Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Публікація
    Маркетингове та вартісне оцінювання інновацій та інтелектуального потенціалу в міжнародних проектах
    (ФОП Шейніна О. В., 2020) Косенко, Олександра Петрівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Долина, Ірина Володимирівна; Матросова, Вікторія Олександрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович
    Доведено, що розвиток міжнародних відносин в економіці нашої країни формує нові відносини до інтелектуальної власності як до величезного інтелектуально-інноваційного потенціалу, здатного підняти як економіку країни, так і окремого промислового підприємства. Для ефективного економічного зростання промисловості необхідно створити ефективний механізм маркетингового та вартісного оцінювання промислових інновацій та інтелектуального потенціалу підприємства в його міжнародних проектах, що забезпечило б їх ефективну дистрибуцію та використання. В ролі дієвого механізму маркетингового та вартісного оцінювання промислових інновацій та інтелектуального потенціалу промислових підприємства в науково-технічній, виробничій та міжнародній сферах може бути використано технологічний аудит. Запропоновано оригінальний методичний підхід до ранжування та маркетингового і вартісного оцінювання інтелектуально-інноваційних технологій в міжнародних проектах промислових підприємств, в основу якого покладено функцію бажаності Харрінгтона. Використання розроблених пропозицій дозволяє врахувати всі позитивні характеристики інтелектуально-інноваційних технологій (об’єктів інтелектуальної власності, промислових інновацій, інтелектуального потенціалу і т.п.) з метою виявлення технологій з найбільшим ринковим потенціалом, який і закладається в міжнародний проект. В статті доведено, що результати порівняльної оцінки технічного рівня різних видів інтелектуального потенціалу та промислових інновацій в міжнародних проектах промислових підприємств будуть у значній мірі залежати від того, які конкретні значення параметра будуть поставлені у відповідність межам інтервалів шкали бажаності. Обґрунтовано, що в якості критеріїв маркетингового та вартісного оцінювання промислових інновацій та інтелектуального потенціалу підприємства в його міжнародних проектах можуть бути прийняті як кількісні, так і якісні показники. У останньому випадку оцінки якісного параметра (наприклад, імідж технології, що досліджується, або фірми, що її розробила) можуть бути також зроблені тільки у відносних одиницях. Також зазначено, що не варто штучно обмежувати кількість розглянутих технологій-аналогів інновацій, які можуть мати місце в міжнародному проекті промислового підприємства. Необхідно прагнути розглянути максимально більшу кількість конкуруючих на даному ринку технологій, тому що тільки в цьому випадку шкала бажаності буде дійсно відбивати найвищий світовий рівень по кожному з параметрів, а виводи про рівень конкурентоспроможності технології, що оцінюється, будуть носити гранично об'єктивний характер.
  • Ескіз
    Публікація
    Financial and technological leverage in the system of economic evaluation of innovative technologies
    (Харківський навчально-науковий інститут "Університет банківської справи", 2017) Pererva, P. G.; Kosenko, A. P.; Kobielieva, Tatiana Aleksandrovna; Tkachev, Maksim Mikhailovich; Tkacheva, Nadezhda Petrovna
    The article examines the conceptual, theoretical and methodological guidelines for economic evaluation of innovative technologies through financial and technological leverage. The concept of financial-technological linkage was developed with the aim of establishing a relationship between technological efficiency and effectiveness of operational and financial activities of the enterprise. The authors have developed measurement technology and the use of technological linkage as a tool for assessing commercial potential of new technologies, which allows establishing a link between technological efficiency and effectiveness of operational and financial activities of the engineering enterprise. It is proved that the concept of technological linkage explains how the creation of new technologies can raise the value of the business, exceeding significantly the value of the underlying technological innovations taken in isolation. In addition, there is a real possibility of effective monitoring of the economic impact (need, usage, efficiency) from the use of development, the exclusive rights which are at the disposal of the enterprise. Determined that the level of commercial potential of intellectual technology is not limited only to the influence of technological leverage. The potential power can be represented as a dependence of the level of commercial potential of several very important factors that act in parallel. They proposed to include the following, the most important components of the level of commercial potential of innovative technology: the lever of the early stages of the life cycle of an innovative product; the lever of the developer technological innovations; financial leverage. The effect of financial and technological leverage depends on innovation activity and innovation capacity of the enterprise–the developer of a technological product. Its value is usually higher for industries with higher technological level of production, which is very typical for innovative enterprises.