Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 17
  • Ескіз
    Публікація
    Шляхи підвищення прибутковості діяльності підприємства в сучасних умовах
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Васильцова, Світлана Олександрівна; Майстро, Руслана Григорівна; Литвин, Кирило Сергійович
    У статті проаналізовано сутність таких важливих категорій як прибуток та рентабельність. Були виявлені фактори як зовнішні так і внутрішні, які мають великий вплив на ці категорії. Були роглянуті умови сучасного ринку та ситуацією, викликаною пандемією COVID-19. Головною метою дослідження є виявлення, яким чином пандемія COVID-19 та карантинні обмеження вплинули на показники виручки, обсяг наданих послуг, тощо; які заходи було вжито для збільшення прибутку у бізнесі; які ризики можливо очікувати внаслідок повторного введення локдауну в Україні. Аналіз рентабельності реалізованої продукції дозволити зрозуміти, на які товари потрібно звертати особливу увагу при їх продажу або взагалі вивести з реалізації, щоб скоротити витрати на їх виробництво враховуючи потреби сучасного ринку. Аналіз рентабельності продажів в рамках комплексної оцінки ефективності результатів підприємства дає можливість розглянути прибуток в декількох її видах. Зроблено висновок, що підвищення рентабельності підприємств в сучасних умовах набуває першорядну роль, і керівництву організацій необхідно використовувати всі можливі шляхи підвищення даного показника, з метою збільшення прибутку, що в підсумку позначиться на покращенні ефективності діяльності самого господарського суб'єкта в цілому.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічні аспекти організаційних змін діяльності підприємства
    (СГ НТМ "Новий курс", 2020) Васильцова, Світлана Олександрівна; Лоюк, Антонина Миколаївна
    Стаття присвячена економічним аспектам діяльності підприємства. Проаналізовано шляхи підвищення ефективної діяльності підприємства. Досліджено ринок обладнання для підприємства та більш сучасні матеріали виробництва.
  • Ескіз
    Публікація
    Розвиток систем класифікації інновацій
    (Харківський національний університет внутрішніх справ, 2021) Ткачова, Надія Петрівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що класифікація інновацій означає розподіл інновацій на конкретні групи за визначеними ознаками для досягнення поставленої мети. Це дозволяє розділити інновації за найбільш важливими ознаками з урахуванням найрізноманітніших особливостей усіх ланок виробництва, збуту і споживання.
  • Ескіз
    Публікація
    Комплаєнс як фактор інноваційного розвитку підприємства
    (Триторія, 2018) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Романчик, Тетяна Володимирівна
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання курсового проекту з дисципліни "Управління проектами"
    (НТУ "ХПІ", 2008) Яковлєв, Анатолій Іванович; Васильцова, Світлана Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Асортимент продукції як індикатор ефективної діяльності підприємства
    (НТУ "ХПИ", 2006) Лаврентьєва, Людмила Сергіївна
    Наведено схему взаємозв'язку асортименту продукції з економічними показниками діяльності підприємства. Виявлено можливість використання асортименту продукції як індикатор рівня планування та управління виробництвом.
  • Ескіз
    Публікація
    Підвищення конкурентоспроможності продукції промислових підприємств шляхом оптимального розподілу непрямих витрат
    (Академія внутрішніх військ Міністерства внутрішніх справ України, 2013) Чернишенко, Олена Іванівна; Ларка, Микола Іванович
    Доведено, що найважливішим принципом вибору способу розподілу накладних витрат є максимальне наближення результатів розподілу до фактичного рівня витрат на даний вид продукції. Це впливає на достовірність визначення собівартості продукції і в кінцевому рахунку – на прибуток підприємства.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження зовнішнього середовища підприємства як фактору його ринкової сталості
    (НТУ "ХПІ", 2010) Мірошник, Марія Володимирівна; Дем'яненко, Г. О.
    Збутова політика підприємств-виробників продукції як вид діяльності з фізичного і комерційного розподілу товарів, повинна базуватися на чітко сформульованих і позначених цілях і завданнях, що адаптовані до ринкових умов зовнішнього і внутрішнього середовища. Проаналізовані основні фактори зовнішнього середовища підприємства, визначена їх виникнення і впливу на збут продукції, модель багатопроменевої зірки сканування зовнішнього середовища виробника.
  • Ескіз
    Публікація
    Обґрунтування зовнішніх та внутрішніх чинників моніторингу інноваційного розвитку підприємства
    (НТУ "ХПИ", 2008) Перерва, Петро Григорович; Гладенко, Іван Васильович; Косенко, Олександра Петрівна
    Розглянуто сутність моніторингу як економічної категорії стосовно до інноваційного розвитку машинобудівного підприємства. Обґрунтовано систему чинників зовнішнього та внутрішнього інноваційного середовища як об'єктів моніторингу. Доведено необхідність керування виділеними чинниками.
  • Ескіз
    Публікація
    Forecasting market needs for new products based on the economic life cycle of goods
    (Academic Society of Michal Baludansky, 2015) Kobielieva, Tetiana; Tkachova, N. P.
    The authors have developed a methodical approach to forecasting market needs for industrial goods on the principles of economic life cycle of the product. Under the economic life cycle of an industrial product, the authors understand the dynamics of production volumes of products during the whole period of his stay in the production program of the enterprise. Proposed and justified a hypothetical curve of the economic cycle of the product, which includes six main stages: product development; development of its production; the first stage of production; modernization of the product; the second stage of production; elimination model. The cyclical nature of industrial production leads to the conclusion that the need for its development also varies cyclically, has its cost-based cycle of life. Moreover, between cycles of life needs and production there is a close relationship that allows the use of historical dynamics of change in time of production and the needs for forecasting demand for new products and to determine the possibilities of its satisfaction through the production. It is proved that the demand for industrial products also has its cycle of life. Interaction life cycles of production and needs allow us to predict these indicators over a long period of time. It is proved that the mathematical modeling of the economic life cycle of an industrial product and demand is the basic definition of the fixing points separating steps. Developed methodical recommendations on determination of the limiting boundaries of the stages of the economic cycle life of the product and the demand for it. Determine the beginning and the end of each of the defined stages. It is proved that the most important characteristic of the economic life cycle of an industrial product and the demand for it is the duration of individual stages of the economic cycle. Recommendations on the definition of these characteristics on the example of production of the main products of power engineering: boilers, steam boilers and pipelines. Developed proposals for the use of the proposed recommendations of the machine-building enterprises.