Кафедра "Економіка та маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.
На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Методичні рекомендації щодо вдосконалення управління конкурентоспроможністю підприємства у сфері послуг(Видавничий дім "Інжек", 2021) Осипенко, Станіслав Миколайович; Романчик, Тетяна Володимирівна; Тесніков, Олександр Михайлович; Куруч, Ігор ОлександровичВизначено актуальність проблеми управління конкурентоспроможністю підприємств сфери послуг у сучасних умовах господарювання. У змістовному вигляді сформульовано завдання управління конкурентоспроможністю підприємств і запропоновано схему його виконання, яка включає такі етапи: формування факторів, що визначають конкурентоспроможність; обґрунтування показника конкурентоспроможності та його моделі; розрахунок показника конкурентоспроможності та його факторний аналіз; визначення резервів зростання показника конкурентоспроможності; формування завдання з підвищення конкурентоспроможності; формування переліку заходів для виконання завдання; вибір заходів для реалізації; впровадження заходів, контроль і регулювання. Розглянуто порядок розрахунку інтегрального показника конкурентоспроможності, до складу якого входять групи показників, що визначають стан підприємства та конкурентоспроможність його продукції, а також показники всередині кожної групи. Запропоновано методику економічного аналізу рівня конкурентоспроможності підприємства, яка дозволяє провести загальну оцінку своєї конкурентної позиції порівняно з конкурентами; визначити вплив факторів на відмінність своєї позиції від позиції конкурентів; розрахувати резерви зростання показника конкурентоспроможності та розробити заходи щодо їх реалізації. Відповідно до конкурентної стратегії підприємства та завдання по зростанню показника конкурентоспроможності на основі використання положень теорії економічної ефективності обґрунтовується перелік заходів, практичне впровадження яких дозволить виконати завдання при мінімальному обсягу витрат ресурсів. Передбачається оперативний контроль за впровадженням заходів та їх впливом на показник конкурентоспроможності з метою своєчасного прийняття коригувальних управлінських рішень.Публікація Ціноутворення в системі економічного управління розвитком бізнесу(2021) Ларка, Людмила Сергіївна; Павленко, Вікторія ВячеславівнаПроаналізовано роль ціноутворення в системі економічного управління розвитком бізнесу. Розкрито взаємозв’язок між ціновою стратегією компанії та процесами управління витратами і прибутковістю компанії. Висвітлено актуальність єдиної систематизації методів ціноутворення в системі економічного управління розвитком бізнесу, що дозволить підприємствам встановлювати ціни на продукцію для максимізації їх прибутком. Наведено порівняльний аналіз витратних, ринкових та параметричних методів ціноутворення та визначено доцільність їх застосування при економічному управлінні розвитком бізнесу. Визначено, що ринкові методи ціноутворення дозволяють компанії встановлювати більш ефективний рівень цін на продукцію за рахунок більш повного урахування впливу факторів попиту та конкуренції в процесі ціноутворення.Публікація Дослідження теоретичних основ конкурентоспроможності продукції(НТУ "ХПІ", 2017) Горщарук, Дар'я Сергіївна; Романчик, Тетяна ВолодимирівнаПроведено теоретичний аналіз сутності конкуренції та конкурентоспроможності. Розглянуто підходи різних авторів до визначення конкуренції. Наведено види конкурентів та форми прояву конкурентної боротьби. Визначено залежність між рівнем конкурентоспроможності продукції та рівнем конкурентоспроможності підприємства. Наведено чинники впливу на рівень конкурентоспроможності продукту. Підкреслено місце психологічних чинників сприйняття продукту споживачем у формуванні його рівня конкурентоспроможності.Документ Конкурентный подход в разработке товарной стратегии предприятия(Миколаївський національний університет ім. В. О. Сухомлинського, 2017) Романчик, Татьяна ВладимировнаВ статье предлагается конкурентоспособность продукции рассматривать в двух плоскостях: как рыночную конкурентоспособность и как конкурентоспособность проектов. Предприятиям в условиях недостаточного финансирования приходится выбирать проекты, развитие которых является наиболее целесообразным. Во внутренней среде предприятия формируются условия для конкурентной борьбы между проектами за приоритетность их развития. Предложенный подход основан на сопоставлении оценок рыночной конкурентоспособности продукции и внутренней конкурентоспособности проектов предприятия. Это позволяет определить перечень проектов, совершенствование которых является объективно целесообразным, способствует выбору обоснованного решения в процессе формирования товарной стратегии предприятия.Публікація Деякі аспекти залежності ефективності реклами від фактору часу(Одеський національний економічний університет, 2016) Романчик, Тетяна ВолодимирівнаВ статті обґрунтовано важливість врахування часових параметрів при вирішенні питання запуску нової рекламної кампанії. Час певним чином впливає на ефективність реклами, проявляється у регулюванні таких параметрів, як час запуску рекламної кампанії, її тривалість, час трансляції реклами в засобах масової комунікації, складання графіку застосування засобів реклами. В роботі звертається увага на можливість отримання підприємством додаткових переваг завдяки раннім строкам початку просування товару. Обґрунтовано, що чим раніше підприємство почне просувати власний продукт, тим раніше буде отримана додаткова частка прибутку, яка може бути спрямована на розширення виробництва або на додаткові заходи просування. Такий аспект забезпечує "обростання" капіталовкладень ефектом завдяки безперервному та повторюваному кругообігу засобів, які є джерелом нових вкладень. Піднімаються питання вирішення протиріч раннього початку підготовки споживачів до сприйняття нового товару.Публікація Організаційно-економічний механізм комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівному підприємстві(НТУ "ХПІ", 2016) Косенко, Олександра ПетрівнаДисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут". – Харків, 2015. У дисертації сформовано комплекс теоретико-методологічних положень і практичний інструментарій щодо організації і економічного забезпечення процесів комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівних підприємствах. Здійснено теоретико-методологічне обґрунтування "Відкрито-закритої моделі організації інноваційної діяльності" з інтелектуальною складовою. Досліджено процеси формування і надано рекомендації з розвитку вітчизняного технологічного ринку. Розроблено механізм дії технологічного важеля як важливої складової технологічного аудиту ІІТ. Надано пропозиції щодо формуванню продуктово-технологічних платформ на машинобудівних підприємствах, в основу яких покладено базову інтелектуальну технологію. Сформовано положення економічного моніторингу комерційного потенціалу технологій з використанням тригонометричних функцій. Удосконалено методичні та теоретичні засади вартісної оцінки об'єктів інтелектуальної власності. Надано пропозиції зі створення науково-інструментальної бази комерціалізації технологій, в склад якої запропоновано ввести методичні положення по ранжуванню технологій, визначення еталонних технологій з використанням концептуальних положень інтелектуально-технологічного бенчмаркінгу, визначення ризику порушення умов комерціалізації на основі методу попарних порівнянь.Публікація Організаційно-економічний механізм комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівному підприємстві(НТУ "ХПІ", 2016) Косенко, Олександра ПетрівнаДисертація на здобуття наукового ступеня доктора економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут". – Харків, 2015. У дисертації сформовано комплекс теоретико-методологічних положень і практичний інструментарій щодо організації і економічного забезпечення процесів комерціалізації інтелектуально-інноваційних технологій на машинобудівних підприємствах. Здійснено теоретико-методологічне обґрунтування "Відкрито-закритої моделі організації інноваційної діяльності" з інтелектуальною складовою. Досліджено процеси формування і надано рекомендації з розвитку вітчизняного технологічного ринку. Розроблено механізм дії технологічного важеля як важливої складової технологічного аудиту ІІТ. Надано пропозиції щодо формуванню продуктово-технологічних платформ на машинобудівних підприємствах, в основу яких покладено базову інтелектуальну технологію. Сформовано положення економічного моніторингу комерційного потенціалу технологій з використанням тригонометричних функцій. Удосконалено методичні та теоретичні засади вартісної оцінки об'єктів інтелектуальної власності. Надано пропозиції зі створення науково-інструментальної бази комерціалізації технологій, в склад якої запропоновано ввести методичні положення по ранжуванню технологій, визначення еталонних технологій з використанням концептуальних положень інтелектуально-технологічного бенчмаркінгу, визначення ризику порушення умов комерціалізації на основі методу попарних порівнянь.Документ Проблеми формування товарної політики в умовах експортної блокади(НТУ "ХПІ", 2015) Сударкіна, Світлана Петрівна; Кольвах, Вікторія ВолодимирівнаУ статті розглядаються питання формування товарної політики промислових підприємств України. Досліджуються проблеми, стан та динаміка українського машинобудування. Розглядаються стратегії товарної політики залежно від типу ринку за рівнем конкуренції. Проводиться стислий огляд стану машинобудівної галузі та перспективи розвитку. Проводиться аналіз вирішення аналогічних проблем в інших країнах. Надаються шляхи та програми розвитку машинобудівної галузі України.