Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Публікація
    Бенчмаркінг енергоефективності: маркетингові і управлінські можливості використання в міжнародному підприємництві
    (ФОП Шейніна О. В., 2020) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Косенко, Олександра Петрівна; Матросова, Вікторія Олександрівна; Кобєлєв, Валерій Миколайович
    У статті обґрунтовано необхідність і актуальність впровадження на промислових підприємствах прогресивних систем енергоефективності. Показано, що в Україні в 2020 році тільки 43,1% енергоресурсів використовується ефективно, свідчать дані рейтингу енергоефективності. У 2019 цей показник був вищий - 54%. Проведено аналіз використання енергоресурсів у промисловості, сфері послуг, сільському господарстві та житловому секторі в Україні, а також в країнах Євросоюзу. Розглянуто питання організації бенчмаркінгу енергоефективності для промислових підприємств України. Основна увага приділяється комплексному підходу, який полягає в створенні нормативної бази та організації інформаційної підтримки при проведенні бенчмаркінгу. Розглядається досвід країн Євросоюзу у вирішенні завдання технічного регулювання бенчмаркінгу енергоефективності та можливості його використання в міжнародному підприємництві. Детально розглянуті тільки основні етапи проведення бенчмаркінгу енергозбереження, до яких віднесено: вибір еталона, порівняння і оцінка, позиціонування об'єкта дослідження і визначення лідерів і аутсайдерів, угруповання партнерів бенчмаркінгу за рівнем енергоефективності, ідентифікація розриву, виявлення причин неефективного енергоспоживання, визначення масштабу і природи проблеми. Впровадження системи бенчмаркінгу енергоефективності на регулярній основі як підсистеми контролю та планування в складі системи енергетичного менеджменту дозволить відстежувати зміни показників енергоефективності виробничої системи та її структурних об'єктів, рівня ефективності енергоспоживання в часі, негативні тенденції і причини їх виникнення, оцінювати ефективність адаптації кращих приктики ефективного енергоспоживання в власних умов і результативність впровадження енергозберігаючих заходів, що сприятиме постійному удосконаленню виробничої системи і її об'єктів.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження ринку електричної енергії України: економічний аспект
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Ларка, Людмила Сергіївна; Масюкова, Людмила Олегівна
    Аналіз економічної складової нового ринку електричної енергії дозволяє визначити можливість забезпечення конкурентних переваг підприємства за рахунок зменшення енергомісткості продукції, що є актуальною проблемою дослідження. Мета статті – дослідити можливості нового ринку електричної енергії для підприємств та визначити напрями нарощування їх конкурентних переваг. Новий ринок електричної енергії розглядається як можливість інтегрування енергетичного ринку України в загальноєвропейський простір. Перешкодами на шляху нового ринку електричної енергії є незадовільний стан мереж, небезпека кібератак, залежність від постачальників ресурсів, значний рівень заборгованості на оптовому ринку електричної енергії. В умовах нового ринку електроенергії підприємству доцільно розробляти стратегію в галузі організації електропостачання як частину його стратегічного набору. Лімітування концентрації ризиків та диверсифікація портфелю угод з енергопостачаючими компаніями розглядаються як найбільш ефективні заходи з мінімізації ризиків в системі управління ризиками підприємства на новому ринку електричної енергії. Виділені кон’юнктуроутворюючі фактори на ринку електричної енергії: конкурентна ситуація на ринку, платоспроможність споживачів електричної енергії, інвестиційна привабливість енергетичної галузі, інтенсивність використання альтернативних джерел енергії. Забезпечення конкурентних переваг підприємства в умовах нового ринку електричної енергії досліджується з позиції ресурсного та поведінкового підходів. Оптимізація структури собівартості продукції підприємства за рахунок зменшення енергетичної складової розглядається як частина організаційних заходів з удосконалення управління ресурсним потенціалом підприємства. Зроблено висновок про сприятливий вплив нової конкурентної моделі ринку електричних послуг на суб’єкти цього ринку.
  • Ескіз
    Публікація
    Аналіз та структура проектів з енергозбереження на промислових підприємствах України
    (Подільський державний аграрно-технічний університет ПВНЗ "Хмельницький економічний університет", 2014) Кітченко, Олена Миколаївна; Сударкіна, Світлана Петрівна
    Метою статті є аналіз існуючих на сучасних промислових підприємствах проектів з енергозбереження з ціллю подальшого розвитку та обґрунтування необхідності впровадження таких проектів з точки зору їх ефективності. Методика дослідження. Теоретичну та методологічну основу дослідження становлять фундаментальні положення сучасної економічної теорії, наукові праці провідних вчених у сфері енергозбереження та підвищення енергоефективності виробництва. У статті використано такі загальнонаукові та спеціальні методи дослідження: аналітичний, теоретичного узагальнення – для дослідження теоретичних засад формування потенціалу енергозбереження підприємств і для вивчення типових ситуацій, що визначають процес енергозбереження; порівняння, системно-структурний аналіз – для оцінювання ефективності енергозбереження та використання енергії на підприємствах машинобудівного профілю; статистичний – для аналізу й узагальнення статистичної інформації. Результати. Визначено, що для підприємств доцільно формувати стратегічні та оперативні плани із забезпечення енергозбереження на основі енергоаудиту. Запропоновано заходи з енергозбереження диференціювати за наступними критеріями: цілі, витрати, терміни впровадження, економічний ефект та інші суттєві організаційні фактори. Наукова новизна. Використано комплексний підхід до обґрунтування впровадження заходів із енергозбереження на машинобудівних підприємствах на основі оцінювання ступеня використання потенціалу енергозбереження. Практична значущість. Отримані результати дослідження є підґрунтям для вирішення практичних проблем щодо обґрунтування механізму прийняття рішень щодо напрямів підвищення використання потенціалу енергозбереження і можуть бути застосовані в практичній діяльності промислових підприємств.
  • Ескіз
    Документ
    Аналіз рівня використання потенціалу енергозбереження в промисловості України
    (НТУ "ХПІ", 2015) Гололобова, Олеся Миколаївна; Ларка, Микола Іванович
    Стаття присвячена проведенню аналізу потенціалу розвитку і впровадження нетрадиційних та відновлюваних джерел енергії на промислових підприємствах України. При оцінюванні економічно доцільного рівня міжгалузевого потенціалу енергозбереження було виявлено найбільш ефективні заходи щодо використання вторинних енергетичних ресурсів для виробництва енергії, впровадження засобів обліку та регулювання споживання енергоресурсів та створення автоматизованих систем управління їх споживанням.