Кафедра "Економіка та маркетинг"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992
Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.
На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).
Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Applications of artificial intelligence in business(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023-05-17) Tkach, Liliia; Havrys, OlhaThe main goal of enterprises is to increase competitiveness and profitability, therefore they constantly strive to improve the operation of business processes, actively using the latest work methods and introducing modern technologies. One such tool is artificial intelligence, the use of which helps to work with huge databases, automate processes and increase the efficiency and quality of the work performed.Публікація Шляхи підвищення прибутковості діяльності підприємства в сучасних умовах(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Васильцова, Світлана Олександрівна; Майстро, Руслана Григорівна; Литвин, Кирило СергійовичУ статті проаналізовано сутність таких важливих категорій як прибуток та рентабельність. Були виявлені фактори як зовнішні так і внутрішні, які мають великий вплив на ці категорії. Були роглянуті умови сучасного ринку та ситуацією, викликаною пандемією COVID-19. Головною метою дослідження є виявлення, яким чином пандемія COVID-19 та карантинні обмеження вплинули на показники виручки, обсяг наданих послуг, тощо; які заходи було вжито для збільшення прибутку у бізнесі; які ризики можливо очікувати внаслідок повторного введення локдауну в Україні. Аналіз рентабельності реалізованої продукції дозволити зрозуміти, на які товари потрібно звертати особливу увагу при їх продажу або взагалі вивести з реалізації, щоб скоротити витрати на їх виробництво враховуючи потреби сучасного ринку. Аналіз рентабельності продажів в рамках комплексної оцінки ефективності результатів підприємства дає можливість розглянути прибуток в декількох її видах. Зроблено висновок, що підвищення рентабельності підприємств в сучасних умовах набуває першорядну роль, і керівництву організацій необхідно використовувати всі можливі шляхи підвищення даного показника, з метою збільшення прибутку, що в підсумку позначиться на покращенні ефективності діяльності самого господарського суб'єкта в цілому.Публікація Аналіз діяльності машинобудівної галузі України(Миколаївський національний аграрний університет, 2019) Чернобровкіна, Світлана ВіталіївнаУ статті проаналізовано діяльність машинобудівної галузі України. Розглянуто найбільші машинобудівні вузли України, їх територіальну нерівномірність розвитку. Представлено структуру продукції підприємств машинобудування України. Виділено галузь, яка займає найбільшу частку у структурі реалізованої продукції підприємств машинобудування України. Проаналізовано обсяги реалізації продукції та фінансовий результат (сальдо) діяльності підприємств машинобудування України за п’ятьма групами протягом восьми років. Показано динаміку обсягів реалізованої продукції та чистого прибутку (збитку) підприємств машинобудування України. Визначено період максимального обсягу реалізації продукції та максимального прибутку. Перелічено зовнішні та внутрішні фактори, які необхідно враховувати при аналізі та оцінці прибутковості підприємства. Показано динаміку рентабельності діяльності підприємств машинобудування України протягом восьми років. Перелічено складні умови, в яких опинився машинобудівний комплекс України за досліджуваний період. Представлено динаміку обсягів нереалізованої продукції підприємств машинобудування. Зроблено висновки щодо ефективності діяльності машинобудівних підприємств України.Публікація Обґрунтовання витрат та прибутку як структурних елементів ціни(НТУ "ХПІ", 2018) Осипенко, Станіслав Миколайович; Романчик, Тетяна ВолодимирівнаФормування оптимальної цінової політики підприємства спирається на знання ціни пропозиції як мінімального її рівня з боку продавця, та ціни споживача, за яку він готовий придбати певний товар. Різниця між ними визначає маркетинговий ціновий інтервал, в межах якого і відбувається узгодження інтересів продавця та споживача при купівлі товару. Співвідношення меж цінами пропозиції, попиту та реалізації у процесі купівлі-продажу продукції формує простір для маневру рівнем ціни. Тому задача обґрунтованого визначення підприємством ціни пропозиції полягає в обґрунтованому визначенні витрат та прибутку як основних складових ціни. Конкурентна боротьба постійно вимагає зниження витрат підприємства шляхом раціоналізації всіх складових процесу виробництва та реалізації. Тому в ринкових умовах вільної конкуренції об'єктивно оптимальним є рівень витрат на виробництво продукції, що відповідає раціональній його організації, технології та управлінню. Це економічно обґрунтовані витрати. Витрати, що пов'язані з відхиленням організаційно-технічного рівня виробництва від оптимального, складають поточні та довгострокові резерви підприємства по зниженню собівартості продукції. Обов'язковим структурним елементом в ціні пропозиції повинна бути прибуткова частина. Прибуток та рентабельність при оптимізації процесу ціноутворення потребують порівняння з показниками ефективності, що відповідають базовим значенням, обґрунтованим, виходячи з ціни попиту. Різниця між ціною попиту та ціною пропозиції складає маркетинговий простір для цінового маневру. Виявлені резерви залежно від можливості їх розробки та необхідності додаткових капіталовкладень слід поділяти на поточні та перспективні. Поточні резерви характеризують можливість підприємства реалізувати їх протягом року без додаткових суттєвих капіталовкладень Визначення та економічне обґрунтування перспективних резервів є необхідною умовою розробки не тільки цінової політики, а й стратегії розвитку підприємства в цілому. Запропонований порядок формування ціни пропозиції дозволяє визначити економічно обґрунтовану її мінімальну межу, на цій основі розширити маркетинговий простір для маневру ціною та підвищити рівень стратегії та тактики ціноутворення підприємства.Публікація Визначення оптимального обсягу віртуального капіталу підприємства(Таврійський державний агротехнологічний університет, 2013) Горовий, Дмитро АнатолійовичВ статті наведені методичні рекомендації щодо визначення оптимального обсягу віртуального капіталу підприємства. В роботі наводиться як безпосередньо методика проведення такої оцінки з її детальним обґрунтуванням, так і у якості прикладу проводиться розрахунок такої привабливості на базі трьох промислових підприємств м. Харкова.Публікація Дослідження шляхів підвищення ефективної діяльності підприемства(НТУ "ХПІ", 2018) Васильцова, Світлана Олександрівна; Бакуменко, Марія Юріівна; Стрелець, Олексій ВячеславовичВ умовах ринкової економіки метою будь-якого виробництва є одержання максимально можливого прибутку. Підвищення ефективності виробництва на підприємствах України – це одна з найважливіших задач як держави (створення сприятливих умов для ефективної діяльності підприємств), так і економістів самих підприємств (аналіз виробничої діяльності, розробка й впровадження заходів щодо підвищення ефективності виробництва). Загальним критерієм економічної ефективності виробництва є зростання рентабельності діяльності. В наш час економічна ефективність виробництва оцінюється на основі критерію, що виражається в максимізації національного доходу на одиницю праці. На рівні підприємства критерій ефективності його діяльності є максимізація прибутку. Ефективність виробництва находить конкретний кількісний вираз в взаємопов'язаній системі показників, які характеризують ефективність використання основних елементів виробничого процесу.Публікація Обґрунтування господарських рішень, що впливають на інвестиційну привабливість підприємства(НТУ "ХПІ", 2017) Ларка, Людмила СергіївнаВизначено особливості планування комплексу господарських рішень, що впливають на рівень інвестиційної привабливості підприємства. Систематизовано комплекси рішень, що забезпечують цільовий рівень інвестиційної привабливості підприємства. Наведено вимоги до оцінювання інвестиційної привабливості підприємства. Проаналізовано основні види інвестиційної привабливості. Показані цілі формування інвестиційної привабливості. Запропоновано критерії оцінювання ефективності рішень з підвищення ділової активності підприємства, підвищення прибутковості інвестиційної діяльності, підвищення конкурентоспроможності продукції підприємства, оптимізації організаційної структури, удосконалення матеріально-технічного забезпечення, використання основних фондів тощо.Публікація Аналіз ефективності методів визначення ціни на підприємствах дистриб'юторської сфери(НТУ "ХПІ", 2015) Васильцова, Світлана Олександрівна; Леус, Тетяна Андріївна; Музика, Денис ОлеговичПропонуються методи визначення ціни на підприємствах дистриб'юторської сфера та їх ефективність. Існування великої кількості цих методів дає можливість дистриб'ютору вибрати для себе найбільш оптимальний. В результаті аналізу ефективності можна зробити висновок, що методи непрямого ціноутворення підходять найкраще для цієї сфери бізнесу. Вони допомагають фірмі прислухатися до споживача та максимально догодити йому, збільшивши при цьому свій прибуток.Публікація Підвищення ефективності господарської діяльності підприємства(НТУ "ХПІ", 2014) Піскун, Н. В.; Літвиненко, Марія ВладиславнаПропонується використання традиційних показників ефективності підприємства таких як рентабельність, ліквідність,платоспроможність, фінансовий стан. Визначено структуру основних виробничих фондів,яка характеризує виробничо-технічні особливості підприємства,також аналіз руху та технічного стану основних засобів,на основі згортання показників. Порівняння показників фінансової ліквідності у єдиний інтегральний показник та порівняння його із значеннями нормативного та граничного інтегральними показникамиДокумент Стоимость минуты размышлений в процессе принятия хозяйственных решений при антикризисном управлении(НТУ "ХПИ", 2014) Масленников, Д. И.; Ларка, Людмила СергеевнаОпределены основные причинные факторы воздействующие на организацию и вызывающие нарастание сбоев в производственной деятельности а также кризисных явлений, как на производственном, так и на административном уровнях организации. Приведена концептуальная схема протекания кризисных процессов в организации на всех этапах жизненного цикла организации. Разработана модель оценки эффекта от скорости принятия решений, лицом ответственным за принятие решений, в процессе оперативного управления хозяйственной деятельностью, а также сила и характер воздействия данного эффекта на такие ключевые показатели деятельности предприятия как прибыль и рентабельность.