Кафедра "Економіка та маркетинг"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992

Увага! Від травня 2023 року колекція кафедри "Економіка та маркетинг" не поповнюється.

На основі кафедр "Економіка та маркетинг" та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" створено кафедру "Маркетинг" (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Від 1995 року кафедра мала назву "Економіка і маркетинг", первісна назва – кафедра економки і організації машинобудівної промисловості, була заснована в 1984 році. Від дня заснування кафедри нею завідував доктор економічних наук, професор Анатолій Іванович Яковлєв. Йому присвоєно почесне звання Заслуженого працівника народної освіти України та обрано Академіком Академії інженерних наук України. Ім'я Яковлєва А. І. внесено до біографічного словника "Видатні люди ХХ століття" Міжнародного бібліографічного центру в м. Кембрідж.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 8 з 8
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінювання ринкової привабливості інтелектуальних технологій на основі інтегрального використання моніторингових функцій
    (Сумський державний університет, 2014) Косенко, Олександра Петрівна
    У статті розглянуто методичні підходи до проведення моніторингу рівня ринкової привабливості (комерційного потенціалу) інтелектуальних технологій. Запропоновано та теоретично обґрунтовано дві моніторингові функції, в основу яких покладено тригонометричні функції тангенса та арктангенса. Доведено, що найбільш об'єктивний результат моніторингу можна отримати лише при інтегральному (сумісному) використанні моніторингових функцій. Розроблено графоаналітичний метод інтерпретації результатів моніторингу.
  • Ескіз
    Публікація
    Джерела інвестування інноваційних проектів з урахуванням ризику їх неповернення
    (Одеський національний політехнічний університет, 2018) Косенко, Олександра Петрівна; Косенко, Андрій Васильович
    У статті розглянуто особливості фінансового забезпечення інноваційної діяльності підприємств. Охарактеризовано різні їх види. Відображено структуру джерел фінансування інноваційної діяльності в Україні, визначено особливості залучення позикових фінансових ресурсів як джерела фінансування інноваційних проектів у сучасних умовах функціонування економіки.
  • Ескіз
    Публікація
    Небезпека, загроза, ризик: аналіз термінологічного апарату теорії економічної безпеки
    (Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут ім. Ігоря Сікорського", 2020) Романчик, Тетяна Володимирівна
    В статті проведено порівняльний аналіз базових категорій теорії економічної безпеки підприємства, таких як «небезпека», «загроза» та «ризик». Розглянуто різні підходи та різні точки зору відомих економістів щодо змісту та сутності згаданих дефініцій, підкреслена їх схожість та виділено відмітні риси. Визначено, що на сучасному етапі розвитку економіки на ринку склалися умови агресивної конкурентної боротьби та активного розвитку нечесних методів ведення бізнесу. Це привертає увагу вчених-економістів до проблем забезпечення економічної безпеки підприємств. Незважаючи на актуальність теми, серед вчених немає єдиної думки щодо сутності базових понять теорії економічної безпеки. Зіставлення оприлюднених точок зору на категорії «небезпека», «загроза» та «ризик» дозволило визначити загальні риси та розбіжності, за якими можуть бути ідентифіковані згадані поняття. Аналіз публікації дозволив зробити висновок, що дефініції можуть застосовуватися залежно від ступеню імовірності негативного розвитку подій, тобто залежно від ступеню рівноваги між дією негативних чинників та можливої захисної реакції на них з боку підприємства. Порушення рівноваги між стійкістю підприємства до негативного впливу та ступенем ймовірності спричинення шкоди здатне стан потенційної безпеки перевести у стан загрози та стати причиною ризику. Тобто, застосування кожної з розглянутих категорій доцільно в залежності від ступеню імовірності настання події, негативної за своїми наслідками. Так, небезпеку визначено як певний імовірнісний неконкретизований вплив на об’єкти та процеси негативних чинників зовнішнього або внутрішнього формування. Серед характеристик, що властиві небезпеці, автор виділяє: багатоаспектність, динамічність, перманентність. Загрозу автор характеризує як високу частку імовірності реальної подія, за якої стає можливий перехід небезпеки зі стану можливості у реальну площину. Економічний ризик, на думку автора, являє собою імовірність втрати частини ресурсів, недоотримання доходів або появу додаткових витрат як наслідок певних видів діяльності. Ризик існує за наявністю трьох обов’язкових умов, таких як можливість випадкової події, негативної за своїми наслідками; матеріальний, моральний або інший збиток, що може бути наслідком події; діяльність суб’єкта економіки, пов’язана з цією подією. Отже, за результатами проведеного дослідження можливо довести обґрунтованість та доцільність використання основних категорій теорії безпеки.
  • Ескіз
    Публікація
    Фінансові інструменти мінімізації ризиків в управлінні рухом оборотного капіталу
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Горовий, Дмитро Анатолійович
    Необхідність в оновленні і активізації економічного життя в Україні вимагає знову повернутися до теми управління рухом оборотного капіталу промислових підприємств, оскільки в саме результаті цього руху утворюється прибуток – головний результат діяльності будь-якого підприємства. Проте, вирішуючи актуальні проблеми в цій сфері, дослідники недостатньо уваги приділяють вивченню фінансових ризиків підприємства, що виникають в процесі зміни (руху) елементів оборотного капіталу у ході його відтворювального циклу, а особливо заходам мінімізації та запобігання таких ризиків. Тому метою даної статті є розробка заходів щодо зменшення впливу ризиків на процеси управління рухом оборотного капіталу сучасного промислового підприємства. Оптимізація впливу або запобігання фінансових ризиків передбачає використання трьох способів управління ними: страхування, управління активами і пасивами та хеджування. Проте для оптимізації впливу ризиків руху оборотного капіталу доцільно використовувати лише два способи – управління активами і пасивами та хеджування, оскільки страхування є досить витратним способом для підприємств. Проведені у дослідженні розрахунки підтверджують переваги хеджування за допомогою зміни непевних змінних ставок за комерційними кредитами на фіксовані ставки за банківськими кредитами. Таке хеджування допомагає зменшити динамічні, структурні, циклічні та відсоткові ризики руху оборотного капіталу, пов'язані з придбанням сировини, компенсацією зростання обсягу дебіторської заборгованості тощо.
  • Ескіз
    Публікація
    Обґрунтування інноваційних та інвестиційних проектів підприємства за умов ризику
    (НТУ "ХПІ", 2017) Ларка, Людмила Сергіївна
    Визначено вплив кон’юнктури ринку на ступінь підприємницьких ризиків підприємства. Метою статті є аналіз стратегії інвестування підприємства в умовах ризику. Проаналізовано інвестиційний клімат України, який впливає на інноваційну та інвестиційну активність підприємств. Висвітлено взаємозв’язок між інноваційно-інвестиційною діяльністю підприємства та ефективністю управління його потенціалом. Наведено особливості ціноутворення на інноваційну продукцію за умов ризику. Визначено особливості оцінювання систем и цілей портфелю інноваційних проектів. Показана необхідність визначення соціально-економічного ефекту проектів при обґрунтуванні напрямів удосконалення інноваційної діяльності в умовах ризику.
  • Ескіз
    Документ
    Возможности кредитования промышленных инноваций
    (Сумський державний університет, 2011) Яковлев, Анатолий Иванович; Косарева, Ирина Павловна
    Рассматривается развитие теории и практики кредитно-финансовой деятельности инвестиционно-инновационных проектов. Проанализированы факторы, которые влияют на изменение процентной ставки за кредит в мировой практике. Отобраны факторы, оказывающие реальное влияние на величину ссудного процента в рассматриваемых странах на сегодняшнем этапе их экономического развития. Установлено влияние степени риска на изменение процентной ставки за кредит. Построена соответствующая экономико-математическая модель, приведены практические рекомендации по ее использованию.
  • Ескіз
    Публікація
    Technological market conjuncture: risk assessment commercialization of intellectual property
    (University of Miskolc, 2014) Kosenko, Aleksandra; Pererva, P. G.
    This paper deals with the determination of the risk assessment process in market conditions using the method of paired comparisons. The most important factors influencing the level of market appeal of intelligent technology are defined and stipulated. Recommendations are made for reducing the impact of risk factors in course of the commercialization of intellectual property.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічні аспекти виведення нового товару на ринок
    (НТУ "ХПІ", 2016) Кобєлєв, Валерій Миколайович; Прошутя, Олена Сергіївна
    У статті розглядаються питання виведення нового товару на ринок. Розглянуто етапи за якими відбувається вихід нових товарів на ринок. Показано необхідність проведення маркетингових досліджень випущених марок товарів для своєчасної заміни застарілих. Особливу увагу приділяється основним типам стратегій конкурентної боротьби при виході з новими товарами на ринок. Також розглянуто фактори успіху нового продукту на ринку.