Кафедра "Підприємництво, торгівля і логістика"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/32369

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/business

Від 2021 року кафедра перейменована та має назву "Підприємництво, торгівля i логістика" (Наказ 552 ОД від 26.11.2021 року), попередня назва – "Підприємництво, торгівля та експертиза товарів", первісна – кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності.

Кафедра комерційної, торговельної та підприємницької діяльності заснована в 2017 році.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Викладачі кафедри є членами Харківського осередку Українського товариства товарознавців і технологів (УТТТ), що входить до Міжнародній асоціації товарознавства, інновацій та сталого розвитку (International Association of Commodity Science, Innovation and Sustainability) IACSIS.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора наук: 2 – економічних, 1 – технічних; 7 кандидатів наук: 4 –економічних, 3 – технічних; 3 співробітника мають звання професора, 6 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
  • Ескіз
    Документ
    The use of digital marketing for optimizing the logistics supply chain and cost control
    (ТОВ "Фінтехальянс", 2024) Ippolitova, Inna; Beketov, Yurii; Tatarinov, Vadym; Dobrianska, Viktoriia; Karpenko, Yevheniia
    The aim of the research is to analyse the relationship between digital marketing and delivery failures and identify opportunities for optimization. The research employed the methods of statistical analysis, correlation analysis, comparative analysis, and analysis of metrics. The conducted research determined that one of the main challenges of the supply chain is failures caused by various reasons (lack of skills, diseases, transport failures, adverse weather conditions, cyber attacks, etc.). Disruptions often lead to delivery failures. The reasons for this often do not depend on the companies and bring significant negative consequences, in particular, in the form of losses, loss of reputation, and decreased customer loyalty. The study revealed that digital marketing indicators are positively correlated with non-delivery indicators. In particular, Social media interactions and Failures to deliver (0.75), Social media likes and Failures to deliver (0.74), Social media interactions and Biweekly Failures to deliver volume (0.78), Social media likes and Biweekly Failures to deliver volume (0.78). It was assumed that this state of affairs may be determined by increased demand due to digital marketing, for which companies may not always be ready. Insufficient preparedness can lead to disruptions because of supply chain congestion. The results can be useful for e-commerce companies to evaluate and minimize the number of failed deliveries.