Кафедра "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1366

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dpm

Від 2022 року кафедра має назву "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії", первісна назва – "Динаміка та міцність машин".

Iсторія кафедри починається в 1930 році, коли в нашому університеті, що називався тоді Харківський механіко-машинобудівний інститут, була створена спеціальність "Динаміка і міцність машин".

Засновниками спеціальності були видатні вчені: академіки Йоффе Абрам Федорович, Обреїмов Іван Васильович, Синельников Кирило Дмитрович, професор Бабаков Іван Михайлович. В різні роки кафедрою завідували: член-корреспондент АН УРСР Майзель Вениамин Михайлович (1936-1941); академік АН УРСР Філіппов Анатолій Петрович (1948-1960), професор, доктор технічних наук, лауреат Державної премії України Богомолов Сергій Іванович (1960-1991); професор, доктор технічних наук, академік АН вищої школи України Львов Геннадій Іванович (1992-2020). Від 2020 року і по теперішній час завідувач кафедри – лауреат премії Президента України для молодих вчених за видатні досягнення, доцент, кандидат технічних наук Водка Олексій Олександрович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Наукова школа з динаміки і міцності машин, створена в нашому університеті, широко відома у світі.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють; 2 доктора технічних наук, 7 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 5 з 5
  • Ескіз
    Документ
    Гидродинамический расчет подшипника скольжения для погружных электродвигателей
    (НТУ "ХПИ", 2008) Курилов, А. Г.; Львов, Геннадий Иванович
    Був проведен розрахунок підп’ятника ковзання, який працює у режимі рідинного тертя. Розрахунок побудован на гідродинамічній теорії змащування. Були отримані функції розподіляння тиску на підп’ятник, та ці данні використанні для визначення напружено деформованого стану.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование технологических параметров сборки соединений с натягом, осуществляемых с термовоздействием
    (НТУ "ХПИ", 2008) Оборский, И. Л.; Андреев, Арнольд Георгиевич; Щепкин, Александр Витальевич; Арпентьев, Б. М.
    На основі порівняння даних аналітичних та експериментальних досліджень визначено величину збільшення діаметра посадки бандажа складеного колеса електровагона при нагріванні та зменшення діаметра посадки центра при його низькотемпературному охолодженні, а також встановлено напружено-деформований стан деталей з'єднання після формування натягу.
  • Ескіз
    Документ
    Компьютерное проектирование сменных оболочек на точечных опорах для универсальных пуансонов
    (НТУ "ХПИ", 2009) Костромицкая, Ольга Анатольевна; Львов, Геннадий Иванович
    Запропонована технологія комп'ютерного проектування композитних оболонок для пуансона на точкових опорах. Створена програма автоматичної побудови моделі композитної оболонки на різних системах точкових опор, автоматизовано розрахунок НДС в програмному комплексі і виведення результатів розрахунку. Досліджено вплив геометричних характеристик композитної оболонки універсального пуансона на кількість опор, необхідних для дотримання умов міцності і допустимої жорсткості оболонки.
  • Ескіз
    Документ
    Об аналитическом решении термоупругой контактной задачи о взаимодействии цилиндрической оболочки с бандажом
    (НТУ "ХПИ", 2009) Львов, Геннадий Иванович; Ткачук, А. Н.
    Розв’язується задача про термопружний контакт циліндричної оболонки з бандажем. У статті наведені сумісні рівняння згину, термопровідності та термопружного контакту, одержані для різних випадків контактних умов. Описані аналітичні розв’язки термопружної контактної задачі. Проведено аналіз особливостей одержаних полів переміщень, контактних тисків та внутрішніх силових факторів, а також температури вздовж оболонки і за товщиною.
  • Ескіз
    Документ
    Исследование НДС биметаллического вагонного колеса при технологических и эксплуатационных нагрузках
    (НТУ "ХПИ", 2003) Щепкин, Александр Витальевич; Андреев, Арнольд Георгиевич
    This work is devoted to the research of the stress-strain state of an experimental bimetallic carload of the railway car during thermal assembly, optimization of a temperature field in a wheel during its heating for its fitting on to an axis, while in service during interaction with a rail and during heating of bandage during braking