Кафедра "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/1366

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/dpm

Від 2022 року кафедра має назву "Математичне моделювання та інтелектуальні обчислення в інженерії", первісна назва – "Динаміка та міцність машин".

Iсторія кафедри починається в 1930 році, коли в нашому університеті, що називався тоді Харківський механіко-машинобудівний інститут, була створена спеціальність "Динаміка і міцність машин".

Засновниками спеціальності були видатні вчені: академіки Йоффе Абрам Федорович, Обреїмов Іван Васильович, Синельников Кирило Дмитрович, професор Бабаков Іван Михайлович. В різні роки кафедрою завідували: член-корреспондент АН УРСР Майзель Вениамин Михайлович (1936-1941); академік АН УРСР Філіппов Анатолій Петрович (1948-1960), професор, доктор технічних наук, лауреат Державної премії України Богомолов Сергій Іванович (1960-1991); професор, доктор технічних наук, академік АН вищої школи України Львов Геннадій Іванович (1992-2020). Від 2020 року і по теперішній час завідувач кафедри – лауреат премії Президента України для молодих вчених за видатні досягнення, доцент, кандидат технічних наук Водка Олексій Олександрович.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту комп'ютерного моделювання, прикладної фізики та математики Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Наукова школа з динаміки і міцності машин, створена в нашому університеті, широко відома у світі.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють; 2 доктора технічних наук, 7 кандидатів технічних наук, 1 доктор філософії; 2 співробітника мають звання професора, 5 – доцента.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 4 з 4
  • Ескіз
    Документ
    Методика определения напряженного состояния болтового соединения рабочего колеса гидротурбины
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2012) Водка, Алексей Александрович; Степченко, А. С.; Трубаев, Александр Иванович
  • Ескіз
    Документ
    Оценка ресурса болтовых соединений рабочих колес гидротурбин на переходных режимах
    (Вінницький національний аграрний університет, 2012) Водка, Алексей Александрович; Степченко, А. С.; Трубаев, Александр Иванович
    Болтові з'єднання є одним з широко розповсюджених роз'ємних з'єднань, тому питання оцінки міцності та надійності таких з'єднань у складі гідротурбін мають велику практичну значимість. У роботі дана оцінка ресурсу та міцності болтових з'єднань робочих коліс гідротурбін з урахуванням перехідних режимів роботи. Також було побудовано скінчено-елементні моделі ротору гідротурбіни, за їх допомогою визначені критичні швидкості його обертання.
  • Ескіз
    Документ
    Методика прогнозирования ресурса болтовых соединений рабочих колес гидротурбин
    (НТУ "ХПИ", 2013) Водка, Алексей Александрович; Трубаев, Александр Иванович
    Разработана методика оценки ресурса болтовых соединений рабочих колес гидротурбин. Проведен анализ собственных колебаний ротора, а также определены нагрузки, действующие на рабочее колесо, и вызванное ими напряженно-деформированное состояние болтовых соединений на переходных режимах работы гидроагрегата. Получены численные значения ресурса для болтового соединения гидротурбины ПЛ40-В700
  • Ескіз
    Документ
    Виброизмерения рам тележек вагонов метрополитена в эксплуатационных условиях
    (НТУ "ХПИ", 2007) Жовдак, В. А.; Белоцерковский, Александр Борисович; Смирнов, М. М.; Ульянов, Юрий Николаевич; Яцько, С. И.; Черных, О. В.
    The article represents the vibration-survey technique of bogie frames of transit vehicles under service conditions. The oscillogram processing was carried out by discrete Fourier transform. For this purpose program Microsoft Excel was used. The spectrum of external loading is defined. This loading is caused by track irregularities. Also the natural vibration spectrum of bogie frames is obtained and confirmed by experimental data. The results of this article will be used for solving the statistical dynamics problem and reliability prediction of bogie frames. The delay of external loading on the weel pairs of bogie frames is taken into account.