2024

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/76250

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Публікація
    Вплив європейського бізнес-середовища та регіональної політики на розвиток міжнародних бізнес-структур
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Новік, Ірина Олексіївна; Подрез, Ольга Іванівна; Проскурня, Олена Миколаївна; Прийменко, Ілля Віталійович
    У статті проаналізовано методичні підходи до оцінювання зовнішнього середовища Європейського Союзу по відношенню до українських бізнес-структур, що прагнуть вести бізнес на території країн-членів Європейського Союзу. Європейське бізнес-середовище є часткою глобального та міжнародного, тому йому притаманні проблеми, що пов’язані з глобалізаційними процесами, та з утворенням й функціонуванням міжнародних корпорацій. До таких проблем віднесено: спеціалізацію та кооперування виробництва товарів; застосування інформаційних технологій та програмного забезпечення; діджеталізація виробництва та штучний інтелект; недостаньо кваліфіковані кадри, тощо. Наведено алгоритм оцінювання зовнішнього європейського середовища за трьома етапами. Перший – визначення європейського бізнесу та його структури; ознайомлення зі стандартною галузевою класифікацією Євростатуту; визначення сучасних тенденцій розвитку європейського бізнесу. Другий – ознайомлення із Єропейською діловою політикою та оцінкою диспропорцій, що виникають у розвитку окремих територій, що вказує на проведення регіоналізації. Третій етапом дослідження є аналіз стратегій регіональної політики ЄС. Доведено, що на Європейське бізнес-середовище великий вплив має регіональна політика, яку у теперішній час проводить парламент Європейського Союзу. Вона направлена на вирівнювання розвитку країн–членів Європейського Союзу з точки зору економіки, політики, екології та соціальної сфери. Регіоналізація економіки дозволяє створювати умови щодо реорганізації бізнесу шляхом створення міжнародних альянсів, злиття та поглинання суб’єктів господарювання різних країн. Міжнародні альянси можуть виробляють однакові товари з метою захвати ринків збуту (міжнародні стратегічні альянси), здійснювати співпрацю наукових установ щодо розробки нового виду продукції (колабораційні альянси), або створюються з метою реалізації інвестиційного проєкту з випуску нового виду продукції (інвестиційні альянси).
  • Ескіз
    Документ
    Управління ризиками в інноваційному стартап-проєкті і у міжнародному бізнес середовищі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Линник, Олена Іванівна; Гаврись, Ольга Олександрівна; Безверха, Анжеліка Іванівна; Подрез, Ольга Іванівна
    Було проаналізовано сутність інноваційного стартап-проєкту, який слугує рушійною силою економічного зростання будь-якої країни, оскільки розроблені нові ідеї, продукти та послуги стимулюють конкурентоспроможність, генеруючи нові робочі місця та вирішуючи актуальні економічні проблеми. Вихід на міжнародний ринок відкриває перед стартапами широкі можливості, але, одночасно, несе з собою ряд унікальних викликів, пов'язаних з культурними відмінностями, правовим середовищем, конкуренцією та необхідністю побудови партнерських зв'язків. Дослідження показало, що успіх інноваційних стартап-проєктів залежить від комплексу факторів, серед яких ключову роль відіграє чітко вибудувана система управління ризиками. Міжнародне бізнес-середовище має свої особливості, які зумовлюють специфіку викликів, з якими стикаються стартап-проєкти на даному ринку. Авторами проаналізовано етапи життєвого циклу інноваційного стартап-проєкту та типові ризики, пов'язані з кожною стадією розвитку. Визначено, що ефективне управління ризиками є невід'ємною складовою успішного розвитку інноваційних стартап-проєктів на міжнародному ринку. В рамках даного дослідження значну увагу було приділено вивченню та аналізу методів мінімізації ризиків, які застосовуються в стартап-середовищі. За результатами було виділено три ключові методи: диверсифікація діяльності, укладення партнерських угод та використання страхових продуктів. Проте, варто акцентувати увагу на тому, що жоден з цих методів не є універсальним і не може гарантувати повне усунення проблем. Ефективна стратегія мінімізації ризиків повинна включати в себе комплексний підхід, який поєднує в собі різні стратегії, адаптовані до специфіки конкретного проєкту, продукту або послуги та його середовища. Згідно з результатами аналізу зроблено висновки, що правильне управління ризиками значно підвищує шанси стартапів на успіх у глобальному бізнесі та сприяє їхньому стійкому розвитку у складних умовах сучасного підприємницького середовища. Результати аналітичної роботи можуть бути використані стартаперами, інвесторами, органами державної влади та іншими зацікавленими сторонами для розробки та впровадження ефективних систем управління ризиками в інноваційних стартаппроєктах, які орієнтовані на міжнародний ринок.