Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 92
  • Ескіз
    Публікація
    Туризм і рекреація: бакалаврський курс. Ч. 1
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна Андріївна; Носирєв, Олександр Олександрович; Стригуль, Лариса Станіславівна; Холодок, Валентина Дмитрівна; Чайка, Тетяна Юріївна
    У навчальному посібнику розкрито теоретичні положення і практичні питання щодо підготовки фахівців у сфері туризму і рекреації відповідно до освітньо-професійних програм «Туристичний бізнес», «Туризм і рекреація», які реалізуються в НТУ «ХПІ». Розглянуто процеси організації туристичних подорожей і комплексного туристичного обслуговування, висвітлено процеси і технології організації роботи суб’єкта туристичної індустрії. Викладений матеріал спрямовано на формування здатності здійснювати економічну, організаційно-управлінську, виробничо-технологічну діяльність у сфері туристичного бізнесу з урахуванням сучасного стану та перспектив розвитку індустрії туризму. Матеріал надає розуміння сучасних тенденцій і регіональних пріоритетів розвитку туризму в цілому та окремих його форм і видів. Навчальний посібник розрахований на здобувачів вищої освіти спеціальності «Туризм і рекреація» усіх форм навчання, а також широке коло читачів для ознайомлення з принципами функціонування туристичної галузі.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні передумови формування організаційно-економічного забезпечення реорганізації діяльності суб'єкта господарювання
    (ФОП Лібуркіна Л. М., 2022) Александрова, Вікторія Олександрівна; Манойленко, Олександр Володимирович
    Розглянуто основні теоретичні підходи до визначення сутності поняття «реорганізація діяльності суб’єкта господарювання». Дослідження сучасного інструментарію та підходів до реформування соціально-економічних систем (реінжиніринг, реструктуризація, модернізація, оптимізація та інші) показало їх обмеженість і концентрацію на певних компонентах їх діяльності або систем управління. Проведено теоретико-морфологічне дослідження пов’язаних дефініцій, що характеризують перетворення та реформування суб’єктів господарювання, визначено їх взаємозв’язок і взаємообумовленість. Обґрунтовано теоретико-методичний базис та компонентний склад проведення реорганізації суб’єкта господарювання з урахуванням особливостей побудови технологічних мереж і ланцюгів створення споживчої цінності, системи управління, фінансових потоків та ключових компетенцій його діяльності. Розроблено ключові елементи організаційно-економічного забезпечення проведення реорганізації діяльності суб’єкта господарювання з точки зору виділення контурів: управління, основної та допоміжної діяльності, діагностики та оцінки, формування складу засобів та інструментарію проведення реорганізації. Зважаючи на ключовий параметр діяльності господарюючих суб’єктів – віддачі капіталу, що вкладено інвесторами, доведено необхідність використання показника економічної доданої вартості як цільового критерію оцінки функціонування та розвитку суб’єкта господарювання при прийнятті а отже, й потреби у проведенні реорганізації його діяльності. Крім того, такий підхід дозволяє прогнозувати наслідки запровадження інструментарію реорганізації діяльності, що дозволяє оцінювати її доцільність та формувати найбільш ефективні організаційно-економічні заходи.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні положення визначення факторів впливу на ефективність проведення реорганізації діяльності
    (Видавничий дім "Інжек", 2022) Александрова, Вікторія Олександрівна; Манойленко, Олександр Володимирович
    Розглянуто основні теоретичні підходи до формування системи показників, що зумовлюють генерацію економічної доданої вартості як основного показника, що відображає ефективність діяльності суб’єкта господарювання та проведення його реорганізації. Для визначення факторів, що в найбільший спосіб впливають на генерацію економічної доданої вартості, було попередньо визначено перелік найбільш вживаних показників (динамічних і статичних), які використовуються для оцінки й аналізу ефективності діяльності суб’єкта господарювання. Серед них виявлені ті, що є кореляційно незалежними (ключовими), на основі генерації достовірної вибірки при розрахунку ефективності та результатів діяльності суб’єктів господарювання промислового сектора економіки. На цій основі було проведено імітаційне моделювання, за результатами якого виявлено контури зворотного зв’язку, що охоплюють ключові характеристики діяльності суб’єкта господарювання. Визначено, що найбільш впливовими на генерацію доданої вартості є фактори, пов’язані із забезпеченням фінансової стабільності, ефективністю повернення інвестицій, структурою основних фондів, структурою фінансування діяльності суб’єкта господарювання. Аналіз визначених взаємозв’язків дозволив виділити ключові фактори, які найбільше впливають на ефективність діяльності, та, відповідно, визначають напрями проведення реорганізації діяльності суб’єкта господарювання. Застосування такого підходу дозволяє на емпіричному рівні визначати найбільш доцільні комплекси управлінських технологій і фінансово-економічного інструментарію проведення реорганізації суб’єкта господарювання з прогнозуванням наслідків їх застосування. Доведено необхідність використання показника економічної доданої вартості як цільового критерію оцінки функціонування та розвитку суб’єкта господарювання.
  • Ескіз
    Публікація
    Економічна статистика
    (Коло, 2022) Стригуль, Лариса Станіславівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Мартинова, Вікторія Вікторівна
    Навчальний посібник з економічної статистики містить докладне подання формування та застосування підходів до обчислення статистичних показників, необхідних для проведення комплексного аналізу явищ та процесів, діяльності підприємств, організацій і установ різноманітних сфер діяльності. Виклад матеріалу супроводжується прикладами, тестовими завданнями, контрольними запитаннями, наочними таблицями і графіками та завданнями для самостійного виконання. Призначено для студентів економічних спеціальностей.
  • Ескіз
    Документ
    Організації стратегічного управлінського обліку: міжнародний досвід
    (ФОП Томенко Ю. І., 2019) Александрова, Вікторія Олександрівна
  • Ескіз
    Публікація
    Формування методів ефективного відбору устаткування для закладів туризму та готельно-ресторанного бізнесу
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Стригуль, Лариса Станіславівна
    Туристичний та готельно-ресторанний бізнес є перспективним напрямом розвитку підприємництва в Україні. Одним із головних завдань успішного його ведення залишається раціональний підбір обладнання та енергоефективних технологій, які дозволяють відкрити підприємцям нові можливості для залучення клієнтів, що згодом зможе спричинити новий поштовх розвитку цього бізнесу в Україні. Актуальність теми статті зумовлена тим, що готельно-ресторанний бізнес є однією галузей харчової промисловості, в якій вимоги до якості послуг та продукції надзвичайно високі. Це обумовлює високу якість необхідного устаткування, що в свою чергу тягне підвищену фінансову навантаженість на цей бізнес. Сучасний ринок обладнання представляє для споживачів широкий асортимент ресторанного обладнання різних цінових категорій та якості. При виборі обладнання для туристичного та готельно-ресторанного бізнесу необхідно враховувати якість та гарантії, які пропонує виробник; ціну, країну виробника. Для ефективного вирішення цієї задачі власнику бізнеса потрібно залучати висококваліфікованих спеціалістів з цієї галузі, що тягне за собою додаткові витрати, або намагатися вирішити цю задачу власними силами. Метою статті є формування узагальнених рекомендацій щодо використання методів відбору устаткування для готельно-ресторанного бізнесу за критерієм енергоефективності та конкурентоспроможності. У статті виконано огляд проблеми вибору необхідного устаткування для готельно-ресторанної справи, розглянуто основні типи використовуємого обладнання і його технологічні показники, та визначено основні економічні показники, які мають бути враховані для його ефективного вибору.
  • Ескіз
    Публікація
    Стандарти серії ISO 9000 в сфері туризму та гостинності України в концепції загального управління якістю TQM
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Стригуль, Лариса Станіславівна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Жадан, Тетяна Андріївна
    У статті проаналізовано сучасний стан застосування та визначення перспектив впровадження стандартів серії ISO 9000 в сфері туризму та гостинності України в концепції загального управління якістю TQM. Доведено, що проблема післявоєнного відродження та розвитку процесів загального управління якістю послуг сфери туристичного та готельно-ресторанного бізнесу нашої держави є досить актуальною, виходячи з її фінансово-економічного та соціального значення для відбудови економіки нашої країни. Досліджено, що в результаті впровадження міжнародних стандартів діяльність підприємства (організації) стає більш зрозумілою та прозорою, в ній встановлюється чіткий розподіл відповідальності, підвищується рівень внутрішньої організованості та зменшується кількість помилок. Визначено різницю між ISO 9001 та ISO 9000. Проаналізовано системи якості, побудовані на ідеології стандартів ISO серії 9000, що зіграли свою унікальну роль в розвитку технічного і технологічного прогресу. Доведено, що впровадження на підприємстві чи в організації системи управління якістю, розробленої на основі стандарту ISO 9001, сприяє спрощенню системи надання послуг та підвищенню їх якості, встановленню налагодженого зворотного зв’язку зі споживачами, покращенню робочого клімату, забезпеченню стабільної роботи в умовах плинності персоналу, прийняттю раціональних та ефективних рішень на основі фактів. Досліджено вітчизняний рівень стандартизації сфери туризму та гостинності з огляду на його кореляцію з міжнародними стандартами загального управління якістю. Доказано, що стандарти серії ISO 9000, зокрема стандарт ISO 9001 визначає найзручнішу на сьогодні та максимально просту модель управління і ця модель повинна бути найбільш повно використана в сфері гостинності і туризму України. Зроблено висновок, що ефективні системи якості, що відповідають вимогам ринку, сьогодні інтегруються в поняття TQM - Загальне управління якістю. Головним напрямком нової версії стандартів ISO серії 9000 стало їх зближення з ідеологією TQM. Щоб вітчизняний туристичний бізнес та індустрія гостинності мали можливість успішно розвиватися, необхідно вивчити всі правила та вимоги стандарти ISO, а також методику їх впровадження на вітчизняних підприємствах сфери гостинності.
  • Ескіз
    Публікація
    Антикризове управління туристичним і готельно-ресторанним бізнесом: теоретичний аспект
    (2023) Жадан, Тетяна Андріївна; Александрова, Вікторія Олександрівна; Стригуль, Лариса Станіславівна
    У статті здійснено критичний аналіз підходів до розуміння сутності понять «криза» та «антикризове управління». Узагальнено та систематизовано причини виникнення кризових явищ та їх наслідки в туристичному і готельно-ресторанному бізнесі. Здійснено класифікацію причин виникнення кризових явищ в туристичному і готельно-ресторанному бізнесі за природою походження та джерелами виникнення. Запропоновано авторське визначення сутності поняття «антикризове управління».
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання (реферату) з дисципліни "Вступ до спеціальності. Ознайомча практика"
    (2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія Олександрівна
    Дисципліна «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика» є обов’язковим освітнім компонентом спеціальної (фахової) підготовки студентів спеціальності 242 «Туризм» першого (бакалаврського) рівня освіти. Методичні вказівки щодо виконання індивідуального завдання розроблені відповідно до рекомендацій МОН України з навчально-методичного забезпечення і складені відповідно до робочої програми дисципліни «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика». Мета навчальної дисципліни «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика: – ознайомлення студентів з історією і традиціями НТУ «ХПІ», порядком організації навчального процесу у вищій школі та особливостями Болонського процесу; – формування комплексної уяви про сутність туристичного бізнесу, ознайомлення з основами гостинності; – формування у студентів системних уявлень про зміст і умови майбутньої професійної діяльності; – ознайомлення студентів з можливостями працевлаштування, головними вимогами потенційних роботодавців; – формування у студентів (за допомогою інтерактивних занять) компетентностей, пов'язаних з практичним застосуванням системи знань, умінь і навичок в туристичному бізнесі. Дисципліна покликана сприяти впровадженню в навчальний процес системи поетапної практичної підготовки майбутніх фахівців в області туристичного бізнесу, з послідовним нарощуванням рівня професійних знань і практичних навичок. Індивідуальне завдання є формою позааудиторної самостійної роботи студента, має практичний характер, виконується самостійно протягом вивчення дисципліни відповідно до графіка навчального процесу із забезпеченням консультативного супроводу з боку викладача. Навчальним планом передбачено виконання індивідуального завдання з дисципліни «Вступ до спеціальності. Ознайомча практика» у вигляді реферату. Реферат є самостійною, логічно цілісною працею, яка демонструє вміння студента користуватися літературними джерелами, систематизувати і аналізувати інформацію, робити узагальнення та висновки. Виконання індивідуального завдання сприяє оволодінню первинним досвідом професійної діяльності і передбачає ознайомлення з діючими об'єктами туристичної індустрії, вивчення особливостей та дослідження проблемних моментів їх діяльності.
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки до навчальної практики студентів спеціальності 241 "Готельно-ресторанна справа" першого (бакалаврського) рівня освіти усіх форм навчання
    (2023) Якименко-Терещенко, Наталія Василівна; Чайка, Тетяна Юріївна; Александрова, Вікторія Олександрівна
    Практика здобувачів вищої освіти є невід’ємною складовою частиною процесу навчання в Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» (НТУ «ХПІ»). Її спрямовано на закріплення теоретичних знань, отриманих здобувачами вищої освіти під час навчання, набуття й удосконалення практичних навичок і вмінь, визначених освітньою програмою підготовки фахівців за відповідною спеціальністю. Навчальна практика є етапом, що забезпечує перехід від теоретичного навчання до професійної діяльності здобувачів вищої освіти. Метою навчальної практики є закріплення і поглиблення теоретичних знань студентів, формування в них професійних умінь і навичок прийняття самостійних рішень під час виконання конкретної роботи. Навчальна практика спрямована на ознайомлення здобувачів вищої освіти з умовами праці на виробництві, оволодіння сучасними методами, формами організації та знаряддями праці в обраній галузі, формування професійних умінь і навичок для прийняття самостійних рішень під час конкретної роботи в реальних ринкових, виробничих і економічних умовах, набуття досвіду під час виконання фахових завдань. Основними завданнями навчальної практики, що визначають специфіку її організації та здійснення щодо інших видів практичного навчання в Університеті, є: – виховання професійних якостей молодого фахівця через широке залучення здобувачів вищої освіти до суспільно-корисної праці; – закріплення та поглиблення знань, одержаних під час вивчення відповідних навчальних дисциплін.