Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Документ Концепція "Сам собі плацебо" як основа подолання емоційного стресу в умовах карантину(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Гура, Тетяна Віталіївна; Фурманець, Борис ІвановичУ цій статті викладено дані контент-аналізу науково-теоретичних та методично-практичних аспектів концепції «Сам собі плацебо» як основи подолання ознак емоційного стресу індивідами українського суспільства в умовах карантину. Виявлено, що відповідно щодобових даних соціально-організаційної статистики карантину в українському суспільстві, існує проблема емоційного, а загалом соціально-психологічного стресового стану серед певних осередків населення, що погіршує їх психічне та фізичне самопочуття. Доведено, що така ситуація сприяє порушенню особистісно-внутрішнього балансу з психопатологічними ознаками і потребує свого методично-концептуального обгрутування. Визначено, що саме введення позитивних, основних аспектів концепції плацебо, раціонально поєднаної з спеціальною процедурою певних методик, буде позитивно сприяти зниженню та зняттю емоційних стресових станів у певних індивідів. Встановлено, що потрібен, передусім, принциповий та зразковий розгляд і виклад соціально-психологічного та методично-практичного змісту зазначеної концепції, цим самим сприяння підтримці тих осіб, які спеціально займаються профілактикою і подоланням емоційного стресу тих, хто перебуваює у карантині.Документ Методологічний концепт розвитку лідерського потенціалу у студентів технічного університету(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2017) Гура, Тетяна ВіталіївнаДокумент Системний підхід до організації підготовки майбутніх лідерів(Кам'янець-Подільський національний університет ім. Івана Огієнка, 2017) Гура, Тетяна Віталіївна; Пономарьов, Олександр СеменовичПроаналізовано важливість потреби в лідерах і підвищення вимог до їхнього професіоналізму й особистісних якостей, перш за все до здібностей впливати на людей і характеру цього впливу. Підкреслено роль ситуації в Україні, яка ставить перед системою освіти завдання з розробки та застосування ефективних методів виявлення потенційних лідерів та організації подальшої їх цільової підготовки. Відзначено основні причини проблеми організації підготовки майбутніх лідерів у вищій школі, що спонукають до відвертого прагнення молодих потенційних лідерів виїжджати за кордон для отримання освіти, а згодом і престижної добре оплачуваної роботи за здобутим фахом. Акцентовано увагу на визначальній характеристиці лідера – харизмі, питання про значення та формування якої у майбутніх лідерів обговорювались на І Міжнародній науково-практичній конференції «Лідери ХХІ століття. Формування особистості харизматичного лідера на основі гуманітарних технологій», яка відбулася в Національному технічному університеті «Харківський політехнічний інститут» у вересні 2017 року. У статті висвітлено проблему значущості системної організації підготовки лідерів, яка полягає у розв’язанні таких завдань: виявлення потенційних лідерів; формування й забезпечення належного рівня їх професійної і соціальної компетентності; розвиток як професійно і соціально значущих, так і специфічно лідерських особистісних рис і якостей. Розглянуто організацію цільової підготовки лідерів, що полягає у виявленні індивідуальних психологічних рис кожного студента; розуміння педагогом індивідуальних особливостей студента; наявність та цілеспрямований розвиток виразних лідерських якостей; причини відсутності безпосереднього контакту й опосередкований характер міжособистісного спілкування між викладачем і студентом. У статті обговорено питання про змістовний аспект системності підготовки лідерів, що означає таку організацію навчально-виховного процесу, яка б передбачала не просто чітко визначений зміст цієї підготовки, а й зацікавленість студентів у його оволодінні, активізацію мотивації їхньої навчально-пізнавальної діяльності й цілеспрямований розвиток лідерських якостей. Тому зміст їх підготовки має включати практичні заняття з формування у потенційних лідерів сталих навичок аналізу проблемних ситуацій, підготовки і прийняття рішень для їх успішного розв’язання, оволодіння технологіями впливу на персонал та управління ним, а також делегування повноважень, підготовки й проведення ділових нарад і ведення переговорів. У статті відзначено функції системного підходу, що сприяють формуванню лідерського потенціалу в студентів, а саме: світоглядна, методологічна, аналітична, критична та загальнокультурна. Доведено, що для системи підготовки майбутніх лідерів необхідно поєднання традиційних та інноваційних педагогічних технологій, спеціалізованих тренінгів й інших методів педагогічного впливу.Документ Інтелігентність сучасного інженера як домінуючий чинник управлінської компетентності(Миколаївський державний гуманітарний університет ім. Петра Могили, 2007) Гура, Тетяна ВіталіївнаУ статті розкриваються поняття "мораль", "інтелігентність", "моральне виховання" з позицій їх ролі у формуванні управлінської компетенції інженерів-електромашинобудівників. Пропонуються дидактичні методи, які сприяють розвитку моральності у студентів - майбутніх керівників.Документ Лідерський потенціал як важлива складова педагогічної культури викладача технічного університету(Класичний приватний університет, 2015) Гура, Тетяна ВіталіївнаУ статті розглянуто питання освітнього лідерства. Особливу увагу приділено перспективам розвитку освітнього лідерства у вищій школі. Визначено основні складові лідерського потенціалу особистості. Акцентовано увагу на педагогічній культурі як гармонії культури творчих знань, творчої дії, почуттів і спілкування, що є необхідною складовою прояву лідерського потенціалу у викладача технічного університету. Вказано на зв’язок лідерства з педагогічною культурою. Приділено увагу основним положеннням концепції Центру лідерства Національного технічного університету “Харьківський політехнічний інститут”. Висвітлено мету, завдання та принципи діяльності Центру лідерства, його роль у розвитку лідерського потенціалу серед викладачів та студентів технічного університету.Документ Розвиток когнітивних якостей у майбутніх інженерів-лідерів(Харківський національний університет внутрішніх справ, 2016) Гура, Тетяна ВіталіївнаСтаттю присвячено проблемі розвитку когнітивної сфери у студентів технічних університетів – майбутніх лідерів. Автор прагне донести важливість вивчення соціально-гуманітарних дисциплін в технічному університеті як основи для розвитку особистості, її лідерських якостей. Наголошено на загальних рекомендаціях щодо розвитку пам'яті у студентів технічного вузу. Особлива увага приділяється мнемотехнічним прийомам для покращення запам'ятовування. В статті розглянуто практичну реалізацію прийомів розвитку пам’яті у студентів економічного, технологічного та інженерного профілю під час проведення лекційних та семінарських занять дисциплін гуманітарного циклу.Документ Психологічний аналіз інженерної діяльності(Діса плюс, 2015) Гура, Тетяна ВіталіївнаДокумент Гуманістична спрямованність ідей А. С. Макаренка – актуальний аспект підготовки майбутніх інженерів-керівників(Полтавський національний педагогічний університет ім. В. Г. Короленка, 2008) Гура, Тетяна ВіталіївнаАвтор рассматривает возможности применения идей А. С. Макаренко для решения важнейшей задачи современной педагогики – гуманизации образования.