Кафедри

Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 14
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічний розвиток креативної діяльності промислового підприємства
    (Видавництво Львівської політехніки, 2024) Андрощук, Ірина Олексіївна; Гарна, Ульяна Юріївна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
  • Ескіз
    Документ
    Управління інноваційною діяльністю підприємств агропромислового комплексу в умовах діджиталізації та розвитку електронної комерції
    (Національний університет "Одеська політехніка", 2024) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Нечепоренко, Денис Анатолійович
    В статті досліджено сучасний стан та перспективи розвитку інноваційної діяльності на підприємствах агропромислового комплексу в умовах діджиталізації та розвитку електронної комерції. Визначено основні напрямки інноваційного розвитку сільськогосподарських підприємств, до яких віднесено поряд з традиційними і такі оригінальні напрямки, як агрохімічна, біологічні та генетичні дослідження. Обґрунтовано основні фактори впливу на ефективність інноваційної діяльності агропідприємств, серед яких автори відзначають науково-технічні, економіко-географічні, технологічні, інформаційно-комунікативні та політико-правові чинники. Доведено, що діджиталізація виробничо-комерційної діяльності значно підвищує ефективність управління ресурсами та процесами в агропромисловому комплексі, а впровадження електронної комерції відкриває нові ринки збуту та підвищує прибутковість підприємств.
  • Ескіз
    Публікація
    Дослідження систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет-торгівлі в умовах діджиталізації діяльності підприємств
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Копиця, Андрій Олегович; Перерва, Петро Григорович; Шаульська, Лариса Володимирівна; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Кучіна, Світлана Едуардівна
    У статті розглянуто основні підходи до управління бізнес-процесами в контексті інноваційного розвитку інтернет-торгівлі. Системи управління бізнес-процесами є критично важливими для інноваційного розвитку інтернет-торгівлі в умовах діджиталізації. Вони дозволяють підприємствам ефективно впроваджувати нові технології, оптимізувати свої процеси та підвищувати загальну конкурентоспроможність. Проведено дослідження систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет-торгівлі, що є важливим кроком до вдосконалення управлінських процесів в умовах цифрової економіки. Зроблено висновок про те, що використання систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет торгівлі сприяє підвищенню ефективності, гнучкості та адаптивності підприємств, що дозволяє швидко реагувати на зміни ринку і забезпечувати високу якість обслуговування клієнтів. Сформовано та проаналізовано базові складові систем управління бізнес-процесами інноваційного розвитку інтернет-торгівлі в умовах діджиталізації діяльності підприємств включають процесне моделювання, автоматизацію процесів, управління даними, управління змінами та клієнтоорієнтованість. Впровадження цих складових сприяє підвищенню ефективності, гнучкості та конкурентоспроможності підприємств в умовах швидкозмінних ринкових умов. Подальші дослідження та впровадження систем управління бізнес-процесами допоможуть промисловим підприємствам адаптуватися до швидко змінюваних ринкових умов та досягти довгострокового успіху.
  • Ескіз
    Документ
    Управління стратегічними інноваційними змінами на підприємстві
    (Видавець Роман Козлов, 2024) Шеін, Євген Сергійович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро Григорович
    Доведено, що стратегічне планування і стратегічне управління інноваційними змінами мають відмінності в цілях і методах реалізації. Планування є невід'ємною частиною стратегічного управління, яка включає в себе такі початкові етапи, як визначення місії компанії, виявлення можливих проблем, розробка стратегії інноваційних змін. Але планування не включає в себе реалізацію стратегії і подальшу оцінку результатів цієї реалізації.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегічне управління розвитком підприємства на засадах інтелектуальної власності
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2022) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Витвицька, Ольга Данилівна; Перерва, Петро Григорович; Ковальчук, Світлана Володимирівна
    В статті доведено, що ефективне управління ресурсами промислового підприємства з використанням інтелектуальних ресурсів є ключовим елементом його стратегії розвитку, незалежно від розміру та позиції на ринку. Підприємства, для яких права інтелектуальної власності є цінним активом, повинні приділяти особливу увагу побудові системи стратегічного управління ними. Це вимагає врахування питання захисту інтелектуальної власності в багатьох процесах управління, належного розподілу завдань і створення організаційних структур, процедур, положень і контрактів, визначення бюджетів і забезпечення професійного персоналу та інструментів. Аналіз існуючих публікацій дозволив зробити висновок про те, що стратегічне управління розвитком – це науково обґрунтований вплив топ-менеджменту на соціально-економічний розвиток підприємства, що забезпечує стійке зростання результатів комерційної діяльності підприємства. Доведено, що формування система управління розвитком підприємств передбачає наявність взаємопов’язаних підсистем. Запропонована низка складових системи управління розвитком промислового підприємств на засадах інтелектуальної власності. Рекомендовано базову стратегію розвитку визначати в залежності від виду моделі ринкової поведінки підприємства, яка багато в чому залежить від рівня (оцінки) зовнішнього потенціалу підприємства: високому потенціалу відповідає наступальна модель поведінки підприємства, низькому потенціалу відповідає захисна ринкова модель поведінки. Визначено, що стратегічними завданнями інтелектуальної власності є: захист від конкуренції: наявність патенту забезпечує підприємству монопольне становище на своєму цільовому ринку на протязі достатньо довгого періоду часу (до 20 років); додатковий захист: деякі патенти розробляються не з метою прямої комерціалізації; уникнення комерційний (ринкових) суперечок: підприємства мають можливість комерціалізувати свої технології на протязі тривалого терміну без наявних загроз зловживання його правами інтелектуальної власності конкурентами; основи для комерційних союзів: знайти ділових партнерів по даній бізнес-діяльності значно легше, коли підприємство має в своєму розпорядженні конкурентоспроможний патентний портфель.
  • Ескіз
    Документ
    Дослідження взаємозв'язку комплаєнс-контролю з внутрішнім аудитом та внутрішнім контролем на промисловому підприємстві
    (Донецький національний технічний університет, 2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    Мета роботи полягає у розробці теоретико-методичних основ комплаєнс-контролю на промисловому підприємстві та його взаємодії з близькими по своїй сутності поняттями – внутрішнім контролем та внутрішнім аудитом. Об'єктом дослідження є процес забезпечення економічної безпеки промислового підприємства, зокрема, її найбільш важливої складової – комплаєнс-безпеки. Методи досліджень. Для досягнення поставленої мети були виконані аналітичні дослідження с використанням методів теоретичного узагальнення, групувань, порівняння, статистичного аналізу та функціонального аналізу. Результати. У статті представлено наукові обґрунтування термінів "внутрішній контроль", "внутрішній аудит" та "комплаєнс-контроль". Доведено наявність принципових розбіжностей між цими поняттями та сформовано сфери їх використання. Розроблено конкретні рекомендації по теоретико-методичному забезпеченню комплаєнс-контролю для цілей підвищення рівня економічної безпеки промислового підприємства. Визначено та обґрунтовано види, функції та принципи комплаєнс-контролю як дієвого інструменти для боротьби з корупцією, шахрайством, відмиванням грошей та порушеннями корпоративної етики. Наукова новизна. Вперше розроблено концептуальні положення комплаєнс-контролю для промислових підприємств. Удосконалено теоретико-методичну сутність дефініцій "внутрішній контроль", "внутрішній аудит" та "комплаєнс-контроль". Дістали подальшого розвитку методичні рекомендації по впровадженню в практику роботи промислових підприємства комплаєнс-служби. Практична значимість. Впровадження в практику роботи промислових підприємств комплаєнс-служби та комплаєнс-контролю їх виробничо-комерційної діяльності дозволить суттєво підвищити рівень комплаєнс-безпеки підприємства, як найбільш важливої складової їх економічної безпеки.
  • Ескіз
    Документ
    Економічна оцінка роботи підрозділу із забезпечення комплаєнс-безпеки підприємства
    (Полтавський університет економіки і торгівлі, 2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    Метою статті є формування методичних підходів до оцінювання економічної ефективності роботи підрозділу із забезпечення комплаєнс-безпеки промислового підприємства. Методика дослідження. Вирішення поставленого завдання здійснено з використанням методів математичного та графічного моделювання, системного та ретроспективного аналізу. Результати. Запропоновано п’ять елементів градації стану підприємства за критерієм обсягів і результатів використання у своїй діяльності комплаєнс-функції: "декларація", "необхідний мінімум", "протидія", "ефективна протидія", "надмірна протидія". Розглянуто систему співставлення можливих комплаєнс-ефектів підприємства та витрат на їх отримання в контексті запропонованих п’яти станів підприємства за критерієм обсягів і результатів використання у своїй діяльності комплаєнс-функції. Практична значущість результатів дослідження. У статті обґрунтовано, що впровадження в організаційну структуру підприємства комплаєнс-служби створює йому додаткові конкурентні переваги й підвищує репутаційний капітал. Є реальні можливості використовувати основні наукові положення статті як у теоретичному, так і практичному аспектах.
  • Ескіз
    Документ
    Стратегії забезпечення комплаєнс-безпеки промислового підприємства
    (Одеський національний політехнічний університет, 2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    Проведений аналіз можливих організаційних схем взаємодії служби ризик-менеджменту підприємства та його бізнес-підрозділів дозволив запропонувати стратегію управління комплаєнс-ризиками на засадах моделі чотирьох стратегій захисту. У статті пропонується створити комплаєнс-службу на основі чотирьох стратегій захисту від комплаєнс-ризиків. Надано конкретні рекомендації щодо практичного використання кожної стратегії комплаєнс-захисту. Концепція трьох стратегій комплаєнс-захисту на сьогодні вже детально проаналізована, вона широко використовується в фінансово-кредитній сфері. Розроблено рекомендації щодо її удосконалення та адаптації до умов промислового підприємства. Була сформована концепція четвертої стратегії комплаєнс-захисту та надано рекомендації щодо її практичного використання на промислових підприємствах.
  • Ескіз
    Документ
    Моніторинг рівня комплаєнс-безпеки промислового підприємства
    (2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна
    У статті розглянуто питання забезпечення економічної безпеки промислового підприємства. Розглянуто фактори, які в найбільшій мірі впливають на стан економічної безпеки. Обґрунтовано важливість та необхідність забезпечення комплаєнс-безпеки промислового підприємства. Обґрунтовано теоретико-методичні положення моніторингу основних показників комплаєнс-безпеки промислового підприємства з використанням арктангенціальної функції. В основу моніторингової функції покладено показники волатильності економічної та комплаєнс-безпеки як безпосередньо даного промислового підприємства та його найближчого бізнес-оточення, так і всієї країни в цілому. Проведено дослідження та аналіз інтервалу значень моніторингової модель-функції та визначено найбільш характерні (реперні) ситуації при дослідженні комплаєнс-безпеки промислового підприємства.
  • Ескіз
    Документ
    Моніторинг комплаєнс-безпеки підприємства з використанням тангенціальної функції
    (Хмельницький національний університет, 2019) Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Перерва, Петро Григорович
    Обґрунтовано теоретико-методичні положення моніторингу основних показників комплаєнс-безпеки підприємства з використанням тангенціальної функції. В основу моніторингової функції покладено інтегральні показники комплаєнс-ризику та комплаєнс-безпеки на даному підприємстві. Проведено дослідження та аналіз інтервалу значень моніторингової модель-функції та визначено найбільш характерні (реперні) ситуації під час дослідження комплаєнс-безпеки промислового підприємства.