Кафедри
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/35393
Переглянути
111 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Цифровізація як засіб ведення навчального процесу на територіях, що межують з зоною бойових дій(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Ілляшенко, Сергій Миколайович; Ілляшенко, Наталія Сергіївна; Шипуліна, Юлія СергіївнаОкреслено переваги і проблемні аспекти цифровізації навчального процесу в регіонах України, що знаходяться в зоні бойових дій.Документ Вимоги ринку праці та освітні практики набуття "soft skills" здобувачами освіти другого та третього рівня підготовки спеціальності 011 – освітні, педагогічні науки(ФОП Бондаренко М. О., 2021) Ігнатюк, Ольга АнатоліївнаУ тезах обґрунтовано необхідність цілеспрямованого набуття «soft skills» майбутніми викладачами вищої школи як складової їхньої професійної спрямованості. Розглядаються освітні практики формування «soft skills» здобувачів освіти другого та третього рівня підготовки спеціальності 011 – освітні, педагогічні науки.Документ Особливості професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах надзвичайного віддаленого навчання (на прикладі класичного та технічного університетів)(Харківський національний університет імені B. H. Каразіна, 2020) Ігнатюк, Ольга Анатоліївна; Комишан, Анатолій Іванович; Бикова, М. В.У статті розглядається проблема організації професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічного профілю в умовах надзвичайно віддаленого навчання на прикладі класичного та технічного університетів. Авторами з’ясована сутність термінологічного поля дослідження «онлайн освіта», «мобільне навчання», « надзвичайне віддалене навчання» та схарактеризовано їхні ознаки. Спираючись на наукові узагальнення та результати емпіричних досліджень виокремлено суттєві ознаки організації професійної підготовки здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей в умовах класичного та технічного університетів, названий алгоритм певних дій, що сприятиме досягненню успіху в освітній діяльності й названі його складові. Схарактеризовано необхідність встановлення контакту між усіма учасниками освітнього процесу; необхідність встановлення пріоритетів при визначенні навантаження студентів навчальним матеріалом; необхідність реалізації компетентнісного підходу в організації самостійної роботи студентів; необхідність застосування технології співпраці; необхідність обрання та застосування хмарних інструментів віртуальної взаємодії учасників освітнього процесу. У ході анкетування й опитування здобувачів вищої освіти педагогічних спеціальностей класичного та технічного університетів було встановлено особливості організації професійної підготовки майбутніх педагогів вищої школи в умовах надзвичайного віддаленого навчання, їхній вплив на успішність здобувачів вищої освіти в професійній підготовці та мотивацію до навчання.Документ Development of methodological support for the assessment and stratification of national HEI according to the level of innovation activity(Primedia eLaunch, 2021) Ponomarenko, Volodymir; Rayevnyeva, Olena; Yermachenko, Volodymyr; Yevseiev, Serhii; Poliakova, H.; Milov, Oleksandr; Labunska, S.; Brovko, Olha; Shmatko, Oleksandr; Aksonova, IrynaДокумент Methodological approach to evaluation and stratification of HEI of Ukraine by level of innovative activity(International Science Group, 2021) Rayevnyeva, Olena; Brovko, Olha; Aksonova, IrynaДокумент 3D objects creation approaches(Khmelnytskyi national university, 2021) Vorontsova, Darya; Dashkevych, Andrii; Fedchenko, Hanna; Tiahlo, VladislavIn this paper are discussed the application of 3D technologies, which are reflected in various areas of life, such as education, science, engineering and entertainment industry. The use of 3D technology in the educational process can significantly increase its efficiency by bringing the virtual computer environment closer to the real three-dimensional world. But for now the use of augmented reality in teaching is only gaining momentum. Many applications are still quite primitive, but developers are actively working on their refinement, increasing the amount of educational content, improving quality. It is not entirely clear what the basic steps of 3D modeling are for importing a model into augmented reality. Today there are a large number of areas of application of 3D models. The question is whether it is possible to use a single algorithm for all models and which. The aim of this work is to increase the level of use of 3D technologies in the educational process for an effective and external interactive way of providing information. In the course of the work the methods of creating 3D content for different areas of application such as game industry, 3D visualization, 3D printing, AR projects, holographic fans, preliminary assessment of technical properties of the product and etc were considered. Data analysis has been shown that for each area of application 3d contenthas its own requirements and features. This information was identified and presented in the form of a comparative table. Based on the analysis of modern methods of developing 3D content for different applications, it was proposed to combine the requirements for creating 3D models of individual areas. Based on the proposed combination, a small experiment was performed. 3D model of the character for the children audio-encyclopedic stories educational application was designed. The obtained models were also integrated in the augmented reality environment. After analyzing the relevant indicators, we concluded that the requirements for 3D content in these areas are the same. The paper also structured the main stages for creating 3D models of different applications, which in turn brings clarity and clarity to the process of developing 3D content for further import into AR training projects.Документ Новий зміст навчання майбутніх фахівців з охорони праці в сучасних умовах(Донецький національний технічний університет, 2024) Твердохлєбова, Наталя Євгеніївна; Семенов, Євгеній ОлександровичМета. Розробити пропозиції та рекомендації щодо використання сучасних інструментів цифрових технологій у навчальний процес при підготовці бакалаврів та магістрів за освітньо- професійною програмою «Охорона праці» спеціальності 263 «Цивільна безпека» для підвищення якості навчання з урахуванням вимог ринку праці. Методика. Загальнонаукові (порівняння, класифікація, узагальнення, систематизація) та емпіричні (спостереження, пошук, опис, аналіз, SWOT-аналіз) методи дослідження. Результати. В результаті огляду літературних джерел було проаналізовано нові технології навчання: технології віртуальної та доповненої реальності (VR/AR), що містять навчальні ігри та поведінкову симуляцію, штучний інтелект, хмарні технології, відеоінструктажі, що дозволяють усунути невідповідність між необхідними та існуючими компетенціями майбутніх фахівців з охорони праці. Проведено SWOT-аналіз для оцінки основних проблем та ризиків впровадження сучасних інструментів цифровізації в освітній процес при викладанні за освітньо-професійною програмою «Охорона праці». У ході аналізу кейсів застосування цифрових технологій було отримано дані, які дозволили виявити слабкі та сильні сторони технологій, можливості їх застосування та загрози, з якими можуть стикатися всі учасники освітнього процесу в сучасних умовах. При правильному використанні потенціалу технологій всі учасники зможуть досягти бажаних результатів за рахунок підвищення продуктивності праці, покращення робочих процесів, ефективної побудови системи управління працею, поглиблення професійних компетенцій своїх співробітників та майбутніх фахівців. Наукова новизна. Показано застосування сучасних цифрових технологій: віртуальної та доповненої реальності (VR/AR), штучного інтелекту, хмарних технологій для вирішення завдань під час навчання майбутніх фахівців охорони праці в умовах воєнного стану з урахуванням сучасних вимог ринку праці. Практична значимість. Підвищення рівня застосування сучасних цифрових технологій всіма учасниками освітнього процесу за освітньо-професійною програмою «Охорона праці» сприятиме підвищенню якості освіти в умовах воєнного стану та підвищенню професійного рівня майбутніх фахівців.Документ Methodological instructions for the calculation and graphic works on the educational subject: "Machines and equipment for wells drilling, equipment for oil and gas production"(National Technical University "Kharkiv polytechnic institute", 2023) Rymchuk, D. V.; Rezvaya, K. S.; Minchukova, N. F.; Tsibulko, S. V.The methodological instructions were developed in accordance with the curricula and work program of the educational subject "Machines and equipment for wells drilling, equipment for oil and gas production" in the specialty 185 "Oil and gas engineering and technologies", which are in effect at the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute", for students of full-time education. Methodological instructions include a set of tasks; order of tasks; samples of tasks; criteria for evaluating performance results and a list of recommended literature for preparing students for calculation and graphic works.Документ Інноваційні засоби формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей(Харківський національний університет ім. В. Н. Каразіна, 2023) Карасьова, Олена В'ячеславівна; Коляда, Ірина ВалеріївнаПостановка проблеми. Актуальність дослідження цієї теми зумовлюється низкою чинників, серед яких провідне місце займає: глобалізація – англійська мова стає важливою у сфері техніки та науки. Знання англійської мови є необхідною умовою для успішної кар’єри у міжнародних компаніях, на наукових конференціях, при публікації наукових статей; недоліки традиційних методів – традиційні методи навчання англійської мови не завжди дають бажаного результату, не формують необхідних для спілкування в професійній сфері навичок; потреба в інноваціях – виникає потреба в розробці та впровадженні інноваційних методів; засобів; технологій для формування англомовної комунікатив-ної компетентності студентів технічних спеціальностей; переваги інноваційних засобів – інноваційні засоби роблять процес навчання більш цікавим, мотивованим, ефективним. Мета статті – визначити та охарактеризувати інноваційні засоби формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей. Матеріали і методи. Для досягнення мети дослідження було використано широкий спектр теоретичних методів, включаючи аналіз науково-методичної та психолого-педагогічної літератури, а також вивчення документації, пов’язаної з темою дослідження. Результати дослідження. Впровадження комунікативного методу навчання є важливим компонентом сучасної програми з іноземної мови для студентів технічних спеціальностей. Метою навчання іноземної мови є не лише професійне навчання чотирьох взаємопов’язаних видів мовної діяльності (читання, письмо, аудіювання та говоріння), але й розвиток здатності використовувати іноземну мову для вираження своїх думок.Під час навчання формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей полягає в тому, що в процесі навчання застосовувати інноваційні засоби, застосовуючи які студенти можуть самостійно вирішувати комунікативні завдання за допомогою іноземної мови, наприклад, моделюючи ситуації професійного спілкування або шукати рішення, читаючи наукову літературу. Щоб досягти цього, використовуються інноваційні засоби навчання та створюються стимули для формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей. Метою формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей є той чинник, щоб вони могли брати участь у мовленнєвих діяльностях. Мовленнєві навички безпосередньо пов’язані з «комунікативним» рівнем мислення. З цього погляду розумова сторона мовного вміння керує мовною діяльністю за допомогою моделей досвіду, почуттів, ситуацій і вихідних результатів. Таким чином, для вирішення комунікативних завдань необхідно розвивати мовні навички. Мовленнєві завдання повинні бути поставлені перед студентами протягом усього процесу розвитку їхнього мовного вміння. Крім того, необхідно, щоб мовні вправи були пов’язані з «мотиваційною і операційною активністю». Таким чином, навчання студентів немовних спеціальностей іншомовної мови є важливим завданням. Таким чином, курс іноземної мови передбачає комунікативну спрямованість і професійну орієнтацію під час навчання читання, говоріння, аудіювання та письма. Це створює багато проблем для викладачів, і лише комплексний підхід до навчання спілкуванню може вирішити ці проблеми, шляхом формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей, використовуючи інноваційні засоби навчання. Висновки. Сучасні інноваційні засоби, безсумнівно, мають величезний потенціал для навчання. З огляду на три фактори: терміни, пов’язані з навчанням іноземних мов у технічних навчальних закладах; по-друге, вимоги, пов’язані з навчанням іноземних мов у немовних навчальних закладах (формування англомовної комунікативної компетентності студентів технічних спеціальностей), і по-третє, тенденції до змішаного навчання. Використання сучасних інноваційних засобів навчання є актуальним, перспективним і може бути корисним на етапі формування лексико-граматичних навичок.Документ Штучний інтелект – помічник чи конкурент для сучасного викладача?(Видавничий дім "Гельветика", 2024) Тихонова, Марина Євгеніївна; Суханова, Тетяна ЄвгенівнаДану статтю присвячено дослідженню переваг та потенційних проблем використання штучного інтелекту у навчальному процесі. Автори підтримують ідею, що саме штучний інтелект може зіграти ключову роль у просуванні освіти, і що з його допомогою можна запровадити глибокий рівень освіти індивідуальної. У статті розглянуто найважливіші внески штучного інтелекту в освіту, його здатність пристосовувати навчальний досвід до індивідуальних потреб і уподобань студентів. Відмічено, що за допомогою складних алгоритмів штучний інтелект може аналізувати величезні масиви даних, щоб створювати персоналізовані навчальні шляхи, які відповіда ють темпу, стилю навчання та здібностям кожного студента. Авторами описані нові інструменти, які постійно створюються штучним інтелектом під час викладання іноземних мов. У дослідженні підкреслюється, що штучний інтелект є потужним помічником, який можна використовувати для покращення мовлення студентів будь-якого віку та рівня володіння іноземною мовою. Це стосується насамперед таких видів мовленнєвої діяльності, як говоріння письмо та аудіювання. Штучний інтелект може допомогти студентам швидше та успішніше вивчати нерідну мову, пропонуючи індивідуальне навчання, зворотний зв’язок у реальному часі, адаптивність, доступ до ресурсів та економічну ефективність. У статті наводиться приклад вправ, згенерованих за допомогою штучного інтелекту на засвоєння лексики на тему «Електроніка». Авторами зазначено, що новітні технології навряд чи коли-небудь повністю замінять викладачів, адже саме викладачі мають особливі здібності й риси, які штучний інтелект не може відтворити на заняттях, включаючи емоційний аспект, здатність адаптуватися до різних вимог, творчість, побудову відносин, живе спілкування. У дослідженні з’ясовано, що штучний інтелект може створювати складні проблеми, які вимагають ретельного розгляду. Застосовуючи збалансований підхід, який ґрунтується на сильних сторонах штучного інтелекту та враховує його обмеження та етичні наслідки, викладачі й студенти можуть повною мірою використовувати весь потенціал цієї трансформаційної технології.