Видання НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62886
Переглянути
2 результатів
Результати пошуку
Документ Профілювання поверхні пальцевого отвору в бобишці поршня(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Білогуб, Олександр ВіталійовичМінімізація маси поршневого комплекту, що складається з трьох основних деталей – поршня, пальця і шатуна, пов’язана, в тому числі, і з можливістю зменшенням діаметра сталевого пальця. З іншого боку зменшення його діаметра неодмінно приводить до збільшення напружень в пальцевому отворі (ПО) поршня і можливому руйнуванню. Відомо, що зменшення маси поршневого комплекту від 5 до 20% призводить до підвищення вихідних параметрів ДВЗ – моменту та потужності 1% до 4,5%. Метою дослідження є визначенню можливості зниження напружень в ПО за рахунок профілювання його поверхні при зменшенні діаметра поршневого пальця. Minimization of the mass of the piston kit, which consists of three main parts - piston, pin and connecting rod, is connected, among other things, with the possibility of reducing the diameter of the steel pin. On the other hand, a decrease in its diameter inevitably leads to an increase in stresses in the piston pin hole (PPH) and possible destruction. It is known that reducing the mass of the piston set from 5 to 20% leads to an increase in the output parameters of the internal combustion engine - torque and power by 1% to 4.5%. The purpose of the study is to determine the possibility of reducing the stresses in the bearing due to the profiling of its surface while reducing the diameter of the piston pin.Документ Профілювання зовнішньої поверхні поршня(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Білогуб, Олександр ВіталійовичПоршень є однією з головних ресурсоємних і наукомістких частин двигуна внутрішнього згоряння. Його конструкція суттєво впливає практично на всі показники досконалості енергетичної установки з ДВЗ в цілому. Профіль, що правильно спроектовано – є основним параметром, що дозволяє двигуну дути безпечним при перших запусках. Розробка, виробництво та використання поршнів на первинному та вторинному ринках збуту неможливі без проведення відповідних наукових досліджень, які дозволять підвищити конструкторські та технологічні можливості для усіх зацікавлених осіб. Поршні для бензинових ДВЗ легкових автомобілів і надалі домінуватимуть на ринках, що пов’язане з екологізацією транспорту в цілому. Це підкреслює важливість досліджень щодо вдосконалення поршнів ДВЗ з примусовим запалюванням. Раціональне профілювання зовнішньої поверхні є важливою задачею вдосконалення конструкції поршня. Наведено схему технології створення конструкції, що була прийнята в АТ "АВТРАМАТ" (Харківський завод "Поршень") як стандарт підприємства по якому і створювалися поршні, що потім поставлялися на заводи двигунобудівної галузі і в запчастини. Проаналізовано профілі бічних поверхонь поршнів автомобільних ДВЗ, що спроектовані і втілені у виробництво. Аналіз проведено для поршнів діаметром від 72 до 100 мм і висотою від 45 до 73 мм. Показано, що наведені профілі бічних поверхонь в цих поршнях геометрично подібні як вздовж так і перпендикулярно його осі. Показано, що геометрична форма профілю може бути описана поліномами 3-го і 4-го ступеню, що дає можливість простого подальшого використання. При проектуванні профілів майбутніх конструкцій це може бути використано. Наведено формули і алгоритм, за яким можливо розрахувати зовнішній профіль поршнів автомобільних поршневих ДВЗ за 2-ма параметрами – діаметром і висотою.