Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/62924
Офіційний сайт http://tipus.khpi.edu.ua/
Журнал сприяє розвитку психолого-педагогічної та управлінської наукової думки шляхом формування та підтримання науково-комунікативного простору для обговорення представниками наукової спільноти актуальних питань педагогіки, психології та управління, а також забезпечення наукової громадськості якісною інформацією щодо результатів оригінальних наукових досліджень, відповідного змістовного спрямування, та тенденцій розвитку теоретико-методологічного підґрунтя сучасного наукового знання.
Рік заснування: 2000. Періодичність: 4 рази на рік. ISSN 2078-7782 (Print)
Переглянути
5 результатів
Результати пошуку
Документ Системний характер формування інтелігентності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Кіпенський, Андрій Володимирович; Пономарьов, Олександр СеменовичПоказано, що інтелігентність відіграє важливу роль у забезпеченні нормального функціонування і розвитку соціуму, у здійсненні науково-технічного та соціального прогресу, становленні сприятливих міжособистісних взаємовідносин та формуванні й дотриманні духовно-культурних основ суспільної життєдіяльності. Уточнено сенс і структуру феномену інтелігентності. У зв'язку з істотною складністю й суперечливістю цього феномену обґрунтовано необхідність системного підходу до формування і розвитку інтелігентності. Доведено, що саме системність допомагає визначити можливості, умови та обмеження, характерні для процесів формування і розвитку інтелігентності. Узагальнено структуру інтелігентності, яка охоплює високий професіоналізм інтелігента, його моральність, порядність та відповідальність, ціннісне сприйняття своєї професії та гуманістичну систему життєвих цілей і цінностей.Документ Особливості розвитку стресостійкості майбутніх психологів методами гештальт-терапії(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Овчиннікова, Ольга; Підбуцька, Ніна ВікторівнаУ статті проаналізовано наукову літературу присвячену темі стресостійкості. Схематично представлено процес впливу факторів стресу на людину. Наглядно проілюстровано місце реакцій організму на вплив стресорів у процесі розвитку стресостійкості. Дано власне визначення поняттю стресостійкість. Виділено основні складові стресостійкості. Обґрунтовано необхідність розвитку стресостійкості майбутніх психологів. Висвітлено значущість використання методів гештальт-терапії у процесі розвитку стресостійкості майбутніх психологів.Документ Особливості формування лідерських навичок в учнів закладів загальної середньої освіти(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Беспарточна, Олена ІванівнаОсвітні установи відіграють ключову роль у формуванні особистісних рис, зокрема й лідерських якостей, котрі забезпечують учнів розумінням важливості співпраці, розвивають вміння приймати ініціативу, ефективно розв'язувати проблеми, керувати групою та впливати на оточуючих. Розглянуто основні аспекти процесу формування лідерських навичок серед школярів, проаналізовано роль лідерства в різних сферах життя та виявлено необхідність у підготовці молодих людей до активної ролі в суспільстві. Особлива увага приділяється розвитку комунікаційних навичок та підкресленню важливості уміння ефективно спілкуватися, вислуховувати інших та аргументувати свою позицію. Запропоновано розглянути необхідність заохочення учнів до самостійності в ухваленні рішень. Наведено аргументи на користь створення освітнього середовища, яке сприяє розвитку ініціативи та творчості. Насамкінець, стаття підбиває підсумки представлених концепцій формування лідерських навичок в учнів. Запропоновано інтеграцію підходів у освітній процес із метою підготовки молоді до активного та успішного життя, сприяючи їхньому професійному та особистісному розвитку.Документ Стан сформованості психологічних компонентів комунікативної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Заіченко, ВладиславВ статті розкривається тема комунікативної компетентності майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності. Визначено компоненти комунікативної компетентності майбутнього фахівця зовнішньоекономічної діяльності, до яких віднесено: комунікативні навички, здатність долати комунікативні бар'єри, здатність до рефлексії та самовдосконалення задля подолання міжкультурних перешкод. Уточнено психодіагностичні інструменти визначення рівню розвитку компонентів комунікативної компетентності фахівця зовнішньоекономічної діяльності: КОС-2 (комунікативні та організаційні схильності), методика "Емоційні бар’єри" в міжособистісному спілкуванні, методика діагностики рівня рефлективності, тест "Смисложиттєвих орієнтацій". Внаслідок емпіричного дослідження визначено, що на високому рівні комунікативна компетентність майбутніх фахівців зовнішньоекономічної діяльності розвинена лише у 8% респондентів, переважна кількість респондентів продемонструвала середній рівень розвитку (64%), низький рівень – у 28% респондентів.Документ Особливості розвитку національної самосвідомості у студентів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Підбуцька, Ніна Вікторівна; Леонов, Роман СергійовичСтаття присвячена проблемі розвитку національної самосвідомості в часи масштабних культурно-історичних трансформацій. Досліджено поняття національної самосвідомості, уявлення про нього в роботах західних та українських вчених. В статті визначено, що основними компонентами національної самосвідомості є турботливе і відповідальне ставлення до оточення, доброта, щирість, справедливість, працьовитість, патріотизм, інтерес до історії рідного краю, інтерес до традицій народу, його культури, самовдосконалення, любов до рідної мови, взаємодопомога. Авторами подано анкету, спрямовану на визначення значущості різних компонентів національної самосвідомості у молодих людей, що здобувають вищу освіту в різних регіонах України. Представлено результати дослідження, яке вказує на те, що в структурі національної самосвідомості молоді люди найвище оцінюють любов до рідної мови, інтерес до історії рідного краю та традицій народу, патріотизм, справедливість, взаємодопомогу, турботливе та відповідальне ставлення до оточення. Було встановлено, що вони недооцінюють ті компоненти, які пов’язані з особистісними якостями, зокрема: самовдосконалення, працьовитість, щирість, доброта.