Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
8 результатів
Результати пошуку
Публікація Обліково-економічні аспекти якості продукції як складової забезпечення конкурентоспроможності підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Перерва, Петро Григорович; Гришко, Наталя Євгеніївна; Маслак, Марія ВолодимирівнаУ статті розглянуто основні підходи до класифікації та категоризації витрат на якість з урахуванням наукового здобутку у сфері обліку витрат на якість, на основі чого було запропоновано власний підхід до управління даною категорією витрат на основі багаторівневого поділу. Такий підхід дозволяє управлінцям виявити, що деяких видів витрат на якість уникнути неможливо, у той час як інші можна мінімізувати. Досліджено основні елементи витрат на якість та здійснено їх систематизацію у розрізі облікових моделей за різними класифікаційними ознаками. Розглянуто теоретичні підходи до обліку витрат на якість. Наголошено на тому, що для цілей бухгалтерського обліку запропоновано класифікувати витрати на якість, виходячи з необхідності їх розмежування, оскільки загальні витрати на виготовлення і якість продукції, згідно діючої методики обліку витрат, не розрізняють як окремі категорії витрат. За результатами дослідження встановлено, що управління витратами на якість, якщо їх позиціонувати як конкретні витрати ресурсів, сприяє поліпшенню конкурентоспроможності підприємства.Документ Ефективність як економічна категорія(НТУ "ХПІ", 2018) Перерва, Петро Григорович; Кравчук, Аліна ВасилівнаУ статті розглянуто сутність економічної категорії "ефективність", яка є визначальним показником розвитку та конкурентоспроможності суб'єкта господарювання та служить орієнтиром для прийняття управлінських рішень. Відсутність однозначного трактування категорії "ефективність" робить дану проблему актуальною та свідчить про важливість даної категорії. У статті проведено дослідження та аналіз визначення ефективності як економічної категорії, економічне ідентифікування термінів "ефективність", "результативність", "економічність" та "продуктивність". Узагальнено трактування науковців, шляхом надання авторських визначень економічних категорій. Наведений взаємозв’язок економічних категорій "ефективність", "результативність", "економічність" та "продуктивність".Документ Маркетингове ціноутворення та його вплив на якість та конкурентоспроможність продукції(НТУ "ХПІ", 2017) Перерва, Петро ГригоровичУ статті розроблені методичні положення цінової маркетингового ціноутворення на промислову продукцію, сформовані наукові основи її впливу на рівень якості і рівень конкурентоспроможності продукції промислових підприємств. Обґрунтовані основні групи визначальних чинників, які в найбільшій мірі впливають на конкурентоспроможність і якість продукції промислових підприємств. Запропонована методика маркетингового ціноутворення на інноваційну продукцію на цільовому ринку. Обґрунтовано, що наукова продукція – це товар особливого роду: на нього не можна механічно переносити всі характеристики матеріальних продуктів. Товарні властивості наукової продукції як ідеального феномена, з одного боку, визначаються тим, що властиво товарам в загалі, а з іншого боку – особливостями, зв'язаними з її природою і можливостями використання. Доведено, що рівень цін на ринку наукомісткої продукції в значній мірі залежить від значення роялті, тобто від комерційних взаємовідносин розробника та потенційного споживача наукомісткої продукції.Документ Економіко-організаційні засади інноваційної та інвестиційної діяльності підприємства(НТУ "ХПІ", 2017) Перерва, Петро ГригоровичВ статті розглянуто питання розвитку теоретичних основ інноваційно-інвестиційної діяльності промислового підприємства. В якості об'єкту дослідження вибрано машинобудівні підприємства Харківського промислового регіону. Значна увага приділена питанням економічної ефективності (результативності, економічності) здійснення інноваційно-інвестиційної діяльності підприємства, створенню та використанню нового виробу, промислового комплексу або технології є важливим завданням для промислових підприємств (в особливій мірі це відноситься до машинобудівних підприємств), галузей промисловості, регіонів, держави в цілому, розробників інноваційної продукції, споживачів і постачальників підприємства, фінансових інститутів та інших суб'єктів ринкової економіки. Зроблено висновок про те, що для оцінки вкладу в економічну ефективність окремих елементів підприємства, а також для оцінки ефективності проведених в організації заходів, в тому числі інновацій необхідне уточнення і розвиток методологічної бази. Розробки автора апробовані на конкретних машинобудівних підприємствах.Документ Розвиток організаційних структур управління машинобудівними підприємствами(НТУ"ХПІ", 2016) Ковальов, Євген Володимирович; Заруба, Віктор Яковлевич; Ткачов, Максим Михайлович; Перерва, Петро ГригоровичУ статті доведено, що організаційні системи управління промисловими підприємствами мають високий рівень економічної небезпеки. Обгрунтовано, що перспективною організаційною формою підприємства, спроможного забезпечити інноваційний розвиток, конкурентоспроможність на світових ринках і зміцнення економічної безпеки вітчизняних промислових піджприємств, є корпоративна форма організації виробництва.Документ Цінова політика підприємства та її вплив на ринкову кон’юнктуру та конкурентоспроможність продукції(НТУ "ХПІ", 2016) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна ОлександрівнаУ статті розроблені положення цінової політики промислового підприємства, сформовані наукові основи її впливу на рівень ринкової кон'юнктури і рівень конкурентоспроможності промислової продукції. Обгрунтовані основні групи чинників, визначальну конкурентоспроможність і кон'юнктуру ринку продукції електротехнічних підприємств. Запропонована методика експертної оцінки кількісної величини цих чинників.Публікація Формування інноваційної та інвестиційної політики промислового підприємства на засадах збалансованої системи показників(НТУ "ХПІ", 2015) Перерва, Петро Григорович; Кобєлєва, Тетяна Олександрівна; Ткачова, Надія ПетрівнаАвторами запропоновано методичні та практичні пропозиції щодо використання збалансованої системи показників при формуванні інноваційно-інвестиційної політики промислового підприємства. Розроблено методи визначення потенційних можливостей збалансованої системи показників для вітчизняних підприємств, надано пропозиції по складу традиційний складових цієї системи у відповідності з поставленими завданнями.Публікація Формування конкурентних переваг машинобудівних підприємств в сучасних умовах розвитку(НТУ "ХПІ", 2012) Загорянська, О. Л.; Косенко, Олександра Петрівна; Перерва, Петро ГригоровичЗапропоновано методичні підходи до визначення інтегрального показника конкурентних переваг вантажних автомобілів. Розроблено заходи щодо підвищення конкурентоспроможності та формування конкурентних переваг продукції машинобудівних підприємств.