Вісники НТУ "ХПІ"
Постійне посилання на розділhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2494
З 1961 р. у ХПІ видається збірник наукових праць "Вісник Харківського політехнічного інституту".
Згідно до наказу ректора № 158-1 від 07.05.2001 року "Про упорядкування видання вісника НТУ "ХПІ", збірник був перейменований у Вісник Національного Технічного Університету "ХПІ".
Вісник Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут" включено до переліку спеціалізованих видань ВАК України і виходить по серіях, що відображають наукові напрямки діяльності вчених університету та потенційних здобувачів вчених ступенів та звань.
Зараз налічується 30 діючих тематичних редколегій. Вісник друкує статті як співробітників НТУ "ХПІ", так і статті авторів інших наукових закладів України та зарубіжжя, які представлені у даному розділі.
Переглянути
17 результатів
Фільтри
Налаштування
Результати пошуку
Документ Аналіз шляхів підвищення тягово-енергетичних властивостей колісних електротракторів тягового класу 0,6(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Краснокутський, Володимир Миколайович; Ткачов, Вячеслав Юрійович; Селевич, Сергій ГеннадійовичУ статті проведено пошук та аналіз конструктивних параметрів колісного електротрактора, які забезпечують максимальну ефективність та економічність роботи у всьому діапазоні тягових зусиль електротрактора з метою підвищення тягово-енергетичних властивостей. Були, також, проаналізовані сучасні розробки нових електротракторів в Україні, приведені яскраві приклади, котрі на сьогодні розвиваються та модернізуються. Проаналізовано вибір компонування тракторів. Проаналізовані моделі тракторів з різним розважуванням по осях, розглянуто можливості перспектив подальшого розрахунку електротракторів за допомогою узагальнених математичних моделей, як моделі тягового електродвигуна, моделі роботи акумуляторної батареї, моделі системи керування електротрактора, визначення тягового моменту та для порівняння моделі ДВЗ і тягового розрахунку.Документ Розвиток електротракторів в Україні(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Самородов, Вадим Борисович; Краснокутський, Володимир Миколайович; Ткачов, Вячеслав ЮрійовичЩодня планета Земля піддається жахливому парниковому впливу газів, які виробляють двигуни внутрішнього згоряння, що знаходяться всередині кожного транспортного засобу. Програми більшості найбільших представників транспортної промисловості містять пункти, присвячені розробці, проектуванню та експлуатації електромобілів. Очікується, що ці безшумні, екологічно чисті та високопродуктивні транспортні засоби зроблять двигуни внутрішнього згоряння застарілими до 2025 року. Підвищена увага до відновлюваної енергії, турборежим в будуванні електромобілів, технологічні розробки та неймовірні прориви в науці все більш підживлюють обговорення між інженерами у вітчизняних і зарубіжних науково-технічних виданнях відродження ідеї тракторобудування із використанням електричного двигуна, що живиться від акумуляторних батарей. В роботі, спираючись на аналіз опублікованих статей по автомобілям і тракторам, що мають електричний привод, виконана оцінка сучасних направлень розвитку електротракторів та необхідність продовження роботи над цією тематикою. Розглянуто дослідні колісні електротрактори, що харчуються за допомогою тролейного кабелю - трохи дивного вигляду трактори, котрі зустрічається на архівних фотографіях, продукт саме тієї епохи, епохи масштабної електрифікації сільськогосподарської галузі та всієї країни. В статті описаний досвід використання тракторів із електричним двигуном у порівнянні зі тракторами, що використовували теплові. Також проаналізовані сучасні розробки в Україні, приведені яскраві приклади втілення ідеї, та, разом з тим, розібрані позитивні і негативні сторони кожного із існуючих електротракторів в Україні. Зроблено висновок про виробництво тракторів з використанням електроприводу в Україні, розглянуто можливості перспектив подальшого розвитку будівництва, перспектив підзаряджати батареї від сонячних панелей (фотоелектричних модулів) або вітроелектричних установок.Документ Сравнительный анализ крановых электротехнических комплексов(Национальный технический университет "Харьковский политехнический институт", 2019) Андриенко, Петр Дмитриевич; Немыкина, Ольга Владимировна; Андриенко, Андрей АндреевичВ статье проведен сравнительный анализ электротехнических крановых комплексов с системами питания кранов на постоянном и переменном токе. Показано, что для вновь строящихся комплексов или при глубокой модернизации наиболее предпочтительны системы питания постоянного тока при использовании частотно-регулируемых приводов с двухзвенными преобразователями частоты. При частичной модернизации наиболее целесообразно использовать системы питания переменного тока. Альтернативой частотно-регулируемому приводу с точки зрения стоимостных и энергетических показателей является энергоэффективный электропривод с импульсным регулированием в цепи ротора асинхронного двигателя. Особенностью электропривода является возможность рекуперации энергии скольжения во всех режимах работы: пуск торможения, а также возможность компенсации реактивной мощности потребляемой краном. При этом номинальная мощность элементов, обеспечивающих регулирования частоты вращения ротора, в 3 раза меньше чем в частотно-регулируемом приводе при боле высоком КПД. Указанный электропривод позволяет обеспечить широкий диапазон регулирования без установки датчиков на валу двигателя. Привод имеет минимальное количество управляемых приборов, что существенно повышает их надежность. Указанные электропривода рекомендуется для кранов с тяжелыми режимами работы.Документ К выбору параметров тягового электродвигателя электромобиля(НТУ "ХПИ", 2019) Семиков, Алексей Владимирович; Воинов, Владимир ВладимировичПолучена зависимость требуемых параметров тягового электродвигателя постоянного тока и асинхронного (номинальная мощность и произведение перегрузочной способности по моменту на диапазон регулирования скорости во второй зоне при уменьшении потока) в статических режимах от заданных условий движения и параметров электромобиля (максимальные скорость и уклон дороги, коэффициент трения, проскальзывания колёс и аэродинамического сопротивления). Также для динамических режимов получена зависимость номинальной мощности двигателя постоянного тока от параметров электромобиля, необходимая для его работы без перегрева в 5-ти стандартных циклах (NEDC, AїDC, FсP72, J1015 и JC08).Документ Особенности использования электрического привода и систем управления на современных автомобилях(НТУ "ХПИ", 2018) Сергиенко, Николай Егорович; Любарский, Борис Григорьевич; Пастущина, Мария ИгоревнаЭлектроприводы (ЭП) сегодня находят широкое применение в автомобилестроении. Важным требованием предъявляемым к данным двигателям является высокий КПД, надежность, компактность. В статье выполнен аналитический обзор конструкций и сравнение различных вариантов ЭП в современных автомобилях. Описаны особенности систем их управления и использования различных схем, конструкций электрического привода в составе электромеханических преобразователей. Представлены рабочие характеристики и потребление энергии основными электромеханическими устройствами автомобиля.Документ Застосування методів частотного керування для дугостаторних електроприводів антен суднових навігаційних РЛС(НТУ "ХПІ", 2017) Стяжкін, Віталій Павлович; Теряєв, Віталій Іванович; Гаврилюк, Сергій ІвановичВ статті було проведено аналіз ефективності застосування існуючих методів частотного керування для дугостаторного електропривода суднової навігаційної РЛС. Представлено критерії вибору методу частотного керування спираючись на специфіку ДАД та вимоги до РЛС. Також запропоновано функціональну схему частотного керування для ДАД з урахуванням крайових ефектів та з компенсацією активної складової опору обмоток статора.Документ Стохастический синтез цифрового робастного управления электроприводом вертикального наведения(НТУ "ХПИ", 2010) Кузнецов, Борис Иванович; Никитина, Татьяна Борисовна; Волошко, Александр Валерьевич; Буаклин, Мохаммед АлиРазработан метод стохастического синтеза цифрового робастного управления электроприводом вертикального наведения с учетом упругих элементов как дискретно-континуальным объектом. Приведен пример динамических характеристик синтезированной системы.Документ Обоснование выбора тягового электродвигателя для двухпоточного электромеханического механизма поворота гусеничной машины(НТУ "ХПИ", 2015) Зыонг, Ши Хиеп; Волонцевич, Дмитрий ОлеговичПредлагается анализ основных типов электроприводов с точки зрения целесообразности их использования в двухпоточном электромеханическом механизме поворота гусеничной машины. Сделан вывод о том, что для указанного электропривода, работающего в жестко нестационарных, повторно-кратковременных режимах, с диапазоном скоростей от отрицательных до превышающих значение синхронной скорости, испытывающего значительные кратковременные перегрузки в сочетании с ударными перегрузками по ускорениям, связанные с движением машины по пересеченной местности, наиболее целесообразно использовать трехфазный асинхронный электродвигатель с преобразователем частоты источника питания.Документ Выбор системы синхронизации электропривода длинномерных вибрационных станков(НТУ "ХПИ", 2015) Романченко, Алексей ВладимировичВ статье проанализированы функциональные и конструктивные особенности систем синхронизации вибрационных станков предназначенных для обработки деталей длинномерного типа. На основе анализа информационных источников установлено, что целесообразно применение систем синхронизации без механической связи между электроприводами. Выбрана система синхронизации электроприводов по схеме электрического вала со вспомогательными асинхронными машинами одного длинномерного или нескольких контейнеров вибрационного станка. Характеристики выбранной системы аналогичны характеристикам механической системы синхронизации.Документ Синтез цифрового робастного управления электроприводом горизонтального наведения(НТУ "ХПИ", 2009) Кузнецов, Борис Иванович; Никитина, Татьяна Борисовна; Волошко, Александр Валерьевич; Буаклин, Мохаммед АлиРазработан метод синтеза цифрового робастного управления электроприводом горизонтального наведения с учетом упругих элементов как дискретно-континуальным объектом. Приведен пример динамических характеристик синтезированной системы.