Публікація:
Технології тайм-менеджменту у рекламному бізнесі

Ескіз

Дата

2024

Назва видання

ISSN

Назва тому

Видання

ТОВ "ДКС Центр"

Дослідницькі проекти

Структурні одиниці

Випуск видання

Анотація

У статті досліджено актуальність застосування технологій тайм менеджменту в підприємствах та організаціях рекламного бізнесу. Підкреслено особливості організації робочих процесів у цієї сфері, а саме: робота з кількома клієнтами одночасно, в умовах жорстких дедлайнів, процеси пов’язані з пошуком креативних ідей, що може спричинити затримку виконання робот, постійна комунікація з клієнтами. Це призводить до браку часу, недотримання термінів, збільшує робоче навантаження та неефективне використання робочого часу. З метою подолання цих труднощів у діяльність рекламних агентств варто запроваджувати стратегії управління часом, такі як визначення пріоритетних завдань, встановлення реалістичних цілей і термінів, мінімізація відволікань і використання технологій оптимізації процесів. У статті визначено ключові аспекти тайм-менеджменту, які є важливими для рекламної діяльності, розглянуто існуючі стратегії та методи управління часом у маркетингових командах та розроблено рекомендації для покращення тайм-менеджменту підприємств рекламної індустрії.
The article examines the relevance of the use of time management technologies in enterprises and organizations of advertising business. The peculiarities of the organization of work processes in this area are emphasized: work with several clients at the same time, under strict deadlines, processes related to the search for creative ideas, which can cause delays in the execution of work, constant communication with clients. This leads to lack of time, missed deadlines, increased workload and increased inefficient use of working time. In such conditions, there is often a feeling of constant lag, tension and overload. In order to overcome these difficulties, advertising agencies should implement time management strategies such as prioritizing tasks, setting realistic goals and deadlines, minimizing distractions, and using process optimization technologies. The application of time management technologies in the advertising business is designed to increase productivity, reduce unjustified time losses, rationalize production processes, allow effective management of deadlines, and control of workload. To successfully implement time management in an advertising agency, several steps should be followed. First, it is necessary to conduct an audit of the existing work processes. Secondly, it is worth choosing appropriate time management tools and training the staff to use them. Third, clear rules and procedures for time management should be developed and regularly monitored. Developing and implementing effective time management techniques requires conscious effort and constant discipline. In order to implement time management technologies in the advertising business, the following is recommended: prioritization and management of tasks, blocking and planning of time, delegation and distribution of resources, use of tools and software for time management, training of personnel, establishment of clear deadlines for completing tasks, clear rules, procedures and responsibility. Employees must not only learn time management techniques and strategies, but create a culture focused on time management.

Опис

Ключові слова

тайм-менеджмент, управління часом, рекламний бізнес, рекламне агентство, час, ефективність, time management, advertising busines, advertising agency, time, efficiency

Бібліографічний опис

Романчик Т. В. Технології тайм-менеджменту у рекламному бізнесі [Електронний ресурс] / Т. В. Романчик, О. В. Самойлов, Д. М. Струк // Ефективна економіка. – Електрон. текст. дані. – 2024. – № 10. – 13 с. – URL: https://nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/4875/4918, вільний (дата звернення 20.12.2024 р.).

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в