Кафедра "Маркетинг"

Постійне посилання зібрання

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/marketing

Кафедр "Маркетинг" створена на основі кафедр "Економіка і маркетинг" (https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/3992) та "Економічна кібернетика та маркетинговий менеджмент" (https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/2709) (НАКАЗ 552 ОД від 26.11.2021 року).

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". Маркетинг в НТУ "ХПІ" – це понад 25 років підготовки висококласних фахівців-маркетологів для усіх галузей економіки та сфер діяльності.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 5 докторів економічних наук, 13 кандидатів наук: 11 – економічних, 2 – технічних; 5 співробітників мають звання професора, 13 – доцента.

Переглянути

Нові надходження

Зараз показуємо 1 - 20 з 273
  • Документ
    Інтелекутальна складова конкурентних переваг машинобудівного підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2010) Ткачова, Надія Петрівна
  • Документ
    Методи урахування невизначеностей попиту у моделях оперативного планування виробництва
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Заруба, Віктор Яковлевич; Чмерук, Тарас Юрійович
    Сучасні виробничі підприємства стикаються зі складнощами при оперативному плануванні виробництва через невизначеність, яка постійно впливає на їх діяльність. Однак, існує проблема, що керівники компаній не завжди знають переваги та недоліки тих чи інших CRM рішень та їх рівень підтримки прийняття рішень, що створює виклики для ефективного планування. В статті досліджено існуючі підходи до оперативного планування виробництва, залежно від ступеня урахування невизначеностей попиту. Запропоновано класифікацію підходів, яка включає чотири основні категорії: підходи, які враховують параметри зі змінними величинами; моделювання з невизначеними параметрами, стохастичні моделі; високорівневі стратегії, метаевристика; доказове обґрунтування. Представлено аналіз підходів, що враховують параметри зі змінними величинами, які базуються на чітких параметрах, та зазначено їх ефективність у вирішенні задач оперативного планування. Розглянуто стохастичний підхід, який охоплює широкий спектр моделей для врахування невизначеностей та максимізації результатів діяльності підприємства. Високорівневі стратегії, такі як пошук табу, алгоритм пошуку гармонії та генетичні алгоритми, є ефективними управлінськими інструментами та дозволяють підприємствам активно реагувати на зміни у виробничому середовищі та максимізувати результативність процесів виробництва. Проте, успішне впровадження цих стратегій вимагає глибокого розуміння технічних аспектів та урахування специфіки відповідної галузі промисловості. Доказове обґрунтування, ґрунтуючись на теорії функцій переконань Демпстера-Шафера, відкриває нові можливості для підприємств для розробки експертних систем підтримки прийняття рішень в умовах невизначеності. Дослідження показує, що цей підхід дозволяє зменшити ризики та збільшити точність прийнятих рішень, а також покращити стратегічне управління підприємством. Проте, для успішного впровадження доказового обґрунтування необхідно ретельно вивчити теоретичні аспекти та забезпечити високий рівень кваліфікації персоналу.
  • Документ
    Теоретичні основи маркетингових ризиків
    (Львівський національний університет імені Івана Франка, 2024) Романчик, Тетяна Володимирівна; Струк, Дмитро М.
  • Документ
    Реклама як чинник впливу на конкурентоспроможність підприємства
    (Державний біотехнологічний університет, 2024) Романчик, Тетяна Володимирівна; Самойлов, Олександр В.
  • Документ
    Світові тенденції розвитку рекламних комунікацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Самойлов, Олександр В.; Романчик, Тетяна Володимирівна
  • Документ
    Діагностика бізнес-процесів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Конохова, Зоя Петрівна; Грінберг, Галина Леонідівна
    У конспекті лекцій викладено зміст дисципліни, розкрито роль процесного підходу до управління підприємством, сутність та види бізнес-процесів, розглянуто методи діагностики бізнес процесів та візуалізації отриманих результатів.
  • Документ
    Methodical instructions for performing an individual task in the discipline "Brand Management"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Kosenko, O. P.
    The purpose of writing a paper on the course "Branding in Innovation" is todeepen and consolidate theoretical knowledge in the field of branding, to master basic concepts and principles, to understand the specifics and target orientation of the main elements of the brand and specific branding processes, as well as various advertising tools used to promote and present brands, to develop practical skills in the implementation of advertising design and advertising communications of business entities.
  • Документ
    Методичні вказівки до практичних занять та виконання індивідуального завдання з дисципліни "Бренд-менеджмент"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Косенко, Олександра Петрівна
    Дисципліна спрямована на формування у студентів навичок формування та управління брендом організації та особистості, зокрема. Бренд є найбільш цінним нематеріальним активом організації. Бренд-менеджмент спрямований на створення і управління вартістю та капіталом брендів, надає компаніям реальні можливості не тільки зберігати стійку групу лояльних споживачів, але й значно збільшувати свою вартість за рахунок успішних брендів. Метою дисципліни є отримання ами вищої освіти глибоких знань щодо особливостей брендінгу та ребрендінгу, сприйняття нових технологій, формування стратегії розвитку бренду, інструментарію оцінювання брендуорганізації, оволодіння системою навичок, знань, у тому числі розвитку особистості направлених на забезпечення організаційного успіху.
  • Документ
    Методи урахування невизначеностей та вибір пріоритетних цілей у моделях оперативного планування виробництва
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Чмерук, Тарас Юрійович
  • Документ
    Методичні вказівки до практичних занять та виконання індивідуального завдання з навчальної дисципліни "Соціально-етичний маркетинг"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Косенко, Олександра Петрівна
    Цілями дисципліни "Соціально-етичний маркетинг" є формування у здобувачів сучасного наукового світогляду та системи спеціальних знань у сфері маркетингу, набуття відповідних компетенцій впровадження та використання маркетингу в підприємствах з соціально-етичного аспекту. Завданнями вивчення дисципліни "Соціально-етичний маркетинг" є засвоєння і закріплення отриманих теоретичних знань і здобуття навичок ухвалення рішень по всіх аспектах комерційної діяльності фірм. Предметом дисципліни "Соціально-етичний маркетинг" є вивчення теорії, методики та практики управління соціально-етичним маркетингом на ринку споживчих товарів, товарної, цінової, збутової, комунікаційної політики, політики в області персоналу в комплексі маркетингу підприємств, та сфери торгівлі.
  • Документ
    Конспект лекцій з дисципліни "Маркетинговий менеджмент"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Заруба, Віктор Яковлевич
    Лекційний матеріал з дисципліни «Маркетинговий менеджмент» присвячений систематизації та розвитку знань здобувачів у відповідності із сучасними концепціями маркетингу та маркетингового менеджменту, зокрема стратегічного маркетингу, холістичного маркетингу, соціально відповідального маркетингу, маркетингу партнерських стосунків. Наше викладення виходить з точки зору Ф. Котлера, який пропонував розглядати маркетинг одночасно із соціального і з управлінського погляду. Маркетинг як соціальний процес спрямований на задоволення потреб та бажань індивідів і груп через створення та пропонування товарів. Управлінський аспект маркетингу пов’язаний безпосередньо із продажем товарів і являє собою лише верхівку айсбергу маркетингу. Протягом лекцій здобувачі навчаються виконанню завдань з аналізу ринку, маркетингового планування на стратегічному, тактичному та оперативному рівнях, організації та мотивації маркетингової діяльності, управлінню виконанням розроблених планів, контролю і аналізу ефективності маркетингових заходів. Вони поглиблюють знання з оцінки привабливості стратегічних сфер бізнесу та сегментів ринку, диференціації товарної пропозиції та її позиціювання, забезпечення конкурентних переваг підприємства, вибору товарної, цінової, розподільчої та комунікативної політик, контролю маркетингової діяльності тощо. Прослухавши лекції, здобувачі мають також навчитися обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, методів і прийомів. У запропонованих текстах лекцій, як й у більшості відомих літературних джерел, під терміном маркетинговий менеджмент розуміється управління підприємством на засадах маркетингу. У більш вузькому сенсі під маркетинговим менеджментом розуміють управління самим маркетингом, тобто управління маркетинговими інструментами або певними заходами. Тому термін управління маркетингом використовується у лекціях, присвячених розгляду маркетингового менеджменту на тактичному рівні, де відбуваються контроль, оперативне управління і аналіз поточної маркетингової діяльності.
  • Документ
    Методичні рекомендації до проведення практичних занять з дисципліни "Маркетинговий менеджмент"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Заруба, Віктор Яковлевич
    В умовах переходу суспільства до інформаційної економіки зростає потреба у застосуванні маркетологами кількісних методів у своїй професійній діяльності. Використання математичних моделей і кількісних методів в управлінні маркетингом обумовлено тим, що вони дозволяють отримувати об’єктивно обґрунтовані результати аналізу ситуацій та рішень, які пропонується приймати. Практичні заняття з дисципліни «Маркетинговий менеджмент» призначені для отримання здобувачами другого (магістр) рівня вищої освіти здатності обґрунтовувати маркетингові рішення на рівні ринкового суб’єкта із застосуванням сучасних управлінських принципів, підходів, методів, прийомів. Завдання, які виносяться на практичні заняття, орієнтовані на використання кількісних методів аналізу і оцінки маркетингових рішень, а розв’язання більшої частини завдань передбачає використання засобів MS Excel. Ураховуючи специфіку спрямованості практичних занять, запропоновано під час їх проведення застосування такої навчальної технології, як проведення міні-лекцій перед початком виконання здобувачами практичних завдань. Міні-лекції проводяться як частина практичних занять і передбачають викладення навчального матеріалу за короткий проміжок часу. У залежності від дидактичної мети та місця в логічній структурі навчального процесу міні-лекції можуть бути оглядовими або лекціями-інструктажами. Оглядова лекція проводиться з метою актуалізації у пам’яті здобувачів кола знань, пов’язаних із темою одного або декількох практичних занять. Відбір і структурування навчального матеріалу оглядової лекції забезпечує підготовку здобувачів до логічного та систематизованого усвідомлення мети та завдань кожного практичного заняття. Лекція-інструктаж, безпосередньо передує виконанню практичного заняття і проводиться з метою підготовки здобувачів до його виконання, розкриває зміст і послідовність поставлених завдань, теоретичний та прикладний аспекти її результатів. Методичні рекомендації до проведення практичних занять, які тут наведені, викладаються разом з методичними матеріалами до міні-лекцій. Усі вони згруповані у 3 розділи, які відповідають комплексним темам практичних занять, зазначеним у силабусі дисципліни «Маркетинговий менеджмент»: Аналіз і прогнозування попиту, Моделі оптимізації рішень на функціональному рівні, Поведінкові стратегії фірм на олігополістичних товарних ринках. Методичні рекомендації до проведення практичних занять здобувачі отримують на початку навчального семестру. До початку кожного практичного заняття здобувачі повинні ознайомитися зі змістом задач, які будуть на ньому розв’язуватися, та із методами (алгоритмами) їх розв’язання.
  • Документ
    Формування стратегії бренда за допомогою новітніх технологій маркетингу
    (ТОВ "ДКС Центр", 2024) Кітченко, Олена Миколаївна; Лялько, Кирило Андрійович
    Ця наукова стаття ставить за мету дослідити, як новітні технології в галузі маркетингу впливають на формування стратегії бренда. Основна увага зосереджена на тому, як сучасні інструменти допомагають у підтримці бренду та залученні цільової аудиторії. В статті детально аналізуються такі аспекти, як використання штучного інтелекту для аналізу даних про споживачів, використання аналітики для оцінки ефективності маркетингових кампаній, а також роль соціальних мереж і цифрових платформ у побудові і управлінні брендом. Встановлено, що ефективна стратегія розвитку бренду забезпечує компанії отримання переваг на ринку шляхом створення і підтримки відданості клієнтів. Визначено, що розвиток бренду одночасно є завданням, спрямованим на досягнення високого рівня конкурентоздатності та ефективності в господарській сфері, і відображає макроекономічні аспекти, які пов'язані з формуванням та просуванням національного бренду у міжнародному вимірі. Надано визначення поняття новітні технології маркетингу та проаналізовано визначення поняття стратегія бренду. Встановлено, що розвиток технологій суттєво впливає на стратегії брендів у бізнесі. Однією з головних причин цього є зміни в споживацькій поведінці та очікуваннях споживачів, які стають більш технологічно освіченими та вимогливими. Наведено приклади впровадження таких технологій західними компаніями. Також визначено, що технології змінюють способи комунікації зі споживачами. За допомогою цифрової трансформації, компанії можуть ефективно моніторити та аналізувати запити та вимоги своїх клієнтів через цифрові маркетингові інструменти, що дозволяє їм розробляти відповідні стратегії розвитку бренду. Одним з ключових висновків є те, що новітні технології маркетингу дозволяють компаніям ефективніше позиціонувати свій бренд на ринку і отримувати конкурентну перевагу. Автори статті роблять акцент на необхідності постійного оновлення стратегій бренда відповідно до змін у технологічному середовищі та упередженості до інновацій в маркетинговій діяльності. Такий підхід дозволяє компаніям залишатися актуальними та приваблювати нових клієнтів, а також зберігати лояльність існуючих споживачів.
  • Документ
    Розділ 4. Стратегічне управління маркетинговою діяльністю готелів і ресторанів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Літвиненко, Марія Владиславна
    Стратегічний маркетинг займає ключову позицію у структурі управління маркетингом та підприємством. Він є визначальним елементом стратегічного планування, визначаючи довгострокові цілі та завдання маркетингу, аналізуючи конкурентне середовище та розробляючи стратегії для досягнення конкурентної переваги. Інтегрований з загальною стратегією підприємства, стратегічний маркетинг спрямовує маркетингові стратегії на досягнення стратегічних цілей та сприяє успішному функціонуванню підприємства на ринку.
  • Документ
    Конспект лекцій з дисципліни "Розробка стартап проєктів"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Літвиненко, Марія Владиславна
    Стартап – це тимчасова організація (маленька компанія або команда засновників), яка намагається реалізувати якусь бізнес-ідею і перебуває в постійному пошуку повторюваної, масштабованої та прибуткової бізнес-моделі (визначення стартапу за Стівом Бланком). Масштабованість – здатність швидко, без великої кількості ресурсів виходити на нові ринки. Є однією з ключових характеристик стартапу. Важливо розуміти, що стартап не є маленькою версією великої компанії – це є її інша, більш рання стадія. Повторюваність бізнес-моделі – це її здатність адаптуватися у часі та у довгостроковій перспективі приносити прибуток.
  • Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних занять, самостійної роботи та індивідуального завдання з дисципліни "Стимулювання збуту"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мірошник, Марія Володимирівна
    Метою викладання навчальної дисципліни "Стимулювання збуту" є набуття здобувачами теоретичних знань та практичних навичок особливості застосування методів стимулювання збуту у структурі просування, застосування стимулювання різних етапах життєвого циклу товару, правове забезпечення стимулювання збуту. Методичні вказівки до виконання практичних занять, самостійної роботи та індивідуального завдання з дисципліни "Стимулювання збуту" призначені для здобувачів першого (бакалавр) рівня вищої освіти за спеціальністю 075 "Маркетинг" усіх форм навчання. Теоретична частина курсу "Стимулювання збуту" складається з 8 тем. Практична підготовка передбачає проведення практичних занять, виконання індивідуальної роботи та самостійну роботу здобувачів над інформаційними джерелами. Практичні заняття, індивідуальна робота та самостійне опрацювання літературних та інших інформаційних джерел мають сприяти кращому засвоєнню теоретичного матеріалу, напрацюванню певних практичних навичок та умінь для реалізації високого рівня фахової підготовки.
  • Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних занять, самостійної роботи та індивідуального завдання з дисципліни "Мультикультурний маркетинг"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Мірошник, Марія Володимирівна
    Метою викладання навчальної дисципліни "Мультикультурний маркетинг" є отримання здобувачами знань з теоретичних і методичних основ мультикультурного маркетингу та оволодіння навичками їх використання в ринковій діяльності суб’єктів мультикультурного ринку. Завдання дисципліни "Мультикультурний маркетинг" – вивчення теоретичних понять категорій мультикультурного маркетингу та сучасних тенденцій у цій галузі знань; опанування методичного апарату організації мультикультурної маркетингової діяльності підприємства; набуття здатностей до творчого пошуку напрямків удосконалення мультикультурної маркетингової діяльності. Предметом вивчення дисципліни "Мультикультурний маркетинг" є процеси й методи вивчення та задоволення потреб споживачів як пріоритетних суб'єктів ринку.
  • Документ
    Аналіз інструментів та каналів просування поліграфічного обладнання малих та середніх підприємств
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Чернобровкіна, Світлана Віталіївна; Ситник, О. О.
  • Документ
    Стійкі бренди: визначення та основні характеристики
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Чернобровкін, А. В.
  • Документ
    Marketing
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Chernobrovkina, S. V.
    The number of jobs in an organization is not constant; it varies depending on its market position or budgetary funding. This variation also affects the salaries of managers and other employees. Clearly, the marketing successes of an organization strengthen these positions, providing a sense of confidence and hope for improved individual economic outcomes. For an organization to be successful, it must effectively interact with consumers. It does not fundamentally matter whether the organization is privately or state-owned. Marketing applies to both private and public organizations. The modern market is characterized by an increasingly saturated information space, with the significance and value of information growing. In these conditions, the processes of forming consumer demand and preferences, and exerting marketing influence on them, become significantly more complex. The subject of the discipline "Marketing" involves the processes and methods of studying and satisfying consumer needs as the priority market subjects. The course of lectures on "Marketing" consists of two modules. The first module includes topics that highlight the main directions of marketing. The topics of lectures forming the second module define marketing planning and management. The aim of the educational discipline "Marketing" is to develop knowledge about the basic categories of marketing, methodological aspects of organizing marketing activities, and its priorities in modern conditions. The task is to study the theoretical concepts of marketing categories and contemporary trends in this field of knowledge.