Публікація:
Технології тайм-менеджменту у рекламному бізнесі

dc.contributor.authorРоманчик, Тетяна Володимирівна
dc.contributor.authorСамойлов, О. В.
dc.contributor.authorСтрук, Д. М.
dc.date.accessioned2024-12-20T16:21:05Z
dc.date.issued2024
dc.description.abstractУ статті досліджено актуальність застосування технологій тайм менеджменту в підприємствах та організаціях рекламного бізнесу. Підкреслено особливості організації робочих процесів у цієї сфері, а саме: робота з кількома клієнтами одночасно, в умовах жорстких дедлайнів, процеси пов’язані з пошуком креативних ідей, що може спричинити затримку виконання робот, постійна комунікація з клієнтами. Це призводить до браку часу, недотримання термінів, збільшує робоче навантаження та неефективне використання робочого часу. З метою подолання цих труднощів у діяльність рекламних агентств варто запроваджувати стратегії управління часом, такі як визначення пріоритетних завдань, встановлення реалістичних цілей і термінів, мінімізація відволікань і використання технологій оптимізації процесів. У статті визначено ключові аспекти тайм-менеджменту, які є важливими для рекламної діяльності, розглянуто існуючі стратегії та методи управління часом у маркетингових командах та розроблено рекомендації для покращення тайм-менеджменту підприємств рекламної індустрії.
dc.description.abstractThe article examines the relevance of the use of time management technologies in enterprises and organizations of advertising business. The peculiarities of the organization of work processes in this area are emphasized: work with several clients at the same time, under strict deadlines, processes related to the search for creative ideas, which can cause delays in the execution of work, constant communication with clients. This leads to lack of time, missed deadlines, increased workload and increased inefficient use of working time. In such conditions, there is often a feeling of constant lag, tension and overload. In order to overcome these difficulties, advertising agencies should implement time management strategies such as prioritizing tasks, setting realistic goals and deadlines, minimizing distractions, and using process optimization technologies. The application of time management technologies in the advertising business is designed to increase productivity, reduce unjustified time losses, rationalize production processes, allow effective management of deadlines, and control of workload. To successfully implement time management in an advertising agency, several steps should be followed. First, it is necessary to conduct an audit of the existing work processes. Secondly, it is worth choosing appropriate time management tools and training the staff to use them. Third, clear rules and procedures for time management should be developed and regularly monitored. Developing and implementing effective time management techniques requires conscious effort and constant discipline. In order to implement time management technologies in the advertising business, the following is recommended: prioritization and management of tasks, blocking and planning of time, delegation and distribution of resources, use of tools and software for time management, training of personnel, establishment of clear deadlines for completing tasks, clear rules, procedures and responsibility. Employees must not only learn time management techniques and strategies, but create a culture focused on time management.
dc.identifier.citationРоманчик Т. В. Технології тайм-менеджменту у рекламному бізнесі [Електронний ресурс] / Т. В. Романчик, О. В. Самойлов, Д. М. Струк // Ефективна економіка. – Електрон. текст. дані. – 2024. – № 10. – 13 с. – URL: https://nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/4875/4918, вільний (дата звернення 20.12.2024 р.).
dc.identifier.doihttps://doi.org/10.32702/2307-2105.2024.10.56
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-2065-2415
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0004-4456-4884
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0009-0008-7070-8246
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/84500
dc.language.isouk
dc.publisherТОВ "ДКС Центр"
dc.subjectтайм-менеджмент
dc.subjectуправління часом
dc.subjectрекламний бізнес
dc.subjectрекламне агентство
dc.subjectчас
dc.subjectефективність
dc.subjecttime management
dc.subjectadvertising busines
dc.subjectadvertising agency
dc.subjecttime
dc.subjectefficiency
dc.titleТехнології тайм-менеджменту у рекламному бізнесі
dc.title.alternativeTechnologies of time management in advertising business
dc.typeArticle
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication2de8e68f-cd13-46b9-93e8-5ff5c8966d64
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery2de8e68f-cd13-46b9-93e8-5ff5c8966d64

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
EE_2024_10_Romanchyk_Tekhnolohii.pdf
Розмір:
347.38 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Вантажиться...
Ескіз
Назва:
license.txt
Розмір:
1.71 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: