Публікація:
Маркетинговий супровід комерціалізації інноваційної продукції підприємств

dc.contributor.authorІлляшенко, Сергій Миколайовичuk
dc.contributor.authorШипуліна, Юлія Сергіївнаuk
dc.date.accessioned2020-04-27T08:12:39Z
dc.date.available2020-04-27T08:12:39Z
dc.date.issued2020
dc.description.abstractВ статті запропонована схема управління вибором заходів маркетингового супроводу різних варіантів комерціалізації інноваційної продукції підприємства, що виділені за ступенем охоплення етапів інноваційного і життєвого циклу продуктової інновації. Вона дозволяє узагальнено окреслити коло методів і інструментів маркетингу інновацій, які забезпечують маркетинговий супровід обраних варіантів комерціалізації. Запропоновано підхід до урахування в заходах маркетингу інновацій особливостей виконання його завдань на етапах життєвого циклу нового товару, а також урахування стану споживчої готовності цільових споживачів, що дозволяє уточнити силу впливу, тривалість і бюджет заходів комплексу маркетингу інновацій. Практична реалізація отриманих результатів дозволяє підвищити ефективність маркетингового супроводу комерціалізації інновацій в сучасних умовах трансформації технологічних укладів і спричинених цим змін вектору впливу факторів зовнішнього макро- і мікросередовища.uk
dc.description.abstractWorld experience shows that successful innovation depends largely on the stage of commercialization of innovations. And one of the main tools of commercialization is marketing. Accordingly, the purpose of the article is to develop an approach to managing the choice of complex marketing support measures for the commercialization of innovative products. The article describes the variants of the innovation process, distinguished by the degree of coverage of the stages of innovation and life cycle of a new product, and, accordingly, options for commercialization of innovations. Refinements and systematization of problems of marketing of innovations for the selected variants of the innovation process and variants of commercialization of innovations are carried out. It is proved that all works of marketing of innovation can be divided into two types: related to the orientation of innovative activity of the enterprise on creation of perspective innovations, which are aimed at solving current and predicted problems of actual and potential consumers; related to the formation and stimulation of demand for innovation, the promotion of innovation in the market, monitoring the development of the market situation. The marketing tasks of innovation in the life cycle stages of a new product, which depend on the type of consumer (innovators, followers, majority or outsiders), have been clarified. The features of the tasks of marketing of innovations peculiarities of the innovation marketing tasks, according to the state of consumer readiness in which the target consumers of the new product are located (actual or potential), are identified. The scheme of management of choice of measures of marketing support of commercialization of innovative products is developed. This scheme allows us to summarize the range of methods and tools of marketing innovation that provide marketing support for the selected options for commercialization. The practical realization of the obtained results allows to increase the efficiency of marketing support of commercialization of innovations in the conditions of transformation of technological ways. Further research should focus on developing the principles of organizational and economic mechanism of management of commercialization of innovations based on marketing.en
dc.identifier.citationІлляшенко С. М. Маркетинговий супровід комерціалізації інноваційної продукції підприємств [Електронний ресурс] / С. М. Ілляшенко, Ю. С. Шипуліна // Інфраструктура ринку : електрон. наук.-практ. журн. – 2020. – Вип. 40. – С. 447-453. – Режим доступу: http://www.market-infr.od.ua/journals/2020/40_2020_ukr/78.pdf, вільний (дата звернення 27.04.2020 р.).uk
dc.identifier.doidoi.org/10.32843/infrastruct40-76
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0001-5484-9788
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-8133-578X
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/45895
dc.language.isouk
dc.subjectінноваційна діяльністьuk
dc.subjectпідприємствоuk
dc.subjectкомерціалізація інноваційuk
dc.subjectмаркетинг інноваційuk
dc.subjectмаркетинговий супровід комерціалізаціїuk
dc.subjectinnovative activityen
dc.subjectenterpriseen
dc.subjectcommercialization of innovationsen
dc.subjectmarketing of innovationsen
dc.subjectmarketing support of commercializationen
dc.titleМаркетинговий супровід комерціалізації інноваційної продукції підприємствuk
dc.title.alternativeMarketing support for commercialization innovation products of enterprisesen
dc.typeArticleen
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication20ec2a1f-943a-46c7-aae9-6c6c57feedf1
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery20ec2a1f-943a-46c7-aae9-6c6c57feedf1

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
IR_2020_40_Illiashenko_Marketynhovyi.pdf
Розмір:
294.54 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
11.25 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: