Публікація:
Social focus of business: theoretical and practical aspects

dc.contributor.authorNazarenko, Olenaen
dc.contributor.authorPopadynets, Olenaen
dc.contributor.authorReshetniak, Nataliaen
dc.date.accessioned2017-09-04T08:50:27Z
dc.date.available2017-09-04T08:50:27Z
dc.date.issued2017
dc.description.abstractThe article deals with the reasons for the necessity of social responsibility of business in the conditions of the global economic crisis. The nature and characteristics of social responsibility of enterprises are analyzed, existing theories of social responsibility and its international standards being examined. Social responsibility and social focus of business are defined as the activity which is advantageous for business itself being an effective factor in the success of the manufacturer. The reasons for this are given in the article. The social orientation of the producer and his commitment to the interests of stakeholders (third parties) affect the indicators of capitalization, gross income revenue, profitability, investments and reputation. Taking into account the world's leading experience, a list of public policy measures is proposed that can promote the growth of social activity of Ukrainian producers, including large corporations, in order to overcome inequality and social strain in society.en
dc.description.abstractСтаття присвячена з'ясуванню необхідності соціальної відповідальності бізнесу в умовах глобальної економічної кризи. Аналізуються сутність та характерні особливості соціальної відповідальності підприємств, розглядаються існуючі теорії соціальної відповідальності та її міжнародні стандарти. Соціальна відповідальність та спрямованість визначаються як діяльність, що, насамперед, вигідна бізнесу та виступають чинниками успішності виробника. Соціальна спрямованість виробника, його орієнтація на інтереси стейкхолдерів (третіх осіб) впливає на показники капіталізації, валового доходу, рентабельності, інвестицій та репутацію. На основі провідного світового досвіду пропонується перелік заходів державної політики, що сприятиме зростанню соціальної активності українських виробників, у тому числі і великих корпорацій, з метою подолання нерівності та соціальної напруги у суспільстві.uk
dc.identifier.citationNazarenko O. Social focus of business: theoretical and practical aspects / O. Nazarenko, O. Popadynets, N. Reshetniak // Збірник наукових праць Харківського національного педагогічного університету імені Г. С. Сковороди. Економіка. – Харків : ХНПУ, 2017. – Вип. 17. – С. 148-154.en
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0002-0842-7223
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-1805-216X
dc.identifier.orcidhttps://orcid.org/0000-0003-0070-5038
dc.identifier.urihttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/31009
dc.language.isoen
dc.publisherХарківський національний педагогічний університет ім. Г. С. Сковородиuk
dc.subjectcorporate social responsibilityen
dc.subjectsocial responsibility theoriesen
dc.subjectstakeholdersen
dc.subjectsocial function of businessen
dc.subjectкорпоративна соціальна відповідальністьuk
dc.subjectтеорії соціальної відповідальностіuk
dc.subjectстейкхолдериuk
dc.subjectсоціальна функція бізнесуuk
dc.titleSocial focus of business: theoretical and practical aspectsen
dc.typeArticleen
dspace.entity.typePublication
relation.isAuthorOfPublication710dcd73-a79f-4453-b053-ab12da03cc86
relation.isAuthorOfPublication.latestForDiscovery710dcd73-a79f-4453-b053-ab12da03cc86

Файли

Контейнер файлів

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз
Назва:
2017_Nazarenko_Social_focus_of_business.pdf
Розмір:
508.04 KB
Формат:
Adobe Portable Document Format

Ліцензійна угода

Зараз показуємо 1 - 1 з 1
Ескіз недоступний
Назва:
license.txt
Розмір:
11.23 KB
Формат:
Item-specific license agreed upon to submission
Опис: