Рівні сформованості професійної компетентності з математичного моделювання майбутнього інженера-математика
Loading...
Date
Authors
item.page.orcid
item.page.doi
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
НТУ "ХПІ"
Abstract
В статті проводиться аналіз рівнів сформованості критеріїв професійної компетентності по математичному моделюванню майбутніх інженерів-математиків. Також розглянуті основні методи і способи оцінки рівнів сформованості професійних якостей інженера-математика відповідно до освітньо-кваліфікаційної характеристики і і освітньо-професійної програми підготовки інженера-математика. У статті сформульовані основні показники, що характеризують кожен з перерахованих рівнів сформованості критеріїв професійної компетентності по математичному моделюванню майбутніх інженерів-математиків.
The article analyzes levels of formation of criterions of professional competence oF mathematical modelling of future engineers-mathematicians. Also, the basic methods and techniques for assessing levels of formation of professional quality engineer-mathematicians in accordance with educational and qualification characteristics and educational and vocational training program for engineering mathematics are considered. In our article the main indicators of each of these levels of formation of criteria of professional competence in mathematical modeling of future engineers and mathematicians have been formulated.
The article analyzes levels of formation of criterions of professional competence oF mathematical modelling of future engineers-mathematicians. Also, the basic methods and techniques for assessing levels of formation of professional quality engineer-mathematicians in accordance with educational and qualification characteristics and educational and vocational training program for engineering mathematics are considered. In our article the main indicators of each of these levels of formation of criteria of professional competence in mathematical modeling of future engineers and mathematicians have been formulated.
Description
Citation
Северина Н. Ю. Рівні сформованості професійної компетентності з математичного моделювання майбутнього інженера-математика / Н. Ю. Северина // Проблеми та перспективи формування національної гуманітарно-технічної еліти : зб. наук. пр. / ред. Л. Л. Товажнянський, О. Г. Романовський. – Харків : НТУ "ХПІ", 2012. – Вип. 30-31 (34-35). – С. 74-85.