Етапи та методика проведення педагогічного експерименту з метою формування лідерських якостей майбутніх менеджерів
Дата
2016
Автори
ORCID
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Центр міжнародного наукового співробітництва, вид-во "ТК Меганом"
Анотація
Наведено огляд публікацій з питань методики педагогічних досліджень. Описано класифікації методів дослідження, запропоновані зарубіжними і вітчизняними вченими. Розглянуто особливості, етапи та правила проведення педагогічного експерименту. Проаналізовано методику проведення експерименту з метою виявлення можливостей застосування психолого-педагогічних знань під час викладання дисципліни "Психологія" для формування лідерських якостей у майбутніх менеджерів. В умовах реформування освіти в країні зосереджено увагу саме на психолого-педагогічній підготовці майбутніх менеджерів. Виявлено, що завдяки впливу активних факторів, а саме, запропонованим нами педагогічним умовам, можна досягти потрібних результатів навчально-виховного процесу.
The paper comprises a review of published works about pedagogical research methods. The classifications of research methods provided by foreign and domestic scientists are described. Stages and procedures of pedagogical experiment are examined. The methods of carrying out experiments to show the possibilities of applying psychoeducational knowledge for teaching psychology in order to form leadership qualities of prospective managers are analyzed. In the conditions of educational reformation in the country we focused mainly on the psychological-pedagogical preparation of future managers. We discovered that the necessary results of teaching and educational process can be obtained due to the involvement of active factors such as pedagogical conditions suggest.
The paper comprises a review of published works about pedagogical research methods. The classifications of research methods provided by foreign and domestic scientists are described. Stages and procedures of pedagogical experiment are examined. The methods of carrying out experiments to show the possibilities of applying psychoeducational knowledge for teaching psychology in order to form leadership qualities of prospective managers are analyzed. In the conditions of educational reformation in the country we focused mainly on the psychological-pedagogical preparation of future managers. We discovered that the necessary results of teaching and educational process can be obtained due to the involvement of active factors such as pedagogical conditions suggest.
Опис
Ключові слова
менеджери, лідерські якості, педагогічний експеримент, методи педагогічного дослідження, психолого-педагогічна підготовка, педагогічні умови, pedagogical research methods, pedagogical experiment, psychoeducational training, leadership qualities, pedagogical conditions
Бібліографічний опис
Яценко О. М. Етапи та методика проведення педагогічного експерименту з метою формування лідерських якостей майбутніх менеджерів / О. М. Яценко // Науковий огляд = Scientific review. – 2016. – № 1 (22). – С. 127-135.