Profitability of accounts receivable associated with material and service flows: accounting, analytical and logistical approaches (on the example of hotel and restaurant business)

Ескіз

Дата

2018

Автори

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

NOVA School of Business and Economics

Анотація

The specificity of the hotel and restaurant business is the combination of material production and the provision of services as the main activity of companies in this industry. The logistic’s circuit of the hotel and restaurant business is designed taking into account industry specifics and includes the main flows: material and service, as well as auxiliary flows: financial and informational. At the same time, unlike the traditional approach, we consider it expedient to regard the logistic circuit’s service flows of the hotel and restaurant business as the main flows, not auxiliary ones. Financial logistics is an innovative tool for managing cash flows that are directly related to the main flows of the logistics chain (in the case of the hotel and restaurant business, to material and service flows). The success and profitability of the company is largely due to the success of financial logistics management. External stakeholders (investors, lenders, etc.) should be able to take into account financial logistics efficiency when making financial decisions. The financial statements of the UNAS makes it possible to track only the moment values of the financial flows. At the same time, the main indicators by which conclusions can be drawn about the quality of financial logistics management are indicators of accounts receivables and accounts payables (and only such accounts receivables and accounts payables, which are directly related to material and service flows). Profitability of accounts receivable is one of the indicators of the «return on assets» group. This indicator is used much less frequently than the accounts receivable turnover indicators, but it can be very useful in analyzing the effectiveness of logistic financial management. In the framework of the financial logistics of the hotel and restaurant business, we consider only those receivables, that are directly related to material and service flows. In the case of the indicators of profitability and turnover of accounts receivable for products (goods, works, services), the acceleration of turnover is not always accompanied by an increase in the profitability of receivables, and vice versa. In addition, even in the case of coincidence of the trend of these values, the growth rates of the indicators may differ significantly. Both indicators – profitability and turnover of accounts receivables, associated with material and service flows – are indicators of the effectiveness of financial logistics in the field of receivables management. But, their isolated application can’t provide comprehensive information for making management decisions. A comparative analysis of the two considered indicators of the effectiveness of financial logistics – profitability and turnover of accounts receivable for products (goods, works, services) – allows us to empirically form an optimal policy of accounts receivable, which is characteristic of this particular sector of the economy.
Специфікою готельно-ресторанного бізнесу є поєднання матеріального виробництва і надання послуг в якості основної діяльності підприємств даної галузі. Логістичний контур підприємств готельно-ресторанного бізнесу конструюється з урахуванням вищеописаної галузевої специфіки і включає в себе основні потоки: матеріальні та сервісні, а також допоміжні потоки: фінансові та інформаційні. При цьому, на відміну від традиційного підходу, вважаємо за доцільне сервісні потоки логістичного контуру підприємств готельно-ресторанного бізнесу відносити саме до числа основних потоків, а не допоміжних. Фінансова логістика – інноваційний інструмент управління грошовими потоками, безпосередньо пов'язаними з основними потоками логістичного контуру (в разі готельно-ресторанного бізнесу – з матеріальними і сервісними потоками). Успішність і прибутковість компанії багато в чому пов'язана з успішністю управління фінансовою логістикою. Зовнішні зацікавлені особи (інвестори, кредитори і т. д.) повинні мати можливість при прийнятті фінансових рішень керуватися в тому числі і міркуваннями, пов'язаними з ефективністю фінансової логістики. Фінансова звітність НП(С)БО України дає можливість відстежити тільки моментні значення фінансових потоків. При цьому головними показниками, за якими можна зробити висновки про якість управління фінансовою логістикою, є показники дебіторської та кредиторської заборгованості (причому тільки такої дебіторської та кредиторської заборгованості, яка безпосередньо пов'язана з матеріальними і сервісними потоками). Рентабельність дебіторської заборгованості – один з показників групи "рентабельність активів". Даний показник використовується значно рідше показників оборотності дебіторської заборгованості, але він може бути вельми корисним при аналізі ефективності логістичного фінансового управління. В рамках фінансової логістики готельно-ресторанного бізнесу розглядаємо тільки ту дебіторську заборгованість, яка безпосередньо пов'язана з матеріальними і сервісними потоками. У разі аналізованих нами показників рентабельності та оборотності дебіторської заборгованості, далеко не завжди прискорення оборотності супроводжується зростанням рентабельності дебіторської заборгованості, і навпаки. Крім того, навіть у разі збігу тренда цих величин темпи зростання показників можуть істотно відрізнятися. Обидва показники – і рентабельність, і оборотність дебіторської заборгованості, пов'язаної з матеріальними і сервісними потоками – є показниками ефективності фінансової логістики в сфері управління дебіторською заборгованістю. Однак їх ізольоване застосування не може надати вичерпну інформацію для прийняття управлінських рішень. Порівняльний аналіз двох розглянутих індикаторів ефективності фінансової логістики – рентабельності і оборотності дебіторської заборгованості за продукцію (товари, роботи, послуги) – дозволяє емпіричним шляхом сформувати оптимальну політику дебіторської заборгованості, характерну саме для даної галузі економіки.

Опис

Ключові слова

logistics, hotel and restaurant business, profitability of accounts receivable, material flows, service flows, financial statements, логістика, готельно-ресторанний бізнес, рентабельність дебіторської заборгованості, матеріальні потоки, сервісні потоки, фінансова звітність

Бібліографічний опис

Chaika T. Yu. Profitability of accounts receivable associated with material and service flows: accounting, analytical and logistical approaches (on the example of hotel and restaurant business) / T. Yu. Chaika // Innovative potential of socio-economic systems: the challenges of the global world : proc. of the 3rd Intern. sci. conf., December 28th, 2018. – Lisbon : Baltija Publishing, 2018. – P. 127-129.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в