Маркетингові інновації в інноваційній діяльності підприємств України
Loading...
Date
item.page.orcid
item.page.doi
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Abstract
В статті розглянуто роль маркетингу в управлінні інноваційним розвитком підприємства. Виявлено особливості використання маркетингового та технічного підходів до інноваційної діяльності підприємств. Виконано системний аналіз підходів до визначення ролі і місця маркетингу в інноваційній сфері.
Виконано аналіз практики застосування інструментів і методів маркетингу в інноваційної діяльності вітчизняних підприємств. Окреслено характеристики, що визначають специфіку сучасного інструментарію маркетингу інновацій. Намічено шляхи подальшого розвитку інструментів та методів маркетингу інновацій та їх практичного застосування в управлінні інноваціями.
In the article the role of marketing in the management of enterprise’s innovative development is considered. The peculiarities of use of the marketing and technical approaches in enterprise’s innovative activity analysis are defined. Systems analysis of approaches aimed at defining the role and place of marketing in the innovative sphere is performed. The analysis of the practice of the marketing tools and methods usage at domestic enterprise’s innovative activity is performed. Characteristics that determine the specificity of modern tools of marketing of innovation are outlined. The further development of tools and methods of marketing of innovations and their practical application in the innovations’ management is planned.
In the article the role of marketing in the management of enterprise’s innovative development is considered. The peculiarities of use of the marketing and technical approaches in enterprise’s innovative activity analysis are defined. Systems analysis of approaches aimed at defining the role and place of marketing in the innovative sphere is performed. The analysis of the practice of the marketing tools and methods usage at domestic enterprise’s innovative activity is performed. Characteristics that determine the specificity of modern tools of marketing of innovation are outlined. The further development of tools and methods of marketing of innovations and their practical application in the innovations’ management is planned.
Description
Citation
Ілляшенко С. М. Маркетингові інновації в інноваційній діяльності підприємств України [Електронний ресурс] / С. М. Ілляшенко, М. П. Рудь // Ефективна економіка. – Електрон. текст. дані. – 2017. – № 6. – Режим доступу : http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5626, вільний (дата звернення 24.03.2020 р.)