Моделирование электромеханической системы моторного вагона с учетом диссипативных сил
Loading...
Date
item.page.orcid
item.page.doi
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Магнитогорский государственный технический университет им. Г. И. Носова
Abstract
Разработана математическая модель электромеханической системы моторного вагона с тяговым асинхронным электроприводом, которая учитывает реализацию момента вращения тягового электродвигателя с упругими связями механической системы при взаимодействии колесных пар с рельсами. Модель позволяет на стадии проектирования определять границы устойчивой работы привода, исследовать качественные показатели системы регулирования, синтезировать структуру корректирующих звеньев при заданных критериях качества.
Mathematical model of the electromechanical system of railway carriage with asynchronous electric traction developed. This model takes into account the implementation of the tractive electric motor torque with elastic connections of the mechanical system the interaction of wheel sets and rails. The model allows the design phase to define the boundaries of the drive steady work, to study the quality system of regulation, synthesize structure correcting links with given quality criteria.
Mathematical model of the electromechanical system of railway carriage with asynchronous electric traction developed. This model takes into account the implementation of the tractive electric motor torque with elastic connections of the mechanical system the interaction of wheel sets and rails. The model allows the design phase to define the boundaries of the drive steady work, to study the quality system of regulation, synthesize structure correcting links with given quality criteria.
Description
Citation
Моделирование электромеханической системы моторного вагона с учетом диссипативных сил / В. И. Носков [и др.] // Автоматизированные технологии и производства = Automation of technologies and production. – 2016. – № 3 (13). – С. 31-36.