Публікація: Проектний аналіз напрямів підвищення конкурентоспроможності підприємств готельно-ресторанного бізнесу
Дата
2019
Назва видання
ISSN
Назва тому
Видання
ФЛП "Кравченко Я. О."
Анотація
Сучасний період ринкових відносин в Україні характеризується розвитком економічних реформ, появою широкого кола суб'єктів господарювання, що веде до загострення конкуренції, обумовлює необхідність підвищення якісних характеристик продукції, підприємства та готельно-ресторанного бізнесу в цілому.
В статті аналізується стан конкурентоспроможності підприємств, продукції (послуг) ресторанного господарства. Визначається низка факторів: ступень задоволення потреб споживачів (якістю послуг) та
відповідністю ціни реалізації продукції (послуг) до їх якості. Обґрунтована важливість мети дослідження. Досліджено. основні напрями підвищення конкурентоспроможності підприємств готельно – ресторанного бізнесу.
The current period of market relations in Ukraine is characterized by the development of economic reforms, the emergence of a wide range of business entities, which leads to increasing competition and requires the necessity to improve the quality characteristics of products, enterprises, hotel and restaurant business in general. The article analyzes the state of competitiveness of enterprises, products (services) of restaurant industry. A number of factors are defined: the degree of satisfaction of consumers needs (the quality of services) and the correspondence of price and quality of products (servises) for sale. of sales of products (services) to their quality. The importance of the research goal is substantiated. The main directions of increasing the competitiveness of enterprises in hotel and restaurant business are reseached.
The current period of market relations in Ukraine is characterized by the development of economic reforms, the emergence of a wide range of business entities, which leads to increasing competition and requires the necessity to improve the quality characteristics of products, enterprises, hotel and restaurant business in general. The article analyzes the state of competitiveness of enterprises, products (services) of restaurant industry. A number of factors are defined: the degree of satisfaction of consumers needs (the quality of services) and the correspondence of price and quality of products (servises) for sale. of sales of products (services) to their quality. The importance of the research goal is substantiated. The main directions of increasing the competitiveness of enterprises in hotel and restaurant business are reseached.
Опис
Ключові слова
якість продукції, ринкові відносини, конкуренція, стратегії, ресторанне господарство, економічні реформи, послуги, enterprise, restaurant business, competition, competitiveness, strategy, quality of products, services
Бібліографічний опис
Проектний аналіз напрямів підвищення конкурентоспроможності підприємств готельно-ресторанного бізнесу / Т. П. Кононенко [та ін.] // Актуальные научные исследования в современном мире. – 2019. – Ч. 8, вып. 3 (47). – С. 25-33.