Оптимізація режимів роботи охолодження тягового двигуна електровоза
Loading...
Date
item.page.orcid
item.page.doi
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Journal Title
Journal ISSN
Volume Title
Publisher
Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка
Abstract
В статті розроблено методику оптимізації режимів роботи мотор-вентилятора тягового асинхронного двигуна електровозу, що рухається ділянкою колії, яка основана на вирішенні задачі умовної мінімізації за критерієм економічної ефективності системи охолодження методом Вейля за узагальненим золотим перетином.
The article describes a technique for optimizing the operating modes of the motor-fan of a traction asynchronous electric locomotive engine that moves along a section of the track based on solving the problem of conditional minimization by the criterion of the economic efficiency of the cooling system by the Weyl method over the generalized golden section.
The article describes a technique for optimizing the operating modes of the motor-fan of a traction asynchronous electric locomotive engine that moves along a section of the track based on solving the problem of conditional minimization by the criterion of the economic efficiency of the cooling system by the Weyl method over the generalized golden section.
Description
Citation
Петренко О. М. Оптимізація режимів роботи охолодження тягового двигуна електровоза / О. М. Петренко, Б. Г. Любарський // Системи управління, навігації та зв'язку : зб. наук. пр. / гол. редкол. С. В. Козелков. – Полтава : ПНТУ, 2017. – Вип. 6 (46). – С. 251-254.