Програмно-орієнтована математична модель руху транспортного засобу
Дата
2016
ORCID
DOI
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Харківський університет Повітряних Сил ім. Івана Кожедуба
Анотація
В статті розроблена математична програмно-орієнтована модель руху транспортного засобу, яка дозволяє використати її при розробці експертної системи управління рухом на ділянці шляху у вигляді кінцево-різницевих виразів. Особливості моделі: вона складається диференціальних рівнянь руху, що враховують складові опори руху (основне – тертя кочення, опір від ухилів і від кривих ділянок шляху); визначення сили руху транспортного засобу, що розвивається, і витрати енергії шляхом використання залежностей ККД тягового приводу, які отримані заздалегідь для усіх режимів роботи з урахуванням обмеження по зчепленню. Введено поняття функції, що визначає режим роботи тягового приводу та дозволяє спростити розрахунки за знаходженням витрат енергії і сили тяги.
The scientific article, a mathematical software-based model of the vehicle, which allows its use in the development of an expert traffic management system in the area en route to a finite difference expressions. Features of the model: it consists of differential equations of motion, taking into account the components of the resistance movement (the main thing - the rolling friction resistance from the slopes and curves of the track sections); the definition developed by the force of the vehicle and energy consumption through the use of dependency traction drive efficiency obtained in advance for all operating modes, taking into account constraints on the clutch. The concept of function, which determines the mode of operation of the traction drive and allows to simplify calculations for finding the energy and traction.
The scientific article, a mathematical software-based model of the vehicle, which allows its use in the development of an expert traffic management system in the area en route to a finite difference expressions. Features of the model: it consists of differential equations of motion, taking into account the components of the resistance movement (the main thing - the rolling friction resistance from the slopes and curves of the track sections); the definition developed by the force of the vehicle and energy consumption through the use of dependency traction drive efficiency obtained in advance for all operating modes, taking into account constraints on the clutch. The concept of function, which determines the mode of operation of the traction drive and allows to simplify calculations for finding the energy and traction.
Опис
Ключові слова
диференціальне рівняння руху, витрати енергії, програмно-оріентована модель, рухомий склад, тяговий привод, differential equation, energy costs, software-based model, traction drive
Бібліографічний опис
Петренко О. М. Програмно-орієнтована математична модель руху транспортного засобу / О. М. Петренко, Б. Г. Любарський // Системи обробки інформації : зб. наук. пр. / гол. ред. Ю. В. Стасєв. – Харків : ХУПС ім. І. Кожедуба, 2016. – Вип. 5 (142). – С. 76-79.