Результати аналізу змісту сучасних досліджень підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів у післядипломній освіті України і Республіки Польща
Дата
2020
Автори
DOI
doi.org/10.20998/2078-7782.2020.4.02
Науковий ступінь
Рівень дисертації
Шифр та назва спеціальності
Рада захисту
Установа захисту
Науковий керівник
Члени комітету
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"
Анотація
У статті проведено аналіз наукових досліджень з проблеми підвищення кваліфікації вчителів в Україні й Республіки Польща. Закладено основи порівняльного дослідження компонентів у теоретичній структурі систем підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів у післядипломній освіті України й Польщі. Зокрема, розглянуто потенціали використання інструментарію системного аналізу на рівні методології порівняльного дослідження систем підвищення кваліфікації українських і польських фахівців. Автором описано та проаналізовано різні моделі (системи) підвищення кваліфікації вчителів, що пропонуються в науковому просторі цих країн. Запропоновано провідну ідею дослідження та критерії порівняння (нормативно-цільовий; структурно-інституціональний; змістово-процесуальний; прогностично-розвивальний) систем підвищення кваліфікації вчителів природничоматематичних предметів у післядипломній освіті Республіки Польща.
Тhe article analyzes the research in the field of professional development of Ukrainian and Polish teachers. The foundations of comparative research of components in the theoretical structure of in-service training systems for teachers of natural sciences and mathematics in postgraduate education of Ukraine and the Republic of Poland are laid. The system analysis as a methodology of comparative research of systems of advanced training of teachers of natural and mathematical subjects is considered. Different models of in-service teacher training in both countries used by Ukrainian and Polish researchers are described and analyzed. The concept of the research and criteria (normative-target, structural-institutional, content-procedural, prognostic-developmental) for comparing training systems for teachers of natural and mathematical subjects in postgraduate education of Ukraine and Poland are substantiated.
Тhe article analyzes the research in the field of professional development of Ukrainian and Polish teachers. The foundations of comparative research of components in the theoretical structure of in-service training systems for teachers of natural sciences and mathematics in postgraduate education of Ukraine and the Republic of Poland are laid. The system analysis as a methodology of comparative research of systems of advanced training of teachers of natural and mathematical subjects is considered. Different models of in-service teacher training in both countries used by Ukrainian and Polish researchers are described and analyzed. The concept of the research and criteria (normative-target, structural-institutional, content-procedural, prognostic-developmental) for comparing training systems for teachers of natural and mathematical subjects in postgraduate education of Ukraine and Poland are substantiated.
Опис
Ключові слова
підвищення кваліфікації, qualification improvement
Бібліографічний опис
Євтушенко Н. С. Результати аналізу змісту сучасних досліджень підвищення кваліфікації вчителів природничо-математичних предметів у післядипломній освіті України і Республіки Польща / Н. С. Євтушенко // Теорія і практика управління соціальними системами: філософія, психологія, педагогіка, соціологія. – 2020. – № 4. – С. 14-22.