Аналіз сучасних технологій і розробок e-Learning
Дата
2016
Автори
DOI
item.page.thesis.degree.name
item.page.thesis.degree.level
item.page.thesis.degree.discipline
item.page.thesis.degree.department
item.page.thesis.degree.grantor
item.page.thesis.degree.advisor
item.page.thesis.degree.committeeMember
Назва журналу
Номер ISSN
Назва тому
Видавець
Полтавський національний технічний університет ім. Юрія Кондратюка
Анотація
В статті розглянуто аспекти сучасного стану методів, технологій та перспектив розвитку системи e-Learning. Досліджено проблему електронного навчання, що пов'язана з невизначеністю термінології. Проаналізовано різні комбінації інформаційних технологій, що можуть бути використані для реалізації різних методів e-Learning. Відображено архітектуру та платформи електронного навчання. Доведено,що процес впровадження електронного навчання є більш складним, ніж очікувалося, і що переваги нових технологій супроводжуються проблемами при використанні. Аналіз безлічі існуючих методів e-Learning та перспективи подальших досліджень в цій області показують необхідність впливу на розвиток освіти в особливий спосіб.
The article considers aspects of the current state of methods, technologies and prospects for the development of the eLearning system. The problem of e-learning associated with the uncertainty of terminology has been studied. Different combinations of information technologies that can be used to implement different e-Learning methods are analyzed. The architecture and e-learning platforms had displayed. It is proved that the process of implementing e-learning is more complex than expected and the advantages of new technologies are accompanied by problems in use. An analysis of the many existing methods of e-Learning and the prospects for further research in this area show the need for an impact on the development of education in a special way.
The article considers aspects of the current state of methods, technologies and prospects for the development of the eLearning system. The problem of e-learning associated with the uncertainty of terminology has been studied. Different combinations of information technologies that can be used to implement different e-Learning methods are analyzed. The architecture and e-learning platforms had displayed. It is proved that the process of implementing e-learning is more complex than expected and the advantages of new technologies are accompanied by problems in use. An analysis of the many existing methods of e-Learning and the prospects for further research in this area show the need for an impact on the development of education in a special way.
Опис
Ключові слова
електронне навчання, методи e-Learning, інформаційні технології, навчальний процес, програмні засоби, e-Learning methods, e-Learning technologies, e-Learning architecture, e-learning platforms, types e-Learning directions
Бібліографічний опис
Кучук Н. Г. Аналіз сучасних технологій і розробок e-learning / Н. Г. Кучук // Системи управління, навігації та зв'язку = Control, navigation and communication systems : зб. наук. пр. / ред. кол.: С. В. Козелков [та ін.]. – Полтава : ПНТУ ім. Юрія Кондратюка, 2016. – Вип. 4 (40). – С. 76-80.