Особливості проведення презентацій в умовах міжкультурної комунікації

Ескіз

Дата

2021

DOI

doi.org/10.20998/2227-6890.2021.1.10

item.page.thesis.degree.name

item.page.thesis.degree.level

item.page.thesis.degree.discipline

item.page.thesis.degree.department

item.page.thesis.degree.grantor

item.page.thesis.degree.advisor

item.page.thesis.degree.committeeMember

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут"

Анотація

Стаття присвячена аналізу особливостей розвитку комунікативної компетенції та міжкультурних здібностей і навичок студентів закладів вищої освіти України в умовах міжнародної академічної мобільності і крос-культурного спілкування. Акцент робиться на необхідності впровадження курсів міжкультурної комунікації в навчальні плани на вищому освітньому рівні в Україні, зокрема, на особливостях проведення презентацій з використанням сучасних мультимедійних засобів. Актуальність цього питання зумовлена необхідністю українськими студентами бути обізнаними щодо цінностей, традицій і норм вербальної та невербальної крос-культурної комунікації для того, щоб бути успішними в академічному і професійному середовищі. Ціллю статті є виокремлення специфіки міжкультурних аспектів на заняттях із використанням сучасних мультимедійних технологій. У дослідженні були використані міждисциплінарні підходи, а також теоретичні та емпіричні методи: спостереження та узагальнення, методи дедукції та систематизації. Сучасні студенти представляють собою нове покоління, яке характеризується відкритістю до зовнішнього світу і академічної мобільності, що усвідомлення відмінностей у культурних нормах, цінностях, ставленні до оточення є абсолютно необхідним для ефективної міжособистісної та культурної комунікації. Випускники українських технічних університетів, які володіють такими навичками, будуть особливо цінними, оскільки вони зможуть використовувати інструменти ефективного спілкування для проведення презентацій продуктів, створених українськими компаніями, зробити їх корисними в іншомовних країнах і навпаки. Доведено необхідність навчання майбутніх фахівців використанню засобів інформаційних технологій при плануванні, організації, редагуванні матеріалів для презентацій новітньої продукції та, особливо, при їх проведенні для представників різних культур.
The article is devoted to the analysis of the peculiarities of the development of communicative competence and intercultural abilities and skills of students of higher educational institutions of Ukraine in the conditions of international academic mobility and cross-cultural communication. Emphasis is placed on the need to introduce intercultural communication courses in the curriculum at the tertiary level in Ukraine, in particular, on the peculiarities of conducting presentations using modern multimedia tools. The urgency of this issue is due to the need for Ukrainian students to be aware of the values, traditions and norms of verbal and nonverbal cross-cultural communication in order to be successful in their academic and professional environment. The aim of the article was to highlight the specifics of intercultural aspects in the classroom using modern multimedia technologies. In our research we used interdisciplinary approaches, as well as theoretical and empirical methods: observation and generalization, and methods of deduction and systematization. Modern students represent a generation characterized by openness to the outside world and academic mobility. This means that awareness of differences in cultural norms, values, attitudes to the environment is absolutely necessary for effective interpersonal and cultural communication. Graduates of Ukrainian technical universities who have such skills will be especially valuable, as they will be able to use effective communication tools to present products created by Ukrainian companies and make them useful in foreign countries and vice versa. It is necessary to teach future professionals to use information technology in planning, organizing, editing materials for presentations of new products and especially when conducting them for different cultures.

Опис

Ключові слова

вербальна та невербальна комунікація, комунікативна компетенція, крос-культурна комунікація, міжкультурне спілкування, verbal and nonverbal communication, communicative competence, cross-cultural communication, intercultural communication

Бібліографічний опис

Карачова Д. В. Особливості проведення презентацій в умовах міжкультурної комунікації / Д. В. Карачова, С. О. Царьова // Вісник Національного технічного університету "ХПІ". Сер. : Актуальні проблеми розвитку українського суспільства = Bulletin of the National Technical University "KhPI". Ser. : Actual problems of Ukrainian society development : зб. наук. пр. – Харків : НТУ "ХПІ", 2021. – № 1. – С. 64-68.

item.page.endorsement

item.page.review

item.page.supplemented

item.page.referenced