Classification of tourist markets

Ескіз

Дата

2023

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Анотація

It is proposed to distinguish the following types of national tourist markets: 1. High-intensity. Typical for countries with a high level of economic development with a predominance of international tourism. 2. Stabilized. Characteristic of countries with a medium level of economic development, which mainly receive tourists. 3. Reformed. They are characteristic of countries with a transition economy, form market structures that mainly receive tourists. 4. Accumulation. Characteristic for developing countries with average economic development opportunities.

Опис

Ключові слова

tourist industry, national characteristics, types of markets, characteristics

Бібліографічний опис

Gridina A. O. Classification of tourist markets [Electronic resource] / A. O. Gridina, P. G. Pererva // Стратегія розвитку міст: молодь і майбутнє (інноваційний ліфт): поствоєнна розбудова : матеріали міжнар. наук.-практ. конф., [15 березня 2023 р.] / ред.: О. І. Угоднікова, О. В. Жук ; Харків. нац. ун-т міськ. госп-ва ім. О. М. Бекетова. – Електрон. текст. дані. – Харків, 2023. – С. 142-146. – URI: https://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/68366.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в