Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 1220
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи з дисципліни "Міжнародний бізнес"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Чайкова, Олена Ігорівна; Данько, Тарас Володимирович
    Самостійна робота студента є невід’ємною складовою освітнього процесу у вищому навчальному закладі, в процесі якої заплановані завдання виконуються студентом під методичним керівництвом викладача, але без його безпосередньої участі. СРС є основним засобом засвоєння ним навчального матеріалу в час, вільний від обов’язкових навчальних занять. Самостійна робота студентів сприяє успішному засвоєнню матеріалу з дисципліни «Міжнародний бізнес» та формування у студентів самостійності у здобутті і поглибленні знань. Якісна підготовка до підсумкового тестування (екзамену) з навчальної дисципліни припускає ретельне опрацювання студентом спеціальної літератури та чинного законодавства з питань експортно-імпортної діяльності підприємств в позааудиторний час. Завдання та методичні вказівки до виконання самостійної роботи складено відповідно до робочої програми навчальної дисципліни «Міжнародний бізнес» і рекомендовано для студентів денної та заочної форми навчання зі спеціальності 073 «Менеджмент». Дисципліна базується на знаннях з дисциплін «Основи підприємництва», «Економічна теорія», «Мікроекономіка», «Економічна статистика», «Основи менеджменту». Робота містить програму навчальної дисципліни «Міжнародний бізнес», методичні вказівки щодо змісту і організації самостійної роботи студентів, питання для самоконтролю знань щодо засвоєння теоретичного матеріалу за темами лекцій, список джерел інформації. Самостійна робота виконується студентами згідно з розподілом годин за темами і включає в себе різні види самостійної роботи: вивчення конспекту лекцій та літературних джерел, підготовка до практичних занять, тестів та контрольних робіт, самостійне вивчення окремих питань курсу, підготовка розрахункового завдання, доповідей.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання з дисципліни "Управління експортно-імпортними операціями"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Чайкова, Олена Ігорівна
    Розрахункове завдання – важливий етап навчального процесу і один з елементів науково-дослідної роботи студента в його спрямованості до одержання вищої кваліфікації бакалавра. Розрахункове завдання повинно відповідати таким вимогам: бути самостійним дослідженням, присвяченим вирішенню актуальних питань в області експортно-імпортних операцій; включати в себе елементи нових розробок, які сприяють ефективному вирішенню проблем порушених в цій роботі; відповідати загальноприйнятим вимогам і правилам оформлення науково-дослідних робіт. Розрахункове завдання рекомендується виконувати за допомогою комп’ютерних програм при оформленні й у розрахунках, наприклад, у WORD, ECXEL.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з дисципліни "Управління експортно-імпортними операціями" спеціальності 073 "Менеджмент" денної та заочної форми навчання
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Чайкова, Олена Ігорівна
    Самостійна робота студентів є важливою складовою навчального процесу, яка сприяє успішному засвоєнню матеріалу з дисципліни «Управління експортно-імпортними операціями». Якісна підготовка до підсумкового тестування (заліку) з навчальної дисципліни припускає ретельне опрацювання студентом спеціальної літератури та чинного законодавства з питань експортно-імпортної діяльності підприємств в позааудиторний час. Завдання та методичні вказівки до виконання самостійної роботи складено відповідно до силабусу навчальної дисципліни «Управління експортно-імпортними операціями» і рекомендовано для студентів денної та заочної форми навчання зі спеціальності 073 «Менеджмент». Самостійна робота виконується студентами згідно з розподілом годин за темами і включає в себе різні види роботи: вивчення конспекту лекцій та літературних джерел, підготовку до практичних занять, проміжного контролю, вивчення окремих питань освітньої компоненти, підготовку розрахункового завдання, доповідей.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання з дисципліни "Міжнародний проєктний аналіз та бізнес-планування"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Чайкова, Олена Ігорівна
    Індивідуальне завдання – важливий етап навчального процесу і один з елементів науково-дослідної роботи студента в його спрямованості до одержання кваліфікації бакалавра. У індивідуальному завданні студент має показати: знання і правильне розуміння закономірностей, що складаються у сфері міжнародного проєктного аналізу та бізнес-планування; уміння працювати з інформаційними джерелами, користуватись законодавчими та інструктивними матеріалами, викладати свою точку зору на проблемні питання та робити обґрунтовані висновки щодо поліпшення фінансових результатів і вдосконалення стратегії управління підприємством; здатність використовувати здобуті теоретичні знання у процесі аналізу та узагальнення статистичного матеріалу, застосовувати сучасну методику дослідження з використанням таблиць, графіків, схем, діаграм та інших графічних рисунків. Індивідуальна робота повинна відповідати таким вимогам: бути самостійним дослідженням, присвяченим вирішенню актуальних питань в області управління проєктами; включати в себе елементи нових розробок, які сприяють ефективному вирішенню проблем порушених в цій роботі; відповідати загально прийнятим вимогам і правилам оформлення науково-дослідних робіт. Індивідуальне завдання рекомендується виконувати за допомогою комп’ютерних програм при оформленні й у розрахунках, наприклад, WORD, ECXEL та інші.
  • Ескіз
    Документ
    Текст лекцій з курсу "Кроскультурний менеджмент та етика бізнесу"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Сичова, Олена Євгенівна; Якименко-Терещенко, Наталія Василівна
    Існуюче різноманіття національних ділових культур зумовлює необхідність дослідження і врахування особливостей управління в різних регіонах і країнах. Ці особливості, в свою чергу, залежать від історичних, релігійних, кліматичних і тому подібних факторів, розвиваються під впливом конкретного соціального середовища даної країни або регіону. Знання цих систем цінностей, розуміння кроскультурних особливостей комунікативної поведінки людей у різних країнах значно підвищують ефективність управління, допомагають знайти спільну мову в ході переговорів, вирішити вже виниклі проблемні ситуації та уникнути нових конфліктів. Метою вивчення навчальної дисципліни «Кроскультурний менеджмент та етика бізнесу» є формуваня комплексного уявлення щодо можливостей кроскультурного менеджменту та етики бізнесу, як інструментів ефективного управління розвитком готельно-ресторанного бізнесу; ознайомлення з ключовими проблемами кроскультурного менеджменту; підвищення культури психологічного мислення і рівня підготовки магістрів до майбутньої професійної діяльності; формування у майбутніх фахівців системи фундаментальних знань щодо принципів та норм бізнес-етики при веденні готельно-ресторанного бізнесу. Предметом вивчення навчальної дисципліни є: концепції культури та впливу, який можуть мати культурні відмінності на комунікацію; теорії культури та комунікації, культурні системи та сфери, запропоновані провідними науковцями з кроскультурної комунікації; комунікативні стратегії, що сприяють розвитку ділових відносин з урахуванням сучасних етичних норм ведення готельно ресторанного бізнес.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання практичних робіт з дисципліни "Кроскультурний менеджмент та етика бізнесу"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Сичова, Олена Євгенівна
    Підготовку сучасного професіонала неможливо уявити без вивчення процесів крос-культурної взаємодії і проблем, пов'язаних з ним. Успіх будь-якого підприємства в його просуванні на зовнішній ринок забезпечується і професійною підготовкою у сфері вивчення простору міжнародного співробітництва та розвитку навичок результативного крос-культурного менеджменту. У рамках курсу здійснюється аналіз національної специфіки ділової культури, у її зв'язку з організаційною культурою, сформульовані критерії оцінки та шляхи досягнення успіху в комунікаційній сфері, вивчені особливості техніки крос-культурної взаємодії і його етичні аспекти. Наукові знання і практичні навички крос-культурних комунікацій в області встановлення діалогу між різними діловими культурами є невід'ємною складовою професійної культури фахівця з менеджменту. Навчання роботі в партнерстві з представниками інших культур впливає на розвиток і формування таких затребуваних сьогодні професійних якостей, як: гнучкість, толерантність, чутливість до змін і готовність йти на ризик, мобільність і сприйнятливість. До числа найбільш ефективних принципів крос-культурної взаємодії ми відносимо: інформованість про культуру ділового партнера, готовність вступити в діалог, встановлення відносин довіри і взаємоповаги, навички розуміння та інтерпретації інших культур, прийняття дивергентності і рівнозначності ділових культур. Необхідність введення даного курсу в учбовий процес пояснюється наступними обставинами: входженням економіки України в ринкові відношення, настійною вимогою одержання знань майбутніми фахівцям в галузях менеджменту , маркетингу та економіки. Практичні заняття - це форма навчального заняття, на якому викладач організує детальний розгляд дослідниками окремих теоретичних положень навчальної дисципліни і формує вміння та навички їх практичного застосування шляхом індивідуального виконання студентом відповідно сформульованих завдань. Основна мета практичного заняття - це розширення, поглиблення й деталізація теоретичних знань, одержаних на лекціях і в процесі самостійної роботи, спрямування їх на підвищення рівня засвоєння навчального матеріалу, формування вмінь і навичок, розвиток науково-технічного мислення та усного мовлення.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання розрахункової роботи з курсу "Управління ресурсами"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Шматько, Наталія Михайлівна; Пантелєєв, Михайло Сергійович
    Сучасному фахівцю необхідні знання з проблем керування усіма видами ресурсів, аналізу ефективності використання ресурсів на кожному етапі їх використання, оптимізації «портфелю ресурсів». Кожний підприємець в своїй практичній діяльності постійно стикається з необхідністю прийняття управлінських рішень при розв’язанні цих задач. Характерною межею будь-якої ситуації по управлінню ресурсами, є наявність великого числа варіантів дій, з яких потрібно вибрати найкращий. Вибір оптимального варіанту дій і є рішенням задач по управлінню ресурсами підприємства. Метою викладання дисципліни «Управління ресурсами» є отримання спеціальних знань з основ системного управління ресурсами підприємства на стадіях їх формування, акумуляції, функціонування, відтворення та використання; набуття вмінь і навичок щодо управління окремими видами ресурсів підприємства та оцінювання ефективності даного процесу. Об'єктом дисципліни є процес удосконалення управління ресурсами підприємства. Предметом дисципліни є аналіз наявних та потенціальних ресурсів та процес обґрунтування управлінських рішень з оптимізації обсягу ресурсів, структури та інших характеристик використання ресурсів. Дисципліни «Управління ресурсами» сприяє придбанню таких програмних компетентностей зі спеціальності «Менеджмент», як здатність аналізувати й структурувати проблеми організації, формувати обґрунтовані рішення, здатність управляти ресурсами підприємства (трудовими, інформаційними, фінансовими, матеріальними, нематеріальними та ін.) та формувати відповідні програмні результати навчання, а саме – сукупності знань, умінь, навичок, які дозволять пояснювати загальні принципи та закономірності інтегрованого, комплексного управління матеріальними, інформаційними, фінансовими та іншими потоками, планувати й організовувати діяльність підприємства/організації з урахуванням наявних ресурсів.
  • Ескіз
    Документ
    Managing resistance to artificial intelligence implementation
    (Teadmus OÜ, 2024) Shmatko, Nataliia; Ivchyk, Vasyl
    This article looks at how to successfully bring Artificial Intelligence (AI) into organizations, something that often gets tripped up by different kinds of resistance like psychological, organizational and ethical. People often resist AI because they’re worried about losing their jobs or just don’t trust the systems. To deal with this, companies need to really focus on building trust. They can do this by being open and honest, explaining how AI works and letting users have some control over how they interact with it. On the organizational side, resistance can be tackled by making sure AI projects fit with the company’s overall strategy, creating a culture that welcomes new ideas and having good data management and ethical practices in place. Ethical issues, like bias, data privacy and who’s responsible when things go wrong, are also big factors in resistance. To handle these, you need solid ways of dealing with ethical problems, making sure things are fair and protecting people's privacy. It’s also important to remember legal stuff, like data protection and transparency laws, which can help reduce resistance. If organizations plan carefully and keep talking to the people involved, they can smooth the way for AI adoption. Plus, education and a supportive environment make everything go much easier. This article emphasizes that AI systems need to be constantly checked and improved to make sure they’re used responsibly. By taking a good look at the psychological, organizational and ethical worries, businesses can manage resistance, get the most out of AI and get everyone on board. This complete approach makes sure that putting AI in place is good for both the business and society, building trust and acceptance from everyone involved.
  • Ескіз
    Документ
    Corporate social responsibility in Ukraine's VUCA world
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Yang, Wenlong; Brin, P. V.
  • Ескіз
    Документ
    Key metrics and their role in evaluating business scaling effectiveness
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2024) Volkov, Oleksii