Роль плавання у профілактиці стресу та синдрому емоційного вигорання серед студентів

Вантажиться...
Ескіз

Дата

DOI

Науковий ступінь

Рівень дисертації

Шифр та назва спеціальності

Рада захисту

Установа захисту

Науковий керівник

Члени комітету

Назва журналу

Номер ISSN

Назва тому

Видавець

Український державний університет імені Михайла Драгоманова

Анотація

У статті розглядається роль плавання у профілактиці стресу та синдрому емоційного вигорання серед студентів. Дослідження проводилося серед студентів Національного технічного університету «Харківського політехнічного інституту», вони були розділені на дві групи: експериментальну (студенти, які брали участь у заняттях плаванням) і контрольну (студенти, які не займалися додатково плаванням). Було проаналізовано актуальність проблеми стресових навантажень у студентському середовищі, пов’язаних із інтенсивним навчальним процесом, соціальними викликами та адаптацією до нових умов життя. Метою дослідження було визначення впливу регулярних занять плаванням на психоемоційний стан студентів та їхню здатність до ефективного управління стресовими ситуаціями. Протягом трьох місяців проводився моніторинг психоемоційного стану учасників за допомогою анкетування, психометричних тестів та оцінки фізичної витривалості. Результати показали, що студенти експериментальної групи знизили показники рівня стресу та вигорання порівняно з контрольною групою. Плавання позитивно вплинуло на їхню фізичну витривалість, оцінену за допомогою Гарвардського степ-тесту. Спостерігалося значне поліпшення загального самопочуття, зниження рівня тривожності та підвищення рівня енергії. Зниження рівня стресу пояснюється комбінованим впливом фізичних і психологічних факторів: впливом водного середовища на нервову систему і соціальним аспектом тренувальних занять. Підтверджено, що регулярні заняття плаванням сприяють адаптації до стресових умов навчання, покращують якість сну та підтримують загальний фізичний розвиток студентів.
The article discusses the role of swimming in the prevention of stress and emotional burnout syndrome among students. The study was conducted among the students of the National Technical University “Kharkiv Polytechnic Institute”, they were divided into two groups: experimental (students who participated in swimming lessons) and control (students who did not engage in additional swimming). The study analyzed the relevance of the problem of stress in the student environment associated with the intensive educational process, social challenges, and adaptation to new living conditions. The aim of the study was to determine the impact of regular swimming lessons on the psycho-emotional state of students and their ability to effectively manage stressful situations. For three months, the psycho-emotional state of the participants was monitored using questionnaires, psychometric tests and physical endurance assessment. The results showed that students in the experimental group reduced their stress and burnout levels compared to the control group. Swimming had a positive effect on their physical endurance, as measured by the Harvard Step Test. There was a significant improvement in overall well-being, reduced anxiety and increased energy levels. The reduction in stress levels is explained by the combined effect of physical and psychological factors: the influence of the aquatic environment on the nervous system and the social aspect of training. It has been confirmed that regular swimming lessons contribute to adaptation to stressful learning conditions, improve sleep quality and support the overall physical development of students.

Опис

Бібліографічний опис

Церетелі В. О. Роль плавання у профілактиці стресу та синдрому емоційного вигорання серед студентів / Церетелі В. О., Блошенко O. І., Кучеренко Г. Г. // Науковий часопис Українського державного університету імені Михайла Драгоманова : зб. наук. пр. Серія 15. Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) / за ред. О. В. Тимошенка. – Київ : УДУ ім. М. П. Драгоманова, 2025. – Вип. 5К (191). – С. 212-215.

Підтвердження

Рецензія

Додано до

Згадується в