Кафедра "Менеджмент"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto
Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".
Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Управління інформаційними витратами переробних підприємств(НТУ "ХПІ", 2016) Замула, Олена ВасилівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016. Дисертація присвячена вирішенню теоретичних, методичних та практичних задач в сфері управління інформаційними витратами переробних підприємств. В роботі запропоновано визначення поняття "інформаційні витрати" як грошового вираження ресурсів, які використані підприємством для здійснення інформаційного процесу. Розвинуто класифікацію інформаційних витрат, в якій ознаки згруповані за трьома напрямами: статистичним, управлінським та фінансово-податковим. За типом інформаційного процесу запропоновано розрізняти інформатизаційні, інноваційні та інтелектуальні інформаційні витрати. Розроблено методичні рекомендації до оцінки рівня інформаційних витрат, для чого запропоновано використовувати показники: рівень капітальних інформаційних витрат, інтегральні показники факторів впливу на рівні поточних інформаційних витрат та втрат. Удосконалено систему управління інформаційними витратами, яка ґрунтується на запровадженні інформатизаційних, інноваційних та інтелектуальних центрів витрат. Встановлено основні заходи з управління інформаційними витратами переробних підприємств: формування портфелю інвестицій в інформаційні продукти і послуги довготривалого використання (споживання); прийняття рішень щодо нетривалого споживання (здійснення) інформаційних послуг, а також придбання (виробництва) малоцінних та швидкозношуваних інформаційних продуктів, моніторинг та оптимізація інформаційних втрат. Практична реалізація рекомендацій сприяє виявленню резервів зростання ефективності діяльності переробних підприємств в частині формування та використання ресурсів на здійснення інформаційного процесу.Документ Управління інформаційними витратами переробних підприємств(НТУ "ХПІ", 2016) Замула, Олена ВасилівнаДисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2016. Дисертація присвячена вирішенню теоретичних, методичних та практичних задач в сфері управління інформаційними витратами переробних підприємств. В роботі запропоновано визначення поняття "інформаційні витрати" як грошового вираження ресурсів, які використані підприємством для здійснення інформаційного процесу. Розвинуто класифікацію інформаційних витрат, в якій ознаки згруповані за трьома напрямами: статистичним, управлінським та фінансово-податковим. За типом інформаційного процесу запропоновано розрізняти інформатизаційні, інноваційні та інтелектуальні інформаційні витрати. Розроблено методичні рекомендації до оцінки рівня інформаційних витрат, для чого запропоновано використовувати показники: рівень капітальних інформаційних витрат, інтегральні показники факторів впливу на рівні поточних інформаційних витрат та втрат. Удосконалено систему управління інформаційними витратами, яка ґрунтується на запровадженні інформатизаційних, інноваційних та інтелектуальних центрів витрат. Встановлено основні заходи з управління інформаційними витратами переробних підприємств: формування портфелю інвестицій в інформаційні продукти і послуги довготривалого використання (споживання); прийняття рішень щодо нетривалого споживання (здійснення) інформаційних послуг, а також придбання (виробництва) малоцінних та швидкозношуваних інформаційних продуктів, моніторинг та оптимізація інформаційних втрат. Практична реалізація рекомендацій сприяє виявленню резервів зростання ефективності діяльності переробних підприємств в частині формування та використання ресурсів на здійснення інформаційного процесу.Документ Удосконалення методичного підходу до оцінки впливу інформаційних витрат на економічні показники діяльності підприємств переробної ґалузі(Noosphere, 2015) Замула, Олексій Олександрович; Замула, Олена ВасилівнаДокумент Формування системи управління інформаційними витратами підприємств переробної галузі(ВД "ІНЖЕК", 2015) Замула, Олена ВасилівнаМета статті полягає в дослідженні системи управління інформаційними витратами переробних підприємств та вдосконаленні категоріального апарату з окреслених проблемних областей дослідження. У ході дослідження був удосконалений категоріальний апарат системи управління інформаційними витратами переробних підприємств. Зокрема, інформаційні витрати визначено як грошове вираження ресурсів, які використані підприємством для здійснення інформаційного процесу, що полягає у пошуку, отриманні, обробці, зберіганні та використанні (розповсюдженні) повідомлень, даних, знань та ідей. Також сформульоване визначення управління інформаційними витратами. У системі управлінні інформаційними витратами виділено такі процеси: формування портфеля інформаційних продуктів і послуг; використання інформаційних продуктів; споживання (здійснення) інформаційних послуг; оптимізація інформаційних втрат. Зазначено, що при управлінні інформаційними витратами переробних підприємств необхідно застосувати еволюційний підхід, тобто систематично перевіряти на відповідність викликам сучасності, спираючись на вивчення їх поведінки в динаміці та враховуючи досягнення науки в усіх сферах життєдіяльності людини. У подальшому необхідно дослідити процес використання інформаційних продуктів, споживання (здійснення) інформаційних послуг підприємствами у практичній діяльності.Документ Удосконалення методичного підходу до оцінки рівня і структури інформаційних витрат переробних підприємств(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2015) Замула, Олена Василівна; Замула, Олексій ОлександровичРазом зі зростанням інформаційного ринку відбувається активізація процесів придбання (використання) інформаційних продуктів, споживання (здійснення) інформаційних послуг промисловими підприємствами, що супроводжується збільшенням рівня інформаційних витрат. В науковій літературі вони розглядаються у вузькому розумінні цього поняття, як витрати на інформатизаційно-комунікаційні технології або витрати на пошук інформації про потенційні об'єкти ринкових трансакцій. Якщо говорити про інформацію, що поєднує в собі такі поняття як повідомлення, дані, знання та ідеї, інформаційні витрати поділяються на інформатизаційні, інноваційні та інтелектуальні відповідно до специфіки продуктів і послуг, на придбання (виготовлення), споживання (здійснення) яких використовуються ресурси підприємства. Однак узагальнюючого підходу, який би дозволив оцінити рівень і структуру витрат на інформацію у широкому розумінні цього терміна, що включає використання ресурсів для отримання повідомлень, даних, знань та ідей, у науковій літературі немає. Цим обумовлена мета статті, яка полягає у розробці таких методичних рекомендацій з визначення рівня інформаційних витрат, які стануть узагальнюючими і відповідатимуть багатогранності поняття "інформація". Зважаючи на актуальність розв'язання вищевказаних проблем, у статті був вдосконалений методичний підхід до визначення рівнів капітальних та поточних інформаційних витрат шляхом комплексного та інтегрального оцінювання, який базується на синтезі інформатизаційної, інноваційної та інтелектуальної складових. Також був визначений вплив рівнів поточних та капітальних інформаційних витрат на фінансові результати діяльності підприємств. Отримане в результаті кореляційно-регресійного аналізу рівняння, що характеризує залежність між середньорічним рівнем капітальних інформаційних витрат і середньорічним показником рентабельності власного капіталу підприємств свідчить про наявність мультиплікативної дії у разі інвестування одночасно у інформатизаційні, інноваційні та інтелектуальні продукти і послуги.