Кафедра "Менеджмент"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto
Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".
Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Методичні вказівки до організації самостійної роботи з дисципліни "Методологія наукових досліджень"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаСамостійна навчальна робота розрахована на формування практичних навичок у роботі студентів із спеціальної літературою, орієнтування їх на критичне мислення здобутих знань і глибоке вивчення теоретичних засад та практичних методів й прийомів проведення наукових досліджень. Матеріал навчальної дисципліни рекомендується вивчати в тій самій послідовності і в тому ж обсязі, що передбачено програмою дисципліни. Цикл аудиторних навчальних занять повинен обов’язково доповнюватися самостійною роботою студентів. Нижче наведено теми навчальної дисципліни, для вивчення яких передбачено самостійну роботу студентів.Публікація Методичні вказівки для поточного, проміжного та підсумкового контролю знань з навчальної дисципліни "Соціальна відповідальність і бізнес-етика"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаДисципліна спрямована на формування у майбутніх фахівців системи знань, що дозволяють успішно адаптуватися до середовища з метою професійного росту під час навчання, на роботі, у різних колективах, а також у процесі керівництва людьми, зокрема базових знань з теорії та практики ділової етики та соціальної відповідальності; набуття відповідних професійних компетенцій, що забезпечують соціально відповідальну поведінку з дотриманням різного роду етичних норм; розуміння системи цінностей, поглядів, норм поведінки ділових людей; розкриття сучасних наукових концепцій, понять, методів і технологій підвищення ефективності управління бізнесом завдяки правильному використанню менеджерами різних рівнів етичних принципів ведення бізнесу, моральних норм і стандартів та створення цілісної системи соціально-етичного управління бізнес-процесами в організації. Соціальна відповідальність і бізнес-етика – це дисципліна циклу загальної професійної підготовки здобувачів вищої освіти магістерського рівня підготовки спеціальності 073 «Менеджмент». Предметом вивчення навчальної дисципліни «Соціальна відповідальність і бізнес-етика» є теоретико-методологічні, методичні та організаційно-економічні аспекти формування і розвитку соціальної відповідальності та бізнес-етики. Метою викладання навчальної дисципліни «Соціальна відповідальність і бізнес-етика» є вивчення теоретичних і прикладних аспектів етики в бізнес-середовищі та формування відповідного рівня соціальної і корпоративної відповідальності при здійсненні ділового спілкування. Основним завданням викладання дисципліни є надання студентам цілісну систему знань про актуальні проблеми сучасного етичного знання; методологію виокремлення моральної проблематики в реаліях економічної практики сьогодення. У результаті навчання студенти мають не лише продемонструвати масив теоретичних знань, але й засвоїти та використовувати ці знання у своїх самостійних дослідженнях/аналітичних оглядах економічних практик та управлінських стратегій корпорацій/організацій на підставі етичних суджень, що, у свою чергу, сприятиме підвищенню рівня моральної свідомості професіоналів у сфері бізнесу, засвоєнню ними моральних ціннісних орієнтацій та морально-нормативних стандартів бізнесу.Публікація Методичні вказівки до проведення семінарських та практичних занять з дисципліни "Управління стратегічними змінами"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коптєва (Фадєєва), Ганна Миколаївна; Прохоренко, Олена ВікторівнаУ теперішній час концептуалізація сучасного бачення стратегічних змін на підприємствах знаходиться у колі найбільш актуальних наукових та практичних питань. Це пояснюється тим, що в існуючих умовах господарювання, яким притаманні стрімкий розвиток технологій, невпинні скорочення періодів життєвого циклу товарів, галузевих ринків та технологій, поглиблення глобалізаційних процесів, інтеграційні трансформації, підприємства повинні бути налаштовані на усвідомлення необхідності змін та їх постійне, структуроване і злагоджене впровадження. Отже, управління стратегічними змінами стає ключовою складовою усієї системи стратегічного управління. Світовий досвід показує, що здатність генерувати і впроваджувати стратегічні зміни є найважливішим фактором ефективного функціонування та стабільного розвитку сучасних підприємств. При цьому будь-які зміни містять у собі протиріччя між прагненням підприємства як економічної системи зберегти стабільність, з одного боку, і необхідністю її постійного розвитку – з іншого. Управління стратегічними змінами – це дисципліна циклу професійної підготовки здобувачів вищої освіти магістерського рівня підготовки спеціальності 073 «Менеджмент». Предметом вивчення навчальної дисципліни «Управління стратегічними змінами» є відносини та закономірності, які виникають в процесі побудови ефективної системи управління стратегічними змінами. Метою викладання навчальної дисципліни «Управління стратегічними змінами» є розкриття теоретико-методологічних засад і практичного інструментарію управління стратегічними змінами як основи ефективного стратегічного управління.Публікація Методичні вказівки до проведення семінарських та практичних занять з дисципліни "Методологія наукових досліджень"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаЗгідно з Законом України «Про вищу освіту» освітній ступінь магістра здобувається завдяки успішному виконанню відповідної освітньої програми, яка, зокрема, включає науково-дослідницьку складову, що має інноваційний характер для відповідного рівня професійної діяльності. Створення і розвиток практичних умінь студентів, що здобувають ступінь магістра зі спеціальності 073 «Менеджмент», щодо планування і виконання дослідження, формування навичок із розв’язання науково-теоретичних і методико-практичних завдань та обробки наукових результатів потребує певної системи знань щодо головних понятійних та структурних елементів науково-дослідної роботи. Підґрунтям для цього є розуміння методології та методів наукових досліджень, знання сфери їх застосування, встановлення закономірностей, принципів, функцій, форм і методів, що забезпечує здатність і готовність магістрів до самостійного виконання науково-дослідної діяльності як під час написання наукових робіт так і у подальшому, наприклад під час навчання в аспірантурі або у своїй професійній діяльності. Матеріал методичних вказівок структурований за теамами, які дозволяють студенту сформувати відповідний категорійно-понятійний апарат, зрозуміти функції наукового пізнання та роль наукової методології і методів, засвоїти принципи планування і організації наукових досліджень, отримати базові знання про головні системоутворюючі елементи магістерської дипломної роботи. Саме на підставі цих знань у подальшому студентом проводиться визначення ознак і сутності об’єкту та предмету його наукового дослідження, формуються мета та завдання, обирається методологія та методи, необхідні для проведення теоретичних і емпіричних досліджень, визначаються способи пошуку, відбору та систематизації даних, а також методики їх обробки, виконується аналіз та оцінка отриманих результатів.Публікація Конспект лекцій з навчальної дисципліни "Методологія наукових досліджень"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаРівень цивілізації людства є результатом його наукових досягнень. Наука є джерелом ефективного економічного зростання суспільства, умовою сталого інноваційного розвитку країни, а також невід’ємною складовою освіти. Наукова і науково-технічна діяльність у системі вищої освіти здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність». Загальне керівництво науковими дослідженнями здійснює Кабінет Міністрів України. Міністерство освіти і науки України визначає головні заходи щодо підвищення ефективності наукових досліджень та впровадження їх результатів в економіку країни, забезпечує науково-технічну інформацію, координує розробку міжгалузевих проблем, організовує науково-технічне співробітництво із зарубіжними науково-дослідними установами. Законом України «Про вищу освіту» визначається, що освітній ступінь магістра здобувається завдяки успішному виконанню відповідної освітньої програми, яка, зокрема, включає дослідницьку (наукову) компоненту, що має інноваційний характер для відповідного рівня професійної діяльності. Створення і розвиток практичних умінь студентів, що здобувають ступінь магістра, з постановки, планування і виконання дослідження, формування навичок з розв’язання практично-наукових завдань та обробки наукових результатів потребує певної системи знань щодо головних понятійних та структурних елементів науково-дослідної роботи. Підґрунтям для цього є розуміння методології та методів наукових досліджень, знання сфери їх застосування, переваг та обмежень.Публікація Методичні вказівки до виконання індивідуальних завдань з дисципліни "Методологія наукових досліджень"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаСтудентам необхідно підготувати індивідуальне науково-дослідне завдання. Індивідуальне наукове дослідження базується на тематиці дипломної роботи, яке передбачає: систематизацію, закріплення, розширення теоретичних і практичних знань із дисципліни та застосування їх при вирішенні конкретних практичних ситуацій. Роботу виконують самостійно при консультуванні викладачем протягом вивчення предмету у відповідності до графіку навчального процесу, але не пізніше терміну проведення підсумкового контролю з кожного модуля. Оцінка за виконання індивідуального завдання враховується при виставленні загальної оцінки з дисципліни. Виконуючи завдання студент повинен продемонструвати вміння визначати мету, виділяти завдання, формулювати проблеми та знаходити способи їх розв’язання з використанням знань та умінь, отриманих в процесі вивчення дисципліни. Оформлюються результати дослідження у вигляді письмової роботи. Презентація індивідуального наукового дослідження відбувається у під час заключних занять у вигляді доповіді за допомогою електронної презентації PowerPoint.Публікація Менеджмент для магістрів(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Прохоренко, Олена Вікторівна; Коптєва (Фадєєва), Ганна Миколаївна; Брінь, Павло Володимирович; Шматько, Наталія Михайлівна; Нащекіна, Ольга Миколаївна; Данько, Тарас Володимирович; Сітак, Ірина Леонідівна; Шиян, Наталія Іванівна; Угрімова, Ірина Володимирівна; Маковоз, Оксана Сергіївна; Яценко, Ольга МиколаївнаУ навчальному посібнику розглянуто ключові аспекти сучасного менеджменту, зокрема управління змінами, диверсифікацію та портфельний аналіз, корпоративну соціальну відповідальність, концепції стійкого розвитку, міжнародну інвестиційну діяльність, ризик-менеджмент та міжнародний менеджмент. Визначено основні принципи та стратегії для кожного з цих напрямів. Приділено увагу антикризовому управлінню підприємством, самоменеджменту, лідерству та управлінню конфліктами, надаючи студентам і фахівцям необхідні знання та інструменти для ефективного управління організаціями в сучасному бізнес-середовищі. Навчальний посібник призначено для студентів і викладачів економічних спеціальностей закладів вищої освіти, а також широкого кола практикуючих фахівців у сфері управління.Публікація Формування управлінської структури на основі холакратії(Державний біотехнологічний університет, 2023) Хабалевський, В. А.; Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаПублікація Корпоративна соціальна відповідальність як інститут розвитку бізнесу(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаАктивне зростання ролі суспільства як чинника розвитку підприємства актуалізує питання соціальної відповідальності бізнесу, що надає можливість підприємствам успішно розвиватися в сучасному динамічному бізнес-середовищі, мати конкурентні переваги на світовому ринку й ефективно використовувати свій потенціал у вирішенні локальних і глобальних проблем людства. Корпоративна соціальна відповідальність є базовою вимогою сучасного підприємства, своєрідною концепцією, яка повинна враховувати різновекторні інтереси та вимоги суспільства, внутрішніх та зовнішніх стейкхолдерів, довкілля в усіх аспектах своєї діяльності та нести відповідальність за вплив своєї діяльності на них як на локальному, так і на глобальному рівні. Метою дослідження є розвиток теоретичних положень соціальної відповідальності на підприємстві та на цій основі обґрунтування очікувань та зобов’язань стейкхолдерів задля їх забезпечення. Розуміння того, що управління діяльністю підприємства ґрунтується не на філантропії, а на прагматизмі зумовлює необхідність встановлення ключових зацікавлених сторін для кожного підприємства окремо з урахуванням цільових настанов діяльності останнього. Незважаючи на те, що для кожного підприємства склад стейкхолдерів унікальний, для дослідження дотримання принципів корпоративної соціальної відповідальності підприємством можуть бути використані такі їх групи: споживачі товарів (робіт, послуг), працівники, власники та інвестори, суспільство (у вигляді місцевих та державних органів влади, місцевої громади). Вказані групи стейкхолдерів мають вимоги та очікування щодо результатів діяльності підприємства. У свою чергу підприємства мають певні зобов’язання перед стейкхолдерами, що регулюються на законодавчому рівні (обов’язкові зобов’язання) та належать до добровільно узятих.Публікація Управління людськими ресурсами під час воєнного стану(Одеський національний економічний університет, 2023) Кулик, А. В.; Коптєва (Фадєєва), Ганна Миколаївна