Кафедра "Менеджмент"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto
Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".
Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.
Переглянути
Результати пошуку
Публікація Робоча програма навчальної дисципліни "Спецкурс з сучасних проблем менеджменту"(2021) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Маковоз, Оксана Сергіївна; Ковшик, Валентин ІгоровичМетою вивчення дисципліни "Спецкурс з сучасних проблем менеджменту" є розгляд основних проблемних питань сьогодення при обранні стратегії поведінки організації та прийнятті обґрунтованих управлінських рішень та отримання глибоких знань про сучасні теорії та підходи до управління організаціями.Публікація Методичні вказівки до виконання курсової роботи з курсу "Менеджмент 5 (Управління результативністю)"(2021) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Маковоз, Оксана Сергіївна; Ковшик, Валентин ІгоровичФундаментальним завданням менеджменту є управління результативністю діяльності організації. Результат у менеджменті – це ступінь досягнення цілі та бажаний наслідок (підсумок) виконання певних дій, передбачених управлінськими рішеннями. Ціль виступає як передбачення результату управлінської діяльності будь-якої організації. Цілепостановка – це процес усвідомлення та формування цілей організації. Ціль потребує всебічного якісного оцінювання сучасного та майбутнього стану системи. Мета виконання курсової роботи: отримання глибоких знань про закономірності, принципи та методологію управління результативністю бізнесу із фокусом на формування навичок розробки стратегічних систем її вимірювання. Завдання курсової роботи направлені на формування знань професійних менеджерів, які володіють сучасними знаннями, навичками та вмінням в сфері бізнесу, які здатні результативно виконувати свої функції на практиці. Написання курсової роботи з дисципліни «Менеджмент 5» є узагальненням отриманих студентами у процесі навчання знань щодо предметної сфери та методологічної основи управління результативністю. Курсова робота з дисципліни «Менеджмент 5» – це дослідницький проєкт практичного спрямування, який сприяє формуванню у студента навичок наукової роботи (пошук джерел інформації та аналітична робота з ними), а також водночас поглиблює вміння до критичного мислення, узагальнення та обґрунтованих висновків.Публікація Methodological guidelines for coursework paper writing on "Management 5 (Performance Management)" course(2021) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Маковоз, Оксана Сергіївна; Ковшик, Валентин ІгоровичThe aim of the coursework is to gain in-depth knowledge of the methodology, principles, and practices of business performance management with a focus on developing the ability to apply a variety of approaches for measuring it. The objectives of the coursework are about training professional managers who have modern knowledge, skills, and abilities in the field of business, who can effectively perform their functions in practice. Writing a coursework on the subject “ Management 5” is a generalization of the knowledge gained by students in the learning process on the subject area and the methodology of performance management. The coursework is obligatory for all students and counts towards final grade at the course level. The coursework includes written report and formal presentation. This task is an opportunity for students to read and think about the questions that were discussed in class, do a research, and get feedback.Публікація Стратегії забезпечення економічної безпеки бізнес-процесів підприємства(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаУ статті проведено критичний аналіз існуючих підходів до розробки стратегії економічної безпеки підприємства та його бізнес-процесів, реалізація якої має велике практичне значення у забезпеченні його ефективної діяльності в поточному періоді та сталому розвитку у майбутньому. Стратегічний підхід в управлінні економічною безпекою підприємства дозволяє проводити моніторинг впливу негативних факторів на бізнес-процеси підприємства, розробляти превентивні заходи щодо усунення або запобігання їх впливу, підвищувати інформованість та визначеність їх стану у майбутньому періоді, забезпечувати керованість й ефективність змін та досягнення цілей функціонування та розвитку підприємства. Метoю дослідження є розвиток методичних підходів щодо формування стратегій економічної безпеки бізнес-процесів підприємств. Доведено, що економічна безпека бізнес-процесів підприємства визначається захищеністю бізнес-процесів з урахуванням рівня їх зрілості, узгодженістю економічних інтересів стейкхолдерів із наявним потенціалом і заявленими цілями, що сприяє розробці концептуального підходу до формування стратегії забезпечення економічної безпеки бізнес-процесів підприємства та типів стратегій за ними. Обґрунтовано авторський підхід до розробки стратегії економічної безпеки бізнес-процесів підприємства залежно від зони безпеки та типів стратегій його економічної безпеки. Такий методичний підхід до формування стратегії забезпечення економічної безпеки бізнес-процесів підприємства дoзвoлив вcтанoвити йoгo cкладoві та взаємoзв’язки між ними, та розробити комплекс заходів із забезпечення економічної безпеки бізнес-процесів підприємства. Зроблено висновок, що запропонований методичний підхід є підґрунтям забезпечення економічної безпеки бізнес-процесів підприємства, враховуючи як стан, так і напрямок розвитку підприємства, має практичне значення в поточному та стратегічному періодах і дозволяє звести до мінімального рівня вплив негативних факторів, підвищити визначеність майбутнього стану підприємства, забезпечити керованість й ефективність змін і досягнення цілей підприємства.Публікація Віртуальні активи як об'єкт оцінки(Київський університет ім. Бориса Грінченка, 2021) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаПублікація Методичні вказівки до виконання дипломних робіт(2018) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаДержавна атестація магістра передбачає захист дипломної роботи, яка є самостійним дослідженням, виконаним на завершальному етапі навчання в університеті. Дипломна магістерська робота є кваліфікаційною письмовою роботою, що дає змогу підтвердити рівень засвоєння студентом-магістром теоретичних знань та практичної підготовки, здатність до самостійної роботи за обраною спеціальністю. Методичні рекомендації розроблені відповідно до вимог галузевої компоненти стандартів вищої освіти з підготовки фахівців рівня "магістр" усіх спеціальностей та призначені для надання допомоги студентам у виконанні дипломної магістерської роботи згідно з чинними стандартами України. Вони розкривають послідовність етапів виконання дослідження, містять основні вимоги, які висуваються до змісту та оформлення дипломної роботи, порядку захисту та оцінювання. Метою видання цих методичних рекомендацій є роз'яснення студенту основних організаційних і методичних елементів структурно-логічно пов'язаних між собою етапів: 1 Підготовчий етап: вибір теми дипломної магістерської роботи і погодження її з керівником; затвердження теми та плану дипломної магістерської роботи, оформлення графіка роботи, відбір інформаційних джерел та їх опрацювання, листка-завдання і робота над укладанням плану; підбір і вивчення літератури. 2 Проходження переддипломної практики. Збирання фактичного матеріалу під час проходження практики на об'єкті дослідження. 3 Керівництво і контроль за ходом виконання дипломних робіт: загальне керівництво кафедри; робота з науковим керівником. 4 Робота над змістом дипломної роботи: загальні засади; характеристика структурних елементів дипломної магістерської роботи; мова викладення матеріалу. Оформлення дипломної магістерської роботи. 5 Підготовка і збір документів: відгук керівника; рецензія зовнішнього фахівця. Апробація матеріалів дослідження (доповідь на студентській науковій конференції, підготовка наукових статей і тез тощо). 6 Попередній захист дипломної роботи. 7 Нормоконтроль і допуск роботи до захисту. 8 Порядок захисту дипломної роботи: загальні засади захисту, розробка тез доповіді; захист роботи в ДЕК.Публікація Програма комплексної виробничої практики з фаху та переддипломної практики(2018) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаВ сучасних умовах господарювання суттєво змінюються вимоги до підготовки кадрів. Зокрема, сучасний рівень економіки вимагає підвищення рівня професіоналізму й компетентності спеціалістів у всіх галузях, має пряме відношення до навчального процесу у вузах, які щороку випускають тисячі молодих спеціалістів. Згідно з Державним стандартом освіти в Україні обов'язковим елементом освітньо-професійної підготовки студентів навчальних закладів усіх рівнів акредитації є практична підготовка. Вона повинна відповідати освітньо-професійній програмі підготовки фахівця, затвердженій для нього у Варіативному компоненті освітньо-кваліфікаційної характеристики, враховувати специфіку галузей економіки, в яких буде працювати випускник після закінчення навчання, основні завдання, види та зміст діяльності фахівця відповідної спеціалізації, а також особливості підприємств, які є базами практики. Невід'ємною і провідною частиною практичної підготовки студентів вищого навчального закладу є комплексна виробнича практика магістрів з фаху та переддипломна практика. Проходження комплексної виробничої практики в магістратурі за спеціальністю 071 "Облік і оподаткування" дає можливість слухачам ознайомитись із стилем та методами роботи працівників фіскальної служби, фінансових органів, органів Державного казначейства, Пенсійного фонду України та інших соціальних фондів, фінансово-кредитних установ, підприємств та організацій приватного сектору економіки, бюджетних установ, що сприятиме адаптації випускників до умов та характеру можливої майбутньої роботи. Під час переддипломної практики слухачі магістратури виконують дипломну магістерську роботу. Тому цей етап навчального процесу є важливим заключним видом науково-дослідної роботи в межах навчання в магістратурі.Публікація Методичні вказівки до проведення практичних та семінарських занять з навчальної дисципліни "Податкова система"(2021) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаВ умовах ринкової економіки важливим питанням, пов’язаним із ефективністю виробництва і загальним економічним розвитком країни, є правильна побудова й організація податкових відносин господарюючих суб’єктів і громадян з державою. Їх не слід розглядати лише у фіскальному аспекті, тобто як державні доходи, що забезпечують інтереси бюджету. Податки повинні стати суттєвим важелем державного регулювання, за допомогою якого можна досить ефективно впливати на процеси економічного зростання та соціального розвитку. Найбільш важливою проблемою оподаткування на державному рівні є удосконалення податкової системи. Це і є основним фактором фінансової стабільності підприємств. Тому виникає необхідність проводити податкові реформи та створювати ефективну систему контролю за правильністю та своєчасністю сплати податків платниками. Методичні вказівки підготовлені відповідно до програми дисципліни "Податкова система", яку включено до навчального плану підготовки бакалаврів за спеціальностями 072 "Фінанси, банківська справа та страхування", 073 "Менеджмент". Метою вивчення дисципліни "Податкова система" є формування у студентів теоретичних і практичних знань щодо встановлення переліку податків і зборів, порядку адміністрування податків і зборів, закріплення правового статусу платників податків та компетенції контролюючих органів щодо сплати податків. Завдання навчальної дисципліни: засвоєння сутності і видів податків, механізму оподаткування, формування теоретичних знань у сфері оподаткування, а також практичних навичок ведення податкової роботи і податкового контролю, вивчення методики розрахунків і порядку сплати податків і зборів юридичних і фізичних осіб, а також формування навичок податкової роботи. На вирішення поставлених завдань спрямовані запропоновані методичні вказівки, метою яких є систематизація практичної роботи при вивченні дисципліни "Податкова система" в процесі досягнення необхідного рівня знань та навичок, передбачених освітньо-кваліфікаційними характеристиками щодо підготовки бакалаврів з для студентів галузі знань 07 "Управління та адміністрування" усіх форм навчання. Мета проведення практичних і семінарських занять – закріпити на практиці теоретичний матеріал, одержаний на лекцях, а також оволодіти практичними навичками в розрахунках податків і зборів. Методичні вказівки містять перелік контрольних запитань, завдання для розв’язання, тести, рекомендовану літературу тощо. Контрольні запитання, завдання для розв’язання та тестові завдання допоможуть студентові визначити рівень засвоєння опрацьованого матеріалу.Публікація Методичні вказівки до проведення практичних і семінарських занять з дисципліни "Оподаткування фізичних осіб"(2021) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаФункціонування ефективної системи оподаткування доходів фізичних осіб створює сприятливі умови для держави, оскільки збільшує акумульовані суми податку, які є основою наповнення бюджетів різних рівнів і спонукає фізичних осіб до сплати податків у повному обсязі, знижуючи вірогідність тінізації економіки. Отже, створення ефективного механізму оподаткування доходів фізичних осіб стає наріжною проблемою наукових пошуків і раціональних практичних рішень, оскільки низька ефективність оподаткування значною мірою є наслідком недоотримання коштів до бюджетів та завищення рівня витрат на адміністрування податку на доходи фізичних осіб. Метою викладання навчальної дисципліни "Оподаткування фізичних осіб" є формування системи теоретичних знань і прикладних навичок щодо організації порядку визначення доходів фізичних осіб, а також формування навичок їх оподаткування. Основними завданнями вивчення дисципліни "Оподаткування фізичних осіб" є надання студентам необхідних теоретичних основ, методичних рекомендацій і практичних навичок щодо обчислення податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб та інших податків і зборів, платниками яких є фізичні особи. Практичне заняття включає проведення контролю знань, вмінь і навичок студентів, постановку загальної проблеми викладачем та її обговорення за участю студентів, розв’язання завдань різної складності з їх обговоренням, розв’язання контрольних завдань, їх перевірку, оцінювання тощо. У Методичних рекомендаціях подано контрольні запитання, тестові завдання, ситуаційні завдання за темами дисципліни "Оподаткування фізичних осіб", в яких висвітлюється сутність та порядок обчислення податкових зобов’язань з податку на доходи фізичних осіб.Публікація Оцінка бізнесу(Монограф, 2021) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаНавчальний посібник присвячений актуальним проблемам оцінки бізнесу та вартості підприємств у сучасних економічних умовах. У посібнику надано цілісне уявлення про сутність оціночної діяльності, принципи та методи її здійснення. Особливу увагу приділено розкриттю змісту основних теоретичних, методичних і практичних питань вартісної концепції оцінки бізнесу та окремих елементів майна підприємства. Засвоєння теоретичного матеріалу та набуття досвіду оцінки бізнесу підкріплюється питаннями для обговорення, тестовим контролем і практичними завданнями. Навчальний посібник пропонується для студентів економічних спеціальностей, аспірантів, викладачів, менеджерів та аналітиків підприємств, а також широкого кола читачів, які цікавляться проблемами розвитку оціночної діяльності в Україні.