Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 18
  • Ескіз
    Публікація
    Менеджмент для магістрів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Прохоренко, Олена Вікторівна; Коптєва (Фадєєва), Ганна Миколаївна; Брінь, Павло Володимирович; Шматько, Наталія Михайлівна; Нащекіна, Ольга Миколаївна; Данько, Тарас Володимирович; Сітак, Ірина Леонідівна; Шиян, Наталія Іванівна; Угрімова, Ірина Володимирівна; Маковоз, Оксана Сергіївна; Яценко, Ольга Миколаївна
    У навчальному посібнику розглянуто ключові аспекти сучасного менеджменту, зокрема управління змінами, диверсифікацію та портфельний аналіз, корпоративну соціальну відповідальність, концепції стійкого розвитку, міжнародну інвестиційну діяльність, ризик-менеджмент та міжнародний менеджмент. Визначено основні принципи та стратегії для кожного з цих напрямів. Приділено увагу антикризовому управлінню підприємством, самоменеджменту, лідерству та управлінню конфліктами, надаючи студентам і фахівцям необхідні знання та інструменти для ефективного управління організаціями в сучасному бізнес-середовищі. Навчальний посібник призначено для студентів і викладачів економічних спеціальностей закладів вищої освіти, а також широкого кола практикуючих фахівців у сфері управління.
  • Ескіз
    Публікація
    Конспект лекцій з дисципліни "Управління стратегічними змінами"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Прохоренко, Олена Вікторівна; Брінь, Павло Володимирович
  • Ескіз
    Публікація
    Менеджмент: внутрішні та зовнішні змінні організації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Брінь, Павло Володимирович; Прохоренко, Олена Вікторівна
    Management is the process of planning, organizing, leading, and controlling resources—such as people, finances, and materials—to achieve specific goals and objectives efficiently and effectively. It is essential in organizations to coordinate efforts, streamline operations, and ensure that tasks are completed in a manner that maximizes productivity while minimizing costs. Management is important because it ensures that an organization's resources—whether human, financial, or material—are used efficiently and effectively to achieve its goals. Here are key reasons why management is crucial: Goal Achievement: Management helps set clear objectives and aligns the organization's efforts towards achieving them. Without proper management, goals can become unclear, leading to inefficiencies. Optimal Resource Utilization: Through effective planning and organization, management ensures resources like time, money, and manpower are used in the best possible way, reducing waste and increasing productivity. Adaptation to Change: Good management enables organizations to be flexible and adapt to market changes, technology advancements, and other external factors. Managers monitor the environment and adjust strategies to stay competitive. Problem Solving: Managers identify potential issues before they escalate, offering solutions and keeping operations smooth. They help teams navigate challenges and overcome obstacles. Employee Motivation: Leadership within management motivates and guides employees, fostering a productive work environment. Clear direction and support boost employee morale and performance. Innovation and Growth: Management encourages innovation by setting an environment where creativity is valued, enabling the organization to grow and evolve over time. In the lecture notes you will find the main milestones of management science and description of internal and external variables of the organization.
  • Ескіз
    Публікація
    Основи менеджменту
    (2023) Брінь, Павло Володимирович; Прохоренко, Олена Вікторівна
    Основною метою курсу «Основи менеджменту» є формування у студентів базового управлінського мислення та системи знань у сфері менеджменту, створення умов для використання таких знань в управлінській діяльності. Виклики останніх років, такі як пандемія COVID-19 та військова агресія на території України, обумовлюють актуальність удосконалення дистанційної форми навчання, і відповідно, підготовки методичної бази для студентів заочної форми навчання. Авторами кафедри менеджменту складено короткий огляд теорії менеджменту, що супроводжується ілюстраціями. Таке подання матеріалу є дуже доцільним з погляду як вивчення основного курсу менеджменту, так і для підготовки для вступу за ОП магістра за спеціальністю 073 «Менеджмент». Матеріал розрахований в першу чергу на студентів заочної форми навчання, але також є доцільним для використання студентами будь-якої форми та будь-якої спеціальності для формування базових знань з курсу «Основи менеджменту». Ілюстрації дозволяють унаочнити і структурувати матеріал.
  • Ескіз
    Публікація
    Забезпечення результативності організації при переході на дистанційну форму праці
    (Видавничий дім "Гельветика", 2023) Прохоренко, Олена Вікторівна; Брінь, Павло Володимирович; Ковшик, Валентин Ігорович
    В останні роки використання дистанційної праці стало одним з головних викликів для менеджерів через безпрецедентну пандемію. Для багатьох українських організацій у 2022 році необхідність здійснення ще більш радикального переходу на віддалену працю була викликана російським вторгненням в Україну та пов’язаним з цим переміщенням населення. Перехід до нової форми роботи в умовах невизначеності, разом з чіткою потребою підтримувати та покращувати результативність, посилюють інтерес до цієї теми. Однією з найактуальніших проблем при цьому є забезпечення комфортних умов праці. Метою дослідження є вивчення очікувань та вимог працівників щодо дистанційної праці, порівняння цих вимог з потребами менеджменту і визначення напрямків вдосконалення роботи в цій сфері. Дослідження ґрунтується на аналізі емпіричних даних онлайн-опитування працівників та керівників організацій. Визначено потенціал для вдосконалення управління дистанційною роботою за рахунок технічного забезпечення, роз’яснення нових робочих процедур та навчання персоналу для роботи в нових умовах. Крім того, виявлено взаємозв’язок між потребами та вимогами працівників і такими факторами, як вік, стать та функціональні обов’язки. З практичної точки зору результати дослідження можуть бути використані менеджерами різних рівнів для кращого розуміння потреб працівників, розробки операційних стратегій та стратегій управління людськими ресурсами в сучасних умовах.
  • Ескіз
    Публікація
    Наслідки переходу на дистанційну форму організації праці: ставлення керівників та працівників
    (Західноукраїнський національний університет, 2023) Прохоренко, Олена Вікторівна; Брінь, Павло Володимирович; Ковшик, Валентин Ігорович
    Зміни у формах господарювання і методах організації праці, викликані в першу чергу розвитком інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ), які привели до істотного зростання можливостей передачі інформації та навіть управління операціями, надають сучасному бізнесу низку переваг. Пандемія COVID-19 та війна на території України стала додатковим каталізатором розвитку дистанційних технологій та запровадженням їх у різні області та сфери діяльності: виконання робіт, надання послуг, торгівлю, навчання/освіту. Однак вимушений перехід на дистанційну працю призводить і до негативних наслідків, досить часто пов’язаних з неготовністю працівників та керівників до такої форми відносин. Мета. Метою даної статті є дослідження змін в умовах та результатах праці внаслідок запровадження дистанційної організації праці як з точки зору власника (керівника або роботодавця), так і з позиції працівника або виконавця, та висвітлення основних розбіжностей між цими позиціями. Метод. При проведенні дослідження використовувались емпіричний метод (спостереження та вимірювання), а також емпірико-теоретичні методи: аналіз і синтез, індукція та узагальнення. Результати. Оцінка змін внаслідок переходу на дистанційний режим праці D може бути обчислена як середнє значення оцінок факторів економічної доцільності Xe, професійного комфорту Xp та особистого комфорту Xh. При цьому значення кожного з Хі чинників, в свою чергу може бути визначене як відносне відхилення оцінки сприйняття респондентом віддаленої праці від оцінки традиційної організації робочого процесу. За даними проведених опитувань серед працівників компаній - виконавців робіт та власників (керівників) підприємств (структурних підрозділів) показало суттєву різницю у сприйнятті цими групами переходу на дистанційну форму організації праці. З позиції працівників дистанційна форма організації праці підвищує економічну доцільність та професійний комфорт, але при цьому ступінь особистого комфорту знижується. З позиції керівників за всіма трьома факторами спостерігається негативний вплив, який призводить до зниження результативності функціонування організації (підрозділу). Позитивний характер змін виконуваних робіт і операцій внаслідок переходу на дистанційну форму праці відмічають скоріше молоді люди, представники інтелектуальної праці та освіти, які займаються роботою з інформацією, обчисленнями та обслуговуванням клієнтів. Віддалена праця дозволяє підвищити особисту продуктивність, але результативність всієї організації при цьому знижується.
  • Ескіз
    Публікація
    Віддалена праця в оцінках керівників та працівників
    (ТОВ "Liha-Pres", 2023) Прохоренко, Олена Вікторівна; Брінь, Павло Володимирович; Ковшик, Валентин Ігорович
  • Ескіз
    Публікація
    Методичні вказівки з підготовки та захисту дипломної роботи ступеня вищої освіти "бакалавр" за спеціальністю "Менеджмент"
    (2023) Прохоренко, Олена Вікторівна; Брінь, Павло Володимирович; Данько, Тарас Володимирович; Маковоз, Оксана Сергіївна; Сітак, Ірина Леонідівна; Чайкова, Олена Ігорівна; Ширяєва, Наталя Володимирівна
    Сформульовано загальні положення, мету та завдання виконання дипломної роботи бакалавра; визначено основні вимоги до організації її виконання. Наведено тематику, загальні вимоги до структури, змісту й оформлення дипломної роботи бакалавра. Рекомендовано для студентів спеціальності 073 «Менеджмент» денної та заочної форм навчання, які навчаються за освітніми програмами «Менеджмент організацій та адміністрування», «Бізнес-адміністрування», «Міжнародний бізнес».
  • Ескіз
    Публікація
    Управління аутсорсингом на промисловому підприємстві
    (Друкарня Мадрид, 2018) Прохоренко, Олена Вікторівна; Брінь, Павло Володимирович
    В монографії викладено сучасні уявлення про аутсорсинг як систему економічних відносин. Розглянуто питання класифікації і типології аутсорсингу, визначення показників оцінки та матричного аналізу внутрішньої бізнес-системи підприємства, підходи до запровадження аутсорсингу на промисловому підприємстві, формування відносин з контрагентом аутсорсингу.
  • Ескіз
    Публікація
    Оцінка конкурентоспроможності стратегічної зони господарювання диверсифікованого підприємства
    (Класичний приватний університет, 2018) Брінь, Павло Володимирович; Прохоренко, Олена Вікторівна; Васильченко, М. С.
    У статті проаналізовано сутність конкурентоспроможності як економічної категорії. Розглянуто диверсифіковану компанію як сукупність стратегічних зон господарювання. Визначено особливості оцінки конкурентоспроможності стратегічних зон господарювання для диверсифікованої компанії. Запропоновано методичний підхід до оцінки конкурентоспроможності стратегічних зон господарювання. Розглянуто групи чинників, які впливають на конкурентоспроможність стратегічних зон господарювання.