Кафедра "Менеджмент"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto
Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".
Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів з навчальної дисципліни "Міжнародний маркетинг"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Івахненко, Андрій ВолодимировичВажливими елементами, які розглядатимуться у курсі, є різноманітні інструменти та стратегії, що використовуються для досягнення успіху на міжнародних ринках. Студенти матимуть можливість вивчити вплив культурних, економічних та політичних чинників на маркетингові рішення, а також особливості ведення бізнесу в різних регіонах світу.Документ Методичні вказівки до практичних занять з навчальної дисципліни "Менеджмент інновацій в міжнародному бізнесі"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Івахненко, Андрій ВолодимировичСтуденти цього курсу ознайомляться з основними моделями інноваційного менеджменту, інструментами для планування і впровадження інноваційних проєктів, а також підходами до оцінки їхньої ефективності. Особливу увагу буде приділено аналізу ролі технологій, інтелектуальної власності та науково-технічного прогресу в розвитку міжнародного бізнесу. Окрім цього, курс висвітлює питання комерціалізації інновацій, оцінки ризиків, що виникають у процесі розробки нових продуктів і технологій, а також методи управління цими ризиками. Значну увагу буде приділено практичним аспектам реалізації інноваційних проєктів у міжнародному контексті, що допоможе студентам краще зрозуміти, як глобальні компанії використовують інновації для досягнення своїх стратегічних цілей.Документ Тестові завдання для підготовки до підсумкового контролю з навчальної дисципліни "Управлінський консалтинг (тренінг)"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лінькова, Олена ЮріївнаМенеджмент відіграє ключову роль в ефективній діяльності будь-якої організації бізнесу. Зростаюча конкуренція та економічна нестабільність створюють умови, в яких організація повинна постійно аналізувати свій стан і оцінювати перспективи своєї діяльності. У зв’язку з цим важливу роль відіграє підготовка спеціалістів економічного профілю з навичками пошуку партнерів та інформації при виборі напрямків вирішення проблеми бізнесу. Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дісципліни «Управлінський консалтинг» (тренінг) для студентів економічних спеціальностей усіх форм навчання розроблено на допомогу у вивченні дисципліни та організації роботи студента. Викладений матеріал орієнтує студентів на вивчення першоджерел та літератури, яка містить приклади застосування досягнень науки менеджменту в діяльності вітчизняних компаній та компаній, які працюють у державах з ринковою економікою. У методичних вказівках наведені теми практичних занять: основні положення консультаційної діяльності; управління консалтинговою організацією. Мета викладання дисципліни «Управлінський консалтинг» (тренінг): дати уяву про стан, проблеми та перспективи ефективного використання послуг професійних консультантів; сформувати у студентів теоретичні знання та практичні навички з питань організації та здійснення управлінського консультування, які є необхідними для правильної орієнтації в питаннях надання консультаційних послуг, підбору консалтингових організацій та укладення консультаційних угод.Публікація Методичні вказівки до організації самостійної роботи з дисципліни "Методологія наукових досліджень"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаСамостійна навчальна робота розрахована на формування практичних навичок у роботі студентів із спеціальної літературою, орієнтування їх на критичне мислення здобутих знань і глибоке вивчення теоретичних засад та практичних методів й прийомів проведення наукових досліджень. Матеріал навчальної дисципліни рекомендується вивчати в тій самій послідовності і в тому ж обсязі, що передбачено програмою дисципліни. Цикл аудиторних навчальних занять повинен обов’язково доповнюватися самостійною роботою студентів. Нижче наведено теми навчальної дисципліни, для вивчення яких передбачено самостійну роботу студентів.Публікація Методичні вказівки до проведення семінарських та практичних занять з дисципліни "Методологія наукових досліджень"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаЗгідно з Законом України «Про вищу освіту» освітній ступінь магістра здобувається завдяки успішному виконанню відповідної освітньої програми, яка, зокрема, включає науково-дослідницьку складову, що має інноваційний характер для відповідного рівня професійної діяльності. Створення і розвиток практичних умінь студентів, що здобувають ступінь магістра зі спеціальності 073 «Менеджмент», щодо планування і виконання дослідження, формування навичок із розв’язання науково-теоретичних і методико-практичних завдань та обробки наукових результатів потребує певної системи знань щодо головних понятійних та структурних елементів науково-дослідної роботи. Підґрунтям для цього є розуміння методології та методів наукових досліджень, знання сфери їх застосування, встановлення закономірностей, принципів, функцій, форм і методів, що забезпечує здатність і готовність магістрів до самостійного виконання науково-дослідної діяльності як під час написання наукових робіт так і у подальшому, наприклад під час навчання в аспірантурі або у своїй професійній діяльності. Матеріал методичних вказівок структурований за теамами, які дозволяють студенту сформувати відповідний категорійно-понятійний апарат, зрозуміти функції наукового пізнання та роль наукової методології і методів, засвоїти принципи планування і організації наукових досліджень, отримати базові знання про головні системоутворюючі елементи магістерської дипломної роботи. Саме на підставі цих знань у подальшому студентом проводиться визначення ознак і сутності об’єкту та предмету його наукового дослідження, формуються мета та завдання, обирається методологія та методи, необхідні для проведення теоретичних і емпіричних досліджень, визначаються способи пошуку, відбору та систематизації даних, а також методики їх обробки, виконується аналіз та оцінка отриманих результатів.Публікація Конспект лекцій з навчальної дисципліни "Методологія наукових досліджень"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Коптєва (Фадєєва), Ганна МиколаївнаРівень цивілізації людства є результатом його наукових досягнень. Наука є джерелом ефективного економічного зростання суспільства, умовою сталого інноваційного розвитку країни, а також невід’ємною складовою освіти. Наукова і науково-технічна діяльність у системі вищої освіти здійснюється відповідно до законів України «Про освіту», «Про вищу освіту», «Про наукову і науково-технічну діяльність». Загальне керівництво науковими дослідженнями здійснює Кабінет Міністрів України. Міністерство освіти і науки України визначає головні заходи щодо підвищення ефективності наукових досліджень та впровадження їх результатів в економіку країни, забезпечує науково-технічну інформацію, координує розробку міжгалузевих проблем, організовує науково-технічне співробітництво із зарубіжними науково-дослідними установами. Законом України «Про вищу освіту» визначається, що освітній ступінь магістра здобувається завдяки успішному виконанню відповідної освітньої програми, яка, зокрема, включає дослідницьку (наукову) компоненту, що має інноваційний характер для відповідного рівня професійної діяльності. Створення і розвиток практичних умінь студентів, що здобувають ступінь магістра, з постановки, планування і виконання дослідження, формування навичок з розв’язання практично-наукових завдань та обробки наукових результатів потребує певної системи знань щодо головних понятійних та структурних елементів науково-дослідної роботи. Підґрунтям для цього є розуміння методології та методів наукових досліджень, знання сфери їх застосування, переваг та обмежень.Публікація Проєктний підхід до оцінки цифрової трансформації бізнес-процесів(Видавничий дім "Гельветика", 2024) Маковоз, Оксана Сергіївна; Лисенко, Сергій МиколайовичУ статті визначено та систематизовано методи оцінки цифрової трансформації на кожному етапі бізнес-процесів, що ґрунтуються на методології DMAIC. Встановлено відповідність основних етапів процесу DMAIC та методів оцінки цифрових трансформацій бізнес-процесів. Використання науково обґрунтованих методів дозволяє не лише об'єктивно оцінювати ефективність впроваджених цифрових технологій, але й сприяє підвищенню прозорості процесів прийняття рішень та адаптивності організації до швидких змін у зовнішньому середовищі. Досліджено як етапи DMAIC можуть бути інтегровані в контексті цифрової трансформації. Проведено аналіз методів оцінки основних впливів цифрових інструментів і технології щодо визначення, вимірювання, аналізу, покращення та контролю бізнес-процесів. Проведено порівняльний аналіз управління бізнес-процесами до і після цифрової трансформації.Публікація Синергія стандартів якості з цілями сталого розвитку для управляння цифровою трансформацією бізнес-процесів ІТ компаній(ТОВ "ДКС Центр", 2024) Лисенко, Сергій МиколайовичЦифрова трансформація стала невід’ємною частиною сучасного суспільства, глибоко впливаючи на всі аспекти життя: економічний, соціальний та екологічний. У цій статті досліджується взаємозв’язок цілей сталого розвитку (ЦСР) з урахуванням стандартів якості під час цифрової трансформації бізнес-процесів IT компаній. Аналізується, як впровадження цифрових технологій, таких як Інтернет речей (IoT), блокчейн, штучний інтелект (AI) та хмарні обчислення, сприяє економічному зростанню, знижує вплив на навколишнє середовище та покращує соціальні умови. Особлива увага приділяється ролі менеджмент стандартам, таких як ISO 9001 [1], ISO 14001 [2], ISO 45001 [3], в забезпеченні ефективності, прозорості та стійкості в різних галузях. У дослідженні використані методи емпіричного аналізу, порівняння, аналізу та синтезу, індукції й дедукції, моделювання, а також спеціальні методи, такі як нормалізація даних, статистичний аналіз та візуалізація даних. Висвітлюються приклади успішного впровадження цифрових технологій у різних країнах та регіонах, які демонструють значний прогрес у досягненні ЦСР. Крім того, стаття надає рекомендації щодо подальшого використання цифрових технологій для підтримки сталого розвитку, враховуючи поточні виклики та можливості. Таким чином, дослідження показує, що цифрова трансформація не лише сприяє економічному розвитку, але й може стати потужним інструментом для забезпечення екологічної та соціальної стійкості.Документ Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дісципліни "Управлінський консалтинг" (тренінг)(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лінькова, Олена ЮріївнаМенеджмент відіграє ключову роль в ефективній діяльності будь-якої організації бізнесу. Зростаюча конкуренція та економічна нестабільність створюють умови, в яких організація повинна постійно аналізувати свій стан і оцінювати перспективи своєї діяльності. У зв’язку з цим важливу роль відіграє підготовка спеціалістів економічного профілю з навичками пошуку партнерів та інформації при виборі напрямків вирішення проблеми бізнесу. Методичні вказівки до виконання практичних робіт з навчальної дісципліни «Управлінський консалтинг» (тренінг) для студентів економічних спеціальностей усіх форм навчання розроблено на допомогу у вивченні дисципліни та організації роботи студента. Викладений матеріал орієнтує студентів на вивчення першоджерел та літератури, яка містить приклади застосування досягнень науки менеджменту в діяльності вітчизняних компаній та компаній, які працюють у державах з ринковою економікою. У методичних вказівках наведені теми практичних занять: основні положення консультаційної діяльності; управління консалтинговою організацією. Мета викладання дисципліни «Управлінський консалтинг» (тренінг): дати уяву про стан, проблеми та перспективи ефективного використання послуг професійних консультантів; сформувати у студентів теоретичні знання та практичні навички з питань організації та здійснення управлінського консультування, які є необхідними для правильної орієнтації в питаннях надання консультаційних послуг, підбору консалтингових організацій та укладення консультаційних угод.Документ Методичні вказівки до самостійної роботи студентів, написання реферату з навчальної дисципліни "Основи менеджменту"(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лінькова, Олена ЮріївнаМенеджмент відіграє ключову роль в ефективній діяльності будь-якої організації бізнесу. Зростаюча конкуренція та економічна нестабільність створюють умови, в яких організація повинна постійно аналізувати свій стан і оцінювати перспективи своєї діяльності. У зв’язку з цим важливу роль відіграє підготовка спеціалістів економічного профілю з навичками пошуку інформації та критичного мислення при виборі напрямків вирішення прикладної проблеми організації бізнесу. Методичні вказівки написання реферату з дисципліни «Основи менеджменту» розроблено на допомогу у вивченні дисципліни та організації роботи студента на семінарських заняттях. Викладений матеріал орієнтує студентів на вивчення першоджерел та літератури, яка містить приклади практичного застосування досягнень науки менеджменту в діяльності вітчизняних компаній та компаній, які працюють в державах з ринковою економікою. В методичних вказівках наведена структура проведення практичного заняття та завдання для обговорення. Мета викладання дисципліни Основи менеджменту: формування у студентів сучасного економічного мислення та системи спеціальних знань у галузі менеджменту та теорії організацій, відповідних компетенцій на основі засвоєння основних теоретичних положень та опанування необхідних практичних навичок, що дозволяють ефективно здійснювати управлінську діяльність на підприємстві. Завдання викладання дисципліни: теоретична та практична підготовка студентів з питань: аналізу внутрішнього і зовнішнього середовища організацій, еволюції менеджменту, організаційних структур управління, мотивації персоналу, планування в менеджменті.
- «
- 1 (current)
- 2
- 3
- »