Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 2 з 2
  • Ескіз
    Публікація
    On the way to QMS implementation: the main milestones and issues in emerging economy
    (2022) Lebedynets, V.; Prokhorenko, O. V.; Brin, P. V.; Nehme, M. N.
    The aim of the research is to analyze typical problems in the implementation of quality management systems (QMS) on the basis of private production enterprises which operate in emerging economy context and to develop a rational strategic plan for the design and implementation of such a system, taking into account the experience of successful organizations. The main benefits of implementing QMS are presented. In the article it is recommended to consider the formation of QMS as a project with the appropriate stages of activities. The following positions are envisaged at the initiation stage: formalization of the decision on QMS implementation, appointment of project participants, project team training, as well as development of mission, vision, quality policy and QMS process structure. At the implementation stage, it is proposed to develop and approve QMS documents, as well as to implement an internal audit program. At the stage of project closure, it is advisable to put into operation the developed system and pass a certification audit in order to obtain a certificate of compliance with the requirements of ISO 9001. The article presents the structure, content, sequence and estimated duration of all the stages of the project, as well as the division of responsibilities between the project team members. Emphasis is placed on the main issues which can arise at different stages of such a project. In the paper the following range of issues was identified: inconsistency of QMS processes structure with the existing organizational structure of the enterprise; incorrect definition of the performance indicators for processes at different hierarchy levels; erroneous decisions in the internal documentation system organizing. In its turn, in the article the causes for the above-mentioned issues were identified, namely: insufficient motivation of project participants, lack of time or other necessary resources, unwillingness to change the current management system of the company, inconsistency of real goals with the stated ones, etc. In the article it is proposed to divide the main causes of issues into three basic groups: by project participants (personal), bureaucratic (systemic) and leadership (administrative). The authors propose a number of measures to minimize the risks of issues in the QMS implementation, and determine the distribution of areas of responsibility for these measures organizing.
  • Ескіз
    Документ
    Запровадження системи управління якістю на промисловому підприємстві: проблеми та ризики
    (ФОП Лібуркіна Л. М., 2020) Лебединець, Вячеслав Олександрович; Прохоренко, Олена Вікторівна
    Метою статті є обґрунтування раціонального плану проєктування й запровадження системи управління якістю (СУЯ) на типовому вітчизняному промисловому підприємстві: від передпроєктної фази до отримання сертифіката відповідності; висвітлення проблем, які виникають при впровадженні СУЯ, а також формулювання обґрунтованих рекомендацій щодо їх розв’язання. Запровадження СУЯ розглядається як проєкт з відповідними стадіями: ініціації – прийняття рішення про запровадження СУЯ та призначення менеджера проєкту і робочої групи; планування – навчання робочої групи, визначення місії, бачення, політики у сфері якості компанії та розробки структури процесів СУЯ; реалізації – розробки й видання документів СУЯ та циклу передсертифікаційних внутрішніх аудитів; завершення ? впровадження всіх розроблених документованих процедур та одержання сертифіката відповідності вимогам стандарту ISO 9001. Наведено стадії проєкту, їх послідовність, прогнозна тривалість і розподіл відповідальності між задіяними особами. Розглянуто можливі проблеми, що виникають на різних стадіях такого проєкту, а саме: конфлікт структури процесів СУЯ з наявною організаційною структурою, уніфікація термінів у структурі процесів СУЯ внаслідок існуючої термінології внутрішньої документації, відсутність або нечітке формулювання показників результативності, складнощі з формуванням системи документації. Серед причин виникнення вказаних проблем виділено відсутність мотивації, непрофесіоналізм та/або брак часу розробників, намагання підлаштовуватись під існуючу систему, невідповідність фактичних цілей керівника організації задекларованим. Області виникнення проблем запропоновано розділити на три групи: з боку осіб-виконавців (особистісні), з боку системи (системні) та з боку керівництва компанії (адміністративні або лідерські). Запропоновано низку заходів з усунення чи мінімізації ризиків виникнення проблем при запровадженні СУЯ та визначено розподіл сфер відповідальності за організацію означених заходів.