Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 6 з 6
  • Ескіз
    Публікація
    Modeling the selection of innovative strategy for development of industrial enterprises
    (2022) Mironova, Nadya; Koptieva (Fadieieva), H. M.; Liganenko, Iryna; Sakun, Ayta; Chernyak, Daryna
    The assessment of the state of the innovation sphere of Poland in relation to the world level shows that Poland has educational and scientific potential allowing to produce scientific ideas and developments but the level of their commercialization remains low. As a result, Poland lags in terms of such criteria for the development of innovation sphere as labor productivity and financial support for innovation activities. The methodological basis of the study is the theory of fuzzy sets and the matrix approach – in modeling the selection of strategies to stimulate innovative development of industrial enterprises. The construction of a matrix of strategies is based on the diagnosis of the total potential of industrial enterprises and the level of its implementation in the innovation sphere. Modeling of the selection of innovation development strategy for industrial entities based on the use of fuzzy set theory in assessing the level of investment attractiveness and innovation potential of enterprises is carried out. Based on the proposed methodological approach, the strategic directions of innovative development of three Polish industrial enterprises are substantiated.
  • Ескіз
    Документ
    Управління технологічними ресурсами як елемент розвитку підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Коляда, Тетяна Ігорівна; Горбунов, Микола Петрович; Лінькова, Олена Юріївна
    Досліджується технологічний менеджмент як основа розвитку підприємства. Проаналізовано наявні підходи до тлумачення змісту технологічних інновацій з метою обґрунтування наукової методології цієї царини знань та виду функціонального менеджменту. Проведено аналіз інструментів технологічного менеджменту, який передбачає використання сучасних методів, форм і способів аналізу, оцінки та впровадження нових технологій (технологічний аудит, консалтинг і трансферт). Описано функції управління технологічними ресурсами, такі як оптимізація, збагачення, захист. З’ясовано, що технологічні інновації є основою економічного зростання і процвітання населення кожної країни. Виділено фактори, які визначають обсяги інноваційних інвестицій, ефективність інновацій, поширення інновацій та імітацій, а також форми інноваційної конкуренції. Окреслено, що для реалізації задач управління технологічними ресурсами, необхідний системний підхід щодо реалізації моніторингу, трансферу, імітацій та ін. Зроблено висновки про значення технологічного менеджменту для зростання бізнесу як процесу технологічного аудиту, консалтингу, трансферу, моніторингу, нормування. З’ясовано, що розвиток і застосування технологічного менеджменту має принципове значення для реалізації науково-технічного потенціалу України.
  • Ескіз
    Документ
    Теоретико-методичні засади комплексної оцінки розвитку торговельного підприємства
    (Науково-дослідний економічний інститут, 2012) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Ков'ях, Т. В.
    У статті запропоновано авторський підхід до побудови аналітичної системи оцінки розвитку торгівельних підприємств. Розроблена система складається з трьох блоків: оцінювання рівня розвитку на основі концепції життєвого циклу підприємства, характеру розвитку за допомогою індексного підходу та схильності підприємства до розвитку на основі експертних оцінок.
  • Ескіз
    Публікація
    Стратегічні напрями розвитку промислових підприємств України
    (Приазовський державний технічний університет, 2017) Горовий, Дмитро Анатолійович; Горова, Ксенія Олександрівна
    З приєднанням України до Світової організації торгівлі (СОТ) та враховуючи її прагнення до інтеграції в Європейський Союз, внутрішній ринок України вже не є тією захищеною територією, на якій українські підприємства можуть отримувати прибуток за умов неможливості експорту власної продукції і загальносвітових тенденцій до занепаду промислових підприємств. Тому підприємства України потребують саме розробки стратегічних напрямків їх розвитку. Для підприємств нагальним питанням є необхідність підвищувати власну конкурентоспроможність шляхом покращення продукції, що виготовляється, зниженням її собівартості, запровадженням у виробництво новітніх розробок, популяризації товарів, що виробляються, шляхом створення програм лояльності, PR-заходів, промо-акцій, спонсорських та меценатських заходів, спрямованих на розвиток власного бренду. Стратегічний розвиток на промислових підприємствах в Україні має бути зосереджений на трьох головних компонентах: розвиток бренду підприємства, створення нових, так званих віртуальних підприємств, як унікальних суб'єктів підприємницької діяльності, що отримують головний зиск від своєї діяльності, володіючи переважно майновими правами або певним активом, пошук необхідних інвестицій в науку і нові технології. Неврахування або відсутність інвестицій в науку і нові технології найбільш гостро позначається на конкурентоспроможності продукції промислових підприємств України. Наприклад, продукція українських автовиробників характеризується майже повною відсутністю використання власних наукових розробок у масовому виробництві, торгові марки цих підприємств є відомими лише на вітчизняному ринку. Внаслідок цього українські виробники випускають морально застарілі моделі власної розробки або іноземної за ліцензією. Одним із шляхів виходу з цієї ситуації є забезпечення швидкого повернення грошових коштів для потенційних інвесторів. Такі механізми можуть бути основані на створенні проміжних віртуальних підприємств або за допомогою технологій капіталізації інвестицій в науку і нові технології.
  • Ескіз
    Документ
    Вплив податкових важелів на конкурентоспроможність українських підприємств
    (НТУ "ХПІ", 2016) Корецька, Оксана Валеріївна; Кулик, Анна Миколаївна
    Розглянуто поняття та сутність конкурентоспроможності підприємства, чинники, які на неї впливають. Зокрема, більш детально розглянуто вплив податкової системи на розвиток українських підприємств. Проаналізована вітчизняна податкова політика, визначені її основні недоліки. На сьогодні податкова система в Україні не є інструментом підвищення конкурентоспроможності держави і не сприяє зростанню активності суб’єктів господарювання. Тому, були визначені стратегічні напрями діяльності держави по оптимізації податкової системи з метою підвищення конкурентоспроможності вітчизняних товаровиробників.
  • Ескіз
    Документ
    Підвищення соціально-економічного розвитку будівельних підприємств через впровадження процесного менеджменту
    (НТУ "ХПІ", 2013) Соколенко, Володимир Анатолійович; Комарєвцева, Д. І.
    Стаття присвячена розкриттю напрямку підвищення соціально-економічного розвитку будівельних підприємств через впровадження процесного менеджменту в умовах України. Розкриті базові аспекти соціально-економічного розвитку вітчизняних будівельних підприємств та ролі процесного менеджменту в їхньому підвищенні.