Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 7 з 7
  • Ескіз
    Документ
    Інноваційне підприємництво як напрямок розвитку сучасного підприємства
    (Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Сідельнікова, Ірина Володимирівна; Солопун, Наталія Миколаївна
    У запропонованій роботі розглянуто важливу роль архітектури інноваційного простору підприємницької діяльності як важливої складової інноваційного розвитку сучасного підприємства. За умов переходу суспільства до наступного етапу розвитку технологій та умов ведення економічної діяльності підприємство має розробляти новітні адаптивні підходи до пристосування власної підприємницької діяльності до вимог сьогодення. Методика дослідження: метод діалектичного пізнання – для гнучкого, критичного та послідовного розгляду теоретичних питань інновацій та підприємницької діяльності; метод абстрагування – для відокремлення від другорядних ознак питань, що вивчаються, з паралельним виділенням тих властивостей, які є суттєвими для запропонованого дослідження; метод теоретичного узагальнення та загально логічні прийоми пізнання – для розгляду наявної наукової інформації щодо вказаного питання. Результати дослідження: Основним завданням в управлінні архітектурою інноваційного простору підприємства є синхронізація всіх елементів між собою. При цьому одним з ключових завдань є взаємозв’язок загальної бізнес-архітектури підприємства та архітектури інноваційного простору. У рамках даної статті розглянуто вагому роль архітектури інноваційного простору підприємницької діяльності як важливої складової інноваційного розвитку сучасного підприємства. Наукова новизна: у якості наукової новизни пропонується побудова архітектури інноваційного простору як складової інноваційної діяльності підприємства; систематизовано підсистеми інноваційного простору. Крім того, у якості наукової новизни виступає пропозиція розглядати процес створення архітектури інноваційного простору підприємства через розподіл його за стадіями життєвого циклу. Практична значущість результатів проведеного дослідження полягає у тому, що удосконалені аспекти теорії інновацій нададуть змогу адаптувати діяльність підприємства з впровадження інновацій до зовнішніх умов. За допомогою вірно побудованої архітектури інноваційного простору підприємство матиме змогу більш чітко прописувати бізнес-процеси, пов’язані з інноваційними проектами. Така архітектура допомагає синхронізувати елементи інноваційного характеру між собою та ув’язувати їх із загальною структурою підприємства. При цьому однією з ключових завдань є взаємозв’язок загальної бізнес-архітектури підприємства та архітектури інноваційного простору з одного боку через документування, вдосконалення та стандартизацію бізнес-процесів, а з іншого через опис елементів інноваційної архітектури на логічному рівні, у обов’язковому взаємозв’язку з бізнес-процесами підприємства тощо.
  • Ескіз
    Публікація
    Design thinking as a start-up business planning strategy
    (Państwowa Wyższa Szkoła Techniczno-Ekonomiczna im. ks. Bronisława Markiewicza w Jarosławiu, 2021) Makovoz, Oksana; Vnukova, Nataliya; Vakareva, Yelyzaveta; Kuzmenko, Tatiana
    This article discusses the peculiarities of startup success and the influence of design thinking, which is based on the methodology of solution design with a focus on human consumers, as the end user of a product or service. The startup is the first necessary stage of the life cycle of innovation. In order for the innovation to be successful, the design thinking methodology is used, which increases the predictability of success, speed of market entry and reduction of investment risks in the innovation. Actively working system of support for start-ups is the basis of active innovation activities, increasing the volume of innovative products, export of high-tech products. Development of startup projects is widespread abroad. It was found that the peculiarity of these successful projects is that they bring high profits, as well as raise the level of the economy in their countries. It is stated that it is important to study the issue of successful launch and implementation of startups through the structures that contribute to their development. Moreover, it is obvious that design thinking is the most successful methodology for creating innovations, which is actively used by various world-renowned companies. This article formulates a methodological model of design thinking for the main characteristics of startup success. The implementation of this model includes the following steps: generalization of the "startup" concept, generalization of the "design thinking" concept, identification of the stages of the startup life cycle, systematization of the key components of successfully realized startups, and analysis of the design thinking capabilities of the startup.
  • Ескіз
    Документ
    Управління технологічними ресурсами як елемент розвитку підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2021) Коляда, Тетяна Ігорівна; Горбунов, Микола Петрович; Лінькова, Олена Юріївна
    Досліджується технологічний менеджмент як основа розвитку підприємства. Проаналізовано наявні підходи до тлумачення змісту технологічних інновацій з метою обґрунтування наукової методології цієї царини знань та виду функціонального менеджменту. Проведено аналіз інструментів технологічного менеджменту, який передбачає використання сучасних методів, форм і способів аналізу, оцінки та впровадження нових технологій (технологічний аудит, консалтинг і трансферт). Описано функції управління технологічними ресурсами, такі як оптимізація, збагачення, захист. З’ясовано, що технологічні інновації є основою економічного зростання і процвітання населення кожної країни. Виділено фактори, які визначають обсяги інноваційних інвестицій, ефективність інновацій, поширення інновацій та імітацій, а також форми інноваційної конкуренції. Окреслено, що для реалізації задач управління технологічними ресурсами, необхідний системний підхід щодо реалізації моніторингу, трансферу, імітацій та ін. Зроблено висновки про значення технологічного менеджменту для зростання бізнесу як процесу технологічного аудиту, консалтингу, трансферу, моніторингу, нормування. З’ясовано, що розвиток і застосування технологічного менеджменту має принципове значення для реалізації науково-технічного потенціалу України.
  • Ескіз
    Документ
    CSR and innovation: an integrative role for maintaining sustainability
    (Центральноукраїнський національний технічний університет, 2020) Nehme, M. N.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення розміру руху маси додаткового продукту в робочому дні як міри особистої відповідальності за впровадження інновацій
    (ФОП Головко О. А., 2018) Кабанець, Ірина Анатоліївна
    У статті визначено методичні засади виміру інноваційної активності персоналу розміром відносного руху маси додаткового продукту в робочому дні. За точку відліку приймається розмір потенційно додаткового капіталу, визначеного потенційною інноваційною активністю персоналу ще до початку виробничого процесу. Обґрунтовано еталон руху маси додаткового продукту в робочому дні, розмір якого еквівалентний умовній грошовій масі, прийнятої за одиницю економічного часу як personal capital. Оптимізація відхилення фактичного руху маси додаткового продукту від еталонного значення приймається як критерій особистої відповідальності за наслідки інноваційної активності.
  • Ескіз
    Документ
    Анализ инновационной деятельности машиностроительных предприятий Украины
    (Южный федеральный университет, 2014) Кабанец, Ирина Анатольевна
    Проведен анализ инновационной деятельности машиностроительных предприятий Украины. Предложены конкретные меры, которые будут способствовать инновационной активности в машиностроительной отрасли. Украина, имея значительный потенциал в отрасли новых технологий, новых проектноконструкторских разработок с мировым уровнем конкурентоспособности, использует его недостаточно. Инновационной деятельностью в промышленности в 2013 г. занимались 1472 предприятия, или 14,2% от общего их количества. В основном инновации заключались в создании и внедрении в производство новой или значительно усовершенствованной продукции и производственных процессов. Автором выявлены проблемы развития инновационной деятельности машиностроительных предприятий Украины: отсутствие национальной стратегии экономики знаний для повышения конкурентоспособности Украины; фактическое отсутствие государственной координации научно-технологической и инновационной сфер; непропорционально низкий уровень финансирования научно-технологической сферы относительно государственного бюджета и мировой практики; крайне недостаточное финансирование обновления научно-технической базы научных учреждений и высших учебные заведений; отсутствие стимулирующей роли налоговой системы для развития высокотехнологического сектора экономики и др. Государство должно активнее влиять на процессы создания, правовой охраны и использования интеллектуальной собственности в инновационной деятельности предприятий, которая обеспечит повышение конкурентоспособности продукции отечественных товаропроизводителей. Такое влияние может осуществляться как с применением лишь экономических рычагов, так и организационно-координационными методами.
  • Ескіз
    Документ
    Проблеми інноваційної діяльності в сільському господарстві сучасної України
    (НТУ "ХПІ", 2015) Горбунов, Микола Петрович; Яценко, Ольга Миколаївна; Ажель, Т. О.
    У статті розглядається сутність інноваційного процесу в сільському господарстві сучасної України. Проаналізовано основні особливості даного процесу в сільськогосподарській сфері. Вивчаючи цю проблему було виокремлено основні перешкоди на шляху розвитку інноваційної діяльності в сільському господарстві. Для подолання наведених проблем в даній публікації запропоновані заходи, за допомогою яких можна активізувати інноваційний процес в сільському господарстві України та зробити вітчизняних товаровиробників більш конкурентоспроможними.