Кафедра "Менеджмент"
Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475
Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto
Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".
Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.
Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.
У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.
Переглянути
Результати пошуку
Документ Сучасний погляд на інвестиції як на есенціальну частину бізнес-активності(Харківський національний автомобільно-дорожній університет, 2020) Солопун, Наталія Миколаївна; Пономарьова, Надія ВолодимирівнаУ запропонованій роботі розглянуто актуальне питання змін у сфері інвестування через подальше впровадження новітніх електронних технологій і настання епохи «Індустріалізації 4.0», яка охоплює нові площини функціонування світу. Цифрове проєктування, віддалене налаштування обладнання на виробництві, автоматичне замовлення необхідних компонентів і логістика готового продукту на шляху до кінцевого клієнта тощо. Це далеко неповний перелік сфер застосування новітніх електронних технологій. У зв’язку з цим необхідно зробити спробу розгляду сучасних варіантів здійснення інвестиційної діяльності. Методика дослідження: метод діалектичного пізнання – для гнучкого, критичного та послідовного розгляду теорії інвестицій; метод абстрагування – для відокремлення від несуттєвих ознак питання, що вивчається, з одночасним виділенням тих властивостей, що є важливими для даного дослідження; теоретичного узагальнення та загальні логічні прийоми пізнання – для розгляду існуючої інформації щодо вказаного питання. Результати дослідження: Сьогоднішні інвестиційні проєкти мають подвійний фунціонал і вирішують два достатньо суперечливі завдання. З одного боку, інвестиційний проєкт покликаний приносити гроші власнику й одночасно має бути корисним для клієнта та для суспільства. Тому підприємці сьогодні не завжди мають за мету отримання максимального сегменту ринку та подібні цілі. Сучасні проєкти (стартапи, краудінвестінг тощо) спрямовані, можливо, на менший масштаб, але на більш глобальні задачі, зокрема, соціально орієнтованого змісту. З вирішення важливих задач на локальному рівні виходить вирішення задач для людства в цілому. Тому розглянуті у запропонованій роботі новітні способи вкладення ресурсів представляють інтерес як з наукової, так і з практичної точки зору. Наукова новизна: у запропонованій роботі представлено авторський погляд на теорію інвестування, зокрема, виділено такі поняття, як «стартап», «краудінвестінг», «філтех-проєкт» тощо як окремі сучасні прояви можливого вкладення інвестиційних коштів. У статті підкреслено важливу та актуальну для сучасного суспільства роль соціально орієнтованої спрямованості інвестиційних проєктів, яка сьогодні найчастіше й проявляється саме у таких формах інвестування, які зазначено у роботі. Практична значущість результатів проведеного дослідження полягає у тому, що удосконалені теоретичні аспекти інвестування нададуть змогу потенційним інвесторам приймати більш обґрунтовані рішення у процесі інвестиційної діяльності та пошуку об’єктів для вкладення ресурсів й, зокрема, приєднатися до соціально-відповідальної спрямованості сучасного бізнесу, яка сьогодні розвивається поряд з розвитком діджиталізації і виступає повноправним атрибутом інвестування в умовах «Індустріалізації 4.0».Публікація Potential of Kharkiv’s region(2023) Khabalevskyi, V.; Koptieva (Fadieieva), H. M.Публікація Фактори інвестиційної стратегії в системі підвищення конкурентоспроможності підприємства(2021) Маковоз, Оксана Сергіївна; Крайня, Діана Русланівна; Обуховський, Олександр ВасильовичУ статті проведено аналіз факторів інвестиційної стратегії як важливої складової підвищення конкурентоспроможності підприємства в умовах турбулентної економіки. Охарактеризовано інвестиційну привабливість, що являється основою для створення інвестиційної стратегії, розглянуто її фактори, які впливають на розробку інвестиційної стратегії. В основу роботи закладено розгляд інвестиційної стратегії підприємства як розробка довгострокових цілей розвитку підприємства щодо підвищення конкурентоспроможності. Обґрунтовано синергію факторів інвестиційної стратегії та підвищенням конкурентоспроможності підприємства. Охарактеризовано основі найсучасніші цифрові технології, впровадження яких потребує значних інвестицій, але згодом буде сприяти підвищення конкурентоспроможності підприємства.Публікація Застосування технологій тимбілдингу при формуванні корпоративної культури в контексті європейського вектору розвитку(Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Маковоз, Оксана Сергіївна; Яценко, Ольга Миколаївна; Горбунов, Микола ПетровичКорпоративна культура є потужним ресурсом, завдяки якому компанії можуть швидко мобілізувати всі ресурси підприємствадля досягнення певного результату та ефективно розв’язувати проблеми. Арсенал сучасного менеджера налічує багато новітніх технологій, однією з яких сьогодні є тимбілдинг. Популярність і затребуваність цього методу командної взаємодії зростає з кожним роком, адже він є одним із дієвих способів мотивації, управління персоналом, який може застосовувати компанія. Метою роботи є обґрунтування застосування технологій і методів тимбілдингу для формування корпоративної культури організації, а також аналіз особливостей тимбілдингу за кордоном і в Україні. У результаті аналізу з’ясовано, що корпоративна культура буде дієвою тоді, коли буде мати ознаки певних базових цінностей, притаманні національній культурі. Виділяють наступні цінності, які можуть слугувати орієнтиром: дистанція влади, індивідуалізм, мужність і жіночність, уникнення невизначеності, довго/короткострокова орієнтація. Проаналізовано індекси розвитку зазначених цінностей у різних країнах. Наголошено, що в Україні переважає індивідуалізм. Згідно із запропонованою класифікацією видів тимбілдингу: екстремальні, інтелектуальні, творчі – наведені приклади тимбілдингу в різних країнах. Виділено переваги, які дає тимбілдинг при формуванні корпоративної культури. Зроблено аналіз ринку послуг щодо організації тимбілдингу в Україні. З’ясовано, що на ринку представлено велике розмаїття видів і форм заходів, щодо командотворення. У зв’язку з тим, що ці технології в нашій країні застосовуються не так давно й переважним чином є запозиченими, зроблено припущення щодо вірогідності бездумного копіювання і нав’язування тих цінностей в корпоративну культуру підприємства, які не відповідають загальнонаціональним. Надано рекомендації керівникам, щодо проведення в компанії тимбілдингу. Підкреслено, що «сліпе» копіювання інколи цікавих пропозицій без урахування їхньої відповідності вітчизняним реаліям не дасть бажаного результату, а інколи, навіть, може мати негативні наслідки.Публікація Алгоритм управління економічним захистом підприємств агробізнесу(СМП "ТАЙП", 2019) Маковоз, Оксана СергіївнаМета. Метою статті є розгляд та удосконалення інструментарію економічного захисту аграрних підприємств та об’єднань. Методика дослідження. При написані статті використано наукові методи, зокрема: теоретичного узагальнення – для розгляду організаційно-економічного забезпечення економічної безпеки підприємства; синтезу та аналізу – під час систематизації класифікаційних ознак складових інструментів та їх груп за призначенням, за наслідками застосування, за діагностичною та аналітичною базою, за вартісними характеристиками; абстрактно-логічний метод – задля обґрунтування алгоритму управління економічним захистом підприємств агробізнесу. Результати дослідження. Систематизовано класифікаційні ознаки складових інструментів та їх груп за призначенням, за наслідками застосування, за діагностичною та аналітичною базою, за вартісними характеристиками. Обгрунтовано теоретико-методологічне підґрунтя побудови системи економічного захисту підприємств аграрного бізнесу. Розроблено алгоритм управління економічного захисту суб’єкта агробізнесу. Наукова новизна результатів дослідження. Обґрунтовано інструментарій економічного захисту суб’єкта агробізнесу щодо запобігання загроз негативних впливів на економічну безпеку основних функціональних цілей господарської діяльності. Удосконалено типологію інструментарію економічного захисту як компоненти ризик-менеджменту та корпоративного управління аграрних підприємств та об’єднань, що дозволило обґрунтувати пріоритетність інструментів управління ефективністю серед зазначених засобів управлінського впливу на дотримання стану захищеності суб’єкта агробізнесу. Практична значущість результатів дослідження. Впровадження запропонованого алгоритму управління економічним захистом суб’єктів агробізнесу сприятиме підвищенню результативності діяльності підприємств та їх динамічному розвитку. Управлінням загрозами в рамках окресленого алгоритму необхідно розуміти не тільки прийняття рішень, спрямованих на подолання загроз, але і менеджмент, покликаний заздалегідь прогнозувати і запобігати неплатоспроможності аграрних підприємств та протиставляти йому стратегічну програму підвищення конкурентних переваг і фінансового оздоровлення. гармонізація виробничо-комерційної та фінансово-економічної діяльності, а також потенціалу підприємства агропродовольчої сфери сприятиме ефективному економічному захисту.Публікація Архітектура та архітектоніка механізмів економічного захисту інвестиційної діяльності суб'єктів аграрного бізнесу(Харківський національний техничний університет сільського господарства ім. Петра Василенка, 2018) Маковоз, Оксана СергіївнаПредставлено сутність категорій "інвестиції" та "економічний захист". Надано класифікаційні ознаки для систематизації інструментів економічного захисту результатів інвестиційної діяльності суб'єктів агробізнесу. Надана детермінанти формування та функціонування механізмів та інструментарій економічного захисту інтересів інвесторів підприємства. Визначено, що інтегрований механізм економічного захисту результатів інвестиційної діяльності включає п'ять механізмів: економічний, фінансовий, організаційний, ціновий та страховий. Надано структурні складові системи економічного захисту результатів інвестиційної діяльності аграрних підприємств та об'єднань.Публікація Економічний захист результатів інвестиційної діяльності підприємств та об’єднань аграрної сфери: стратегії, механізми та інструментарій(Смугаста типографія, 2018) Маковоз, Оксана СергіївнаУ монографії викладені матеріали досліджень проблем формування та використання систем та механізмів економічного захисту результатів інвестиційної діяльності підприємств та об’єднань аграрного сектору національної економіки, інтеграції вказаних систем в менеджмент суб’єктів аграрного бізнесу, а також розвитку інвестування проектів розвитку в аграрній сфері. Результати досліджень носять теоретико-методологічний, практичний та рекомендаційний характер та можуть бути корисними для науковців, викладачів, аспірантів, державних посадовців.Документ Інвестиційна привабливість підприємства як об'єкт оцінювання(НТУ "ХПІ", 2017) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Струк, Владислав ВасильовичУ статті розглянуто теоретико-економічна сутність поняття "інвестиційна привабливість підприємства" на основі узагальнення наявних трактувань та визначено його основні змістові характеристики. Приведені методики оцінки інвестиційної привабливості країни та важливість оцінки для інвесторів, при виборі країни інвестування. Проаналізовано науково-методичні підходи до оцінки інвестиційної привабливості підприємства та виділено їх оснівні переваги та недоліки. Узагальнено послідовність основних етапів оцінки інвестиційної привабливості підприємства. Сформовано перелік найбільш загальних процесів інформаційно-аналітичного забезпечення щодо оцінки інвестиційної привабливості підприємства.Публікація Стратегічні напрями розвитку промислових підприємств України(Приазовський державний технічний університет, 2017) Горовий, Дмитро Анатолійович; Горова, Ксенія ОлександрівнаЗ приєднанням України до Світової організації торгівлі (СОТ) та враховуючи її прагнення до інтеграції в Європейський Союз, внутрішній ринок України вже не є тією захищеною територією, на якій українські підприємства можуть отримувати прибуток за умов неможливості експорту власної продукції і загальносвітових тенденцій до занепаду промислових підприємств. Тому підприємства України потребують саме розробки стратегічних напрямків їх розвитку. Для підприємств нагальним питанням є необхідність підвищувати власну конкурентоспроможність шляхом покращення продукції, що виготовляється, зниженням її собівартості, запровадженням у виробництво новітніх розробок, популяризації товарів, що виробляються, шляхом створення програм лояльності, PR-заходів, промо-акцій, спонсорських та меценатських заходів, спрямованих на розвиток власного бренду. Стратегічний розвиток на промислових підприємствах в Україні має бути зосереджений на трьох головних компонентах: розвиток бренду підприємства, створення нових, так званих віртуальних підприємств, як унікальних суб'єктів підприємницької діяльності, що отримують головний зиск від своєї діяльності, володіючи переважно майновими правами або певним активом, пошук необхідних інвестицій в науку і нові технології. Неврахування або відсутність інвестицій в науку і нові технології найбільш гостро позначається на конкурентоспроможності продукції промислових підприємств України. Наприклад, продукція українських автовиробників характеризується майже повною відсутністю використання власних наукових розробок у масовому виробництві, торгові марки цих підприємств є відомими лише на вітчизняному ринку. Внаслідок цього українські виробники випускають морально застарілі моделі власної розробки або іноземної за ліцензією. Одним із шляхів виходу з цієї ситуації є забезпечення швидкого повернення грошових коштів для потенційних інвесторів. Такі механізми можуть бути основані на створенні проміжних віртуальних підприємств або за допомогою технологій капіталізації інвестицій в науку і нові технології.Документ Методика оцінки ефективності міжнародного проекту(НТУ "ХПІ", 2016) Погорєлов, Сергій Миколайович; Горбунов, Микола ПетровичРішення про інвестування треба приймати з урахуванням усіх розглянутих показників ефективності та інтересів усіх учасників реалізації міжнародного проекту. У кожному конкретному випадку необхідно орієнтуватися на критерії, які, на думку керівництва проекту, є важливішими, чи брати до уваги додаткові чинники такі, як структура і розподіл у часі капіталу, ступінь ризику, проста норма прибутку.