Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Теоретичні аспекти управління логістичною діяльністю підприємства
    (Центр фінансово-економічних наукових досліджень, 2023) Замула, Олексій Олександрович; Замула, Олена Василівна
  • Ескіз
    Документ
    Товар як об'єкт маркетингових комунікацій
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Казак, К. І.; Краснокутська, Наталія Станіславівна
  • Ескіз
    Публікація
    Методологічні основи оцінки сталого розвитку підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2018) Гришко, А. О.; Нащекіна, Ольга Миколаївна
  • Ескіз
    Документ
    Критерії ідентифікації ключових стейкхолдерів підприємства
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Госн, С. К.
  • Ескіз
    Документ
    Формування системи мотивації праці на підприємствах бюджетної сфери
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Яценко, Ольга Миколаївна; Пономаренко, Т. А.
  • Ескіз
    Документ
    Інвестиції в людський капітал як ефективна стратегія сучасних компаній-лідерів
    (НТУ "ХПІ", 2018) Яценко, Ольга Миколаївна; Горбунов, Микола Петрович
    В економічному зростанні визначну роль грає людський фактор. Українська держава сьогодні потребує зміни стереотипів думок стосовно ролі працівників у діяльності підприємства. Цивілізований підхід передбачає прогресивне ставлення до людини як самоцінності й усвідомлення залежності між рівнем інвестицій у людський капітал і рівнем конкурентоспроможності вітчизняних підприємств. Погіршення макроекономічних показників розвитку економіки та суспільства призводять до того, що компанії не мають бажання й достатніх фінансових можливостей здійснювати інвестиції у людський капітал. Актуальними стають питання привернення уваги до необхідності вкладень у формування людського капіталу, його розвиток та збереження. Метою роботи є аналіз сутності поняття "людський капітал" з позиції інвестиційного підходу; визначення видів людського капіталу в які можна здійснювати інвестиції; аналіз досвіду компаній-лідерів щодо інвестицій у людський капітал. У результаті аналізу з'ясовано, що прихильники інвестиційного підходу виокремлюють наступні види капіталу, в які можна здійснювати інвестиції: індивідуальний людський капітал та людський капітал фірми. Визначені відмінності, що відрізняють інвестиції в людський капітал від інших видів інвестицій, а також проаналізовано таке явище, як негативний людський капітал. Наголошено, що в Україні людський капітал складає один з найнижчих відсотків у структурі національного багатства. Проаналізовано досвід американських компаній-лідерів та провідних українських компаній щодо інвестицій у людський капітал. Виявлено, що одним із пріоритетних напрямів інвестицій американських компаній-лідерів є інвестиції у медичне обслуговування і охорону здоров'я. Інвестиції у людський капітал українських компаній є доволі обмеженими. Вбачаємо за необхідне наголосити на тому, що сучасна практика менеджменту передбачає управління людиною як ресурсом, який потребує додаткових витрат, усвідомлення необхідності наявності висококваліфікованих кадрів і боротьби за їх збереження, індивідуального підходу, але з урахуванням інтересів компанії. Компанії, які перетворили робітників у головне джерело добробуту займають лідируючи позиції. У свою чергу такі робітники стають гордістю компаній та запорукою її конкурентоспроможності.
  • Ескіз
    Документ
    Визначення та сутність стратегії підприємства
    (НТУ "ХПІ", 2018) Угрімова, Ірина Володимирівна; Колмикова, Яна Миколаївна
    В статті розглядається сутність поняття "стратегія", наведені відомі визначення стратегії багатьох закордонних та вітчизняних авторів; дано визначення стратегії організації, визначена необхідність наявності стратегії для діяльності підприємства; формування та розвиток стратегії підприємства, вплив розробленої стратегії на діяльність підприємства; розкрито стратегію по суті, по структурі, стратегію розвитку; розглянуто важливість формування стратегії та основні вимоги, що пред’являються до будь-якої стратегії. Стратегія дає відповіді на багато питань, що постають під час діяльності підприємства та дозволяє зосередитися на головних проблемах і визначити необхідні шляхи розвитку в майбутньому. Описані різні види стратегій, їх класифікують за багатьма напрямками, але є основні, з точки зору яких виділяють: генеральну, ділову, функціональну, операційну, конкурентну, спеціальні стратегії, короткострокову (стратегічні завдання); за ступенем складності: прості і складні; різні види за різними ознаками. Всі вони можуть формуватися на підприємствах. Пропонується для розгляду своє бачення визначення поняття "стратегія", яке максимально демонструє сучасну сутність діяльності підприємства, яке в межах стратегічного управління планує свій розвиток. Визначено, що стратегія необхідна будь-якій компанії, що претендує на успіх. Зроблено висновок, що кожна організація повинна динамічно розвиватися та визначати цілі на майбутнє, тобто формувати стратегію свого розвитку.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до написання індивідуального завдання (реферат) з навчальної дисципліни "Менеджмент І" "Теорія організацій"
    (НТУ "ХПІ", 2018) Лінькова, Олена Юріївна
    Методичні вказівки щодо написання реферату з дисципліни "Менеджмент І" "Теорія організацій" розроблено на допомогу у вивченні дисципліни та організації роботи студента на практичних заняттях. Викладений матеріал орієнтує студентів на вивчення першоджерел та літератури, яка містить приклади практичного застосування досягнень науки менеджменту в діяльності вітчизняних компаній та компаній, які працюють в державах з ринковою економікою. В методичних вказівках наведені актуальні теми для написання рефератів за двома змістовними модулями: основні положення теорії організації; організація як об'єкт дослідження.