Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 10 з 12
  • Ескіз
    Документ
    Віртуальне лідерство та його роль в формуванні корпоративної культури
    (Поліський національний університет, 2023) Шкарупета, Сергій Володимирович; Яценко, Ольга Миколаївна
  • Ескіз
    Публікація
    Менеджмент для магістрів
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Прохоренко, Олена Вікторівна; Коптєва (Фадєєва), Ганна Миколаївна; Брінь, Павло Володимирович; Шматько, Наталія Михайлівна; Нащекіна, Ольга Миколаївна; Данько, Тарас Володимирович; Сітак, Ірина Леонідівна; Шиян, Наталія Іванівна; Угрімова, Ірина Володимирівна; Маковоз, Оксана Сергіївна; Яценко, Ольга Миколаївна
    У навчальному посібнику розглянуто ключові аспекти сучасного менеджменту, зокрема управління змінами, диверсифікацію та портфельний аналіз, корпоративну соціальну відповідальність, концепції стійкого розвитку, міжнародну інвестиційну діяльність, ризик-менеджмент та міжнародний менеджмент. Визначено основні принципи та стратегії для кожного з цих напрямів. Приділено увагу антикризовому управлінню підприємством, самоменеджменту, лідерству та управлінню конфліктами, надаючи студентам і фахівцям необхідні знання та інструменти для ефективного управління організаціями в сучасному бізнес-середовищі. Навчальний посібник призначено для студентів і викладачів економічних спеціальностей закладів вищої освіти, а також широкого кола практикуючих фахівців у сфері управління.
  • Ескіз
    Публікація
    Вплив стратегії сталого розвитку на конкурентоспроможність підприємства
    (Івано-Франківський національний технічний університет нафти і газу, 2024) Брінь, Павло Володимирович; Венлунь, Ян
    Наукова монографія «Новий світогляд лідерства в умовах четвертої промислової революції та його вплив на вибір технології управління» охоплює основні результати наукових досліджень вітчизняних вчених щодо питань наукового узагальнення, поширення досвіду та обґрунтування нового погляду на лідерство в умовах четвертої промислової революції та дослідження його впливу на вибір технологій управління через послідовне висвітлення тенденцій управління якістю та конкурентоспроможністю, розвитку корпоративної культури та комунікацій як інструменту ефективного лідерства в корпоративному управлінні, а також людських ресурсів на основі врахування тенденцій та викликів інноваційної та проєктної діяльності в Україні в умовах цифрових трансформацій. Матеріали будуть корисними для наукових та практичних працівників, керівників підприємств, викладачів вищої школи, аспірантів, магістрантів, студентів.
  • Ескіз
    Документ
    Формування корпоративної організаційної культури в умовах дистанційної роботи
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2023) Яценко, Ольга Миколаївна; Шкарупета, Сергій Володимирович
    З переходом на дистанційну роботу за часів карантину та початком введення військового стану функціонування вітчизняних компаній набуло певних трансформацій. Важливим інструментом, який сприяв тому, що колективи продовжили працювати і зберегли свою цілісність, стала наявність і дотримання певних норм і правил корпоративної організаційної культури. Нагальна потреба сьогодення – збереження і формування корпоративної культури, яка б відповідала потребам співробітників і являла собою інструмент досягнення організаційних цілей. Актуальними стають питання розуміння сутності формування корпоративної культури в умовах дистанційної роботи задля збереження корпоративної єдності, системи корпоративних цінностей, емоційної підтримки, мобілізації командної роботи для забезпечення конкурентоспроможності організації. Метою дослідження є аналіз особливостей формування корпоративної культури в умовах дистанційної роботи та роль лідера в цьому процесі. У результаті аналізу з’ясовано, що вивченню корпоративної культури приділяли увагу багато науковців, але особливості формування саме дистанційної корпоративної культури ще не достатньо висвітлені в наукових пошуках. Наголошено, що значна роль у формуванні корпоративної культури належить лідерам. Уточнено поняття віртуальний лідер, як такий, хто визнаний групою як лідер і який здатний організувати спільну взаємодію у віддалених командах, враховуючи вплив факторів внутрішнього і зовнішнього середовища задля досягнення поставлених цілей за допомогою сучасних дистанційних технологій. Наголошено, що дієвим інструментом при формуванні корпоративної культури є правильно обраний і застосований стиль лідерства. Проаналізовано потреби працівників, що під час військового стану зазнали певних трансформацій, а також складові корпоративної культури, які набули нового значення в умовах дистанційної роботи. Запропоновано аналіз переваг і недоліків використання традиційних стилів лідерства при формуванні корпоративної культури в умовах дистанційної роботи. Таким чином лідери, які взяли на себе відповідальність і забезпечили збереження і формування корпоративної культури змогли вижити і продовжити працювати під час війни. Вміле застосування і використання переваг стилів лідерства допомагає долати труднощі, з якими стикаються команди і стає дієвим інструментом антикризового управління.
  • Ескіз
    Публікація
    Основи менеджменту
    (2023) Брінь, Павло Володимирович; Прохоренко, Олена Вікторівна
    Основною метою курсу «Основи менеджменту» є формування у студентів базового управлінського мислення та системи знань у сфері менеджменту, створення умов для використання таких знань в управлінській діяльності. Виклики останніх років, такі як пандемія COVID-19 та військова агресія на території України, обумовлюють актуальність удосконалення дистанційної форми навчання, і відповідно, підготовки методичної бази для студентів заочної форми навчання. Авторами кафедри менеджменту складено короткий огляд теорії менеджменту, що супроводжується ілюстраціями. Таке подання матеріалу є дуже доцільним з погляду як вивчення основного курсу менеджменту, так і для підготовки для вступу за ОП магістра за спеціальністю 073 «Менеджмент». Матеріал розрахований в першу чергу на студентів заочної форми навчання, але також є доцільним для використання студентами будь-якої форми та будь-якої спеціальності для формування базових знань з курсу «Основи менеджменту». Ілюстрації дозволяють унаочнити і структурувати матеріал.
  • Ескіз
    Документ
    Роль менеджменту в організаційному розвитку
    (Київський національний економічний університет ім. Вадима Гетьмана, 2020) Лінькова, Олена Юріївна
    Обґрунтовано, що успіх в бізнесі можливий за умови реалізації організаційного розвитку. При цьому актуальними проблемами менеджменту виступають: підбір кадрів; зміна стратегії; негнучкість структур; визначення критеріїв ефективності роботи. Для їх розв’язання запропоновано комплексний підхід на основі інструментальної і ціннісної складових.
  • Ескіз
    Публікація
    Менеджмент
    (ТОВ "Друкарня Мадрид", 2019) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Нащекіна, Ольга Миколаївна; Замула, Олена Василівна; Лінькова, Олена Юріївна; Гололобова, Олеся Миколаївна; Скотнікова, Любов Петрівна; Горбунов, Микола Петрович; Брінь, Павло Володимирович; Прохоренко, Олена Вікторівна; Ольховська, Оксана Ігорівна; Яценко, Ольга Миколаївна; Ковшик, Валентин Ігорович; Коптєва (Фадєєва), Ганна Миколаївна; Кабанець, Ірина Анатоліївна
    У навчальному посібнику розглянуто питання розвитку та сучасного стану менеджменту як практичної діяльності та наукового напряму. Визначено основні поняття та підходи в теорії організації, розкрито ключові елементи її культури. Особливу увагу приділено еволюції та основним функціям менеджменту, питанням влади та лидерства, самоменеджменту та управління часом. Розглянуто основні завдання та елементи управління результативністю організації, а також підходи до побудови систем її стратегічного вимірювання. Навчальний посібник призначено для студентів і викладачів економічних спеціальностей закладів вищої освіти, а також широкого кола практикуючих фахівців у сфері управління.
  • Ескіз
    Документ
    Роль синергії в менеджменті
    (НТУ "ХПІ", 2015) Лінькова, Олена Юріївна
  • Ескіз
    Документ
    Роль синергії в менеджменті
    (Одеський національний економічний університет, 2015) Лінькова, Олена Юріївна
    В роботі проведено аналіз існуючих дефініцій поняття синергетика, на основі яких зазначено напрямок, який потребує поглибленого вивчення, щодо методологічного забезпечення синергетичного менеджменту в роботі промислових підприємств. Для розвитку вітчизняних промислових підприємств за сучасних умов в статті досліджено процес синергетичного менеджменту. Класифіковано основні підходи до використання поняття синергетика в менеджменті: використання синергетичних ефектів; дослідження синергетичних ідей при аналізі структурно-функціональних складових взаємодії різних ієрархічних рівнів підприємства; синергетика, як світоглядна концепція. Проаналізовано завдання промислових підприємств та систематизовано актуальні проблеми менеджменту. На прикладі вирішення енергетичних проблем промислових підприємств розроблено алгоритм системного використання синергії в менеджменті: розробка системи цілей; формування стратегії та структури підприємства; аналіз концепції підприємства щодо суперечливих вимог до потенціалу підприємства. Перспективами подальших досліджень у напрямку синергетичного менеджменту є: уніфікація інформаційних систем управління промисловими підприємства та їх інтеграція до державних інформаційних баз даних.
  • Ескіз
    Документ
    Особливість лідерських якостей майбутніх менеджерів
    (Центр міжнародного наукового співробітництва, вид-во "ТК Меганом", 2016) Яценко, Ольга Миколаївна
    Наведено перелік ключових лідерських якостей майбутніх менеджерів у дослідженнях вітчизняних і зарубіжних науковців. Виділено комплекс основних лідерських якостей, які повинні бути в успішного менеджера-лідера.