Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 3 з 3
  • Ескіз
    Документ
    Intangible assets and integrated management systems
    (Уманський державний педагогічний університет ім. Павла Тичини, 2019) Linkova, Helen Yu.
    The purpose of the research. It is established that in order to enter new markets and increase the competitiveness of goods in the international market in the conditions of information economy and distribution of intangible assets for domestic enterprises, the role of integrated management systems is increasing. Discovered – The purpose of the study is to analyze the challenges for Ukrainian enterprises in the times of European integration, which requires solving the problems related to the definition of an algorithm for the implementation of international quality standards and mechanisms for assessing the productivity of their use. Methodology. In this work a retrospective analysis of quality management systems at the enterprise is carried out, the results of which revealed the evolutionary components of the quality requirements and the structures of its implementation at the enterprise: input control of raw materials; production processes; international standards; environmental and social management; security of activity and information. Results. The basic world tendencies of economic development are revealed: increasing of global competition, growth of the sphere of services, acceleration of scientific and technological progress, internationalization of financial markets. Characteristics of the modern economy of Ukraine: resource structure of exports; a small component of intangible assets; static attitude to quality. The classification of intangible assets of the enterprise by assets and competencies as a basis for accelerating the process of obtaining the effect of economic activity. Thus, for the implementation of the strategy of entering the European markets, domestic enterprises need to activate the management of the formation of potential capabilities of the enterprise through the development of staff competencies for quality, management systems and negotiation activities to attract additional investments, as well as the adoption of quality standards. Based on the study of the evolution of quality management concepts at the enterprise, the process of integration of management systems is proposed. Integrated management tools (affinity, relationships, lead times): maximize the synergistic effect of integration. Practical meaning. It is established that the spread of integrated management systems will allow: consumers – to get the product with the maximum combination of price and quality; to business owners – to form a systematic attitude of staff to quality, to partners – to reduce the risks of implementation of agreements; to society – to obtain additional sources of funding by increasing export revenues from processing industries and improving environmental and safety performance. Prospects for further research. The direction for further research on the introduction of integrated management systems is proposed – the search for economic-mathematical models that optimally combine internal tangible assets and intangible assets that fall outside the competence of an individual enterprise.
  • Ескіз
    Документ
    Формування товарної політики підприємств молочної галузі
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2020) Лінькова, Олена Юріївна; Пушкар, Єлизавета Євгенівна
    Стаття присвячена дослідженню сутностей та особливостей розробки товарної політики підприємств молочної галузі. Розглянуто значення та необхідність формування раціональної товарної політики як інструменту забезпечення успішності функціонування. Виявлено зниження темпів росту підприємств молочної галузі, що обумовлено несистематичним проведенням маркетингових досліджень та виробництвом товарів, які не в змозі в повній мірі задовольнити потреби споживача. Проведено огляд тлумачення поняття «товарна політика» вітчизняними авторами та запропоновано власне визначення. Визначено три основні складові товарної політики: розробка, обслуговування та елімінація товару. Розглянуто особливості кожного блоку для підприємств молочної галузі. Виявлено, що товарна політика є головною частиною маркетингових рішень, яка має об’єднувати інтереси як споживача, так і виробника. Це означає, що товар має бути цінним для покупця і водночас забезпечувати конкурентоспроможність підприємства і приносити йому відповідний прибуток. Проаналізовано, що однією з найефективніших методик формування товарної політики є матриця Бостонської консалтингової групи. На основі матриці Бостонської консалтингової групи розглянуто комплекс стратегічних дій для товарів підприємств, які мають різні темпи росту та різну долю на ринку молочної продукції. Запропоновано базові напрямки розвитку товарної політики підприємств молочної галузі. Доведено, що саме від детально розробленої товарної політики залежить задоволеність споживачів та успішна діяльність підприємств. Зроблено висновок, що через високий рівень конкуренції виробники молочної продукції мають відрізняти свій товар від товару конкурентів. Добре розроблена товарна політика є основою, на якій продукція виробляється та успішно продається. Саме тому для вдосконалення товарної політики підприємства молочної галузі мають проводити детальні маркетингові дослідження ринку молочної продукції, зосередити увагу на потребах споживачів, а також на підвищенні рівня якості та екологічності товарів, розвитку асортиментної політики та підвищення успішності логістики.
  • Ескіз
    Публікація
    Методи оцінки конкурентоспроможності продукції машинобудівних підприємств
    (НТУ "ХПІ", 2016) Брінь, Павло Володимирович; Кравченко, Валерія Володимирівна
    У роботі наведено результати досліджень процесу оцінки конкурентоспроможності продукції машинобудівних підприємств. В тому числі, виокремлено методи оцінки конкурентоспроможності продукції підприємств з урахуванням галузевих особливостей. Розроблені рекомендації щодо вибору методики оцінювання продукції підприємств машинобудівної галузі, а саме галузі тракторобудування.