Кафедра "Менеджмент"

Постійне посилання колекціїhttps://repository.kpi.kharkov.ua/handle/KhPI-Press/7475

Офіційний сайт кафедри http://web.kpi.kharkov.ua/mto

Від грудня 2021 року кафедра має назву "Менеджмент", попередня назва – "Менеджмент та оподаткування".

Кафедра "Менеджмент та оподаткування" заснована у 1991 році, добре відомим в Україні організатором науки та освіти, доктором технічних наук, заслуженим діячем науки і техніки України, академіком Леонідом Миколайовичем Івіним та є першою в Україні кафедрою менеджменту.

Кафедра входить до складу Навчально-наукового інституту економіки, менеджменту і міжнародного бізнесу Національного технічного університету "Харківський політехнічний інститут". За понад 30-річний період кафедрою здійснено підготовку і випуск понад 2000 фахівців в області менеджменту.

У складі науково-педагогічного колективу кафедри працюють: 3 доктора економічних наук, 23 кандидата наук: 18 –економічних, 2 – технічних, 1 – фізико-математичних, 1 – педагогічних, 1 – наук з державного управління; 2 співробітника мають звання професора, 18 – доцента. Викладачі кафедри мають практичний міжнародний досвід та володіють англійською мовою, що дає змогу проводити навчання як українською, так і англійською мовами.

Переглянути

Результати пошуку

Зараз показуємо 1 - 9 з 9
  • Ескіз
    Документ
    Економічні та етичні пріоритети управлінського консалтингу при сталому розвитку
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Лінькова, Олена Юріївна
    Виділено основні причини підвищення попиту на реалізацію концепції сталого розвитку в Україні: підвищені очікування суспільства щодо етично та екологічно відповідальної поведінки для створення більш стійкого майбутнього; досвід взаємодії з іншими країнами під час війни демонструє потребу узгодження законодавства України з законодавством Європейського Союзу; зміна клімату вимагає запровадження екологічно чистих технологій; економіка знань дозволяє підвищити ефективність використання ресурсів. Аналіз наукових робіт з питань етики бізнесу показав потребу трансформації системи менеджменту для запровадження концепції сталого розвитку бізнесу. Вивчення успішних методів сталого розвитку стало базою для обґрунтування ролі компаній з управлінського консалтингу в цьому процесі. В статті наведено тренди розвитку управлінського консалтингу: впровадження цифрових технологій для покращення ефективності роботи; зміна ролі консультантів на партнерів бізнесу для досягнення цілей; спеціалізація на певних галузях для використання експертизи; вихід на міжнародний ринок для використання нових можливостей; зростання ролі екологічної та соціальної відповідальності; розвиток онлайн-консалтингу та використання гнучких методик управління проектами для підвищення адаптивності для клієнтів; використання штучного інтелекту для автоматизації задач; управління змінами для адаптації до нових викликів з мінімізацією ризиків; розвиток екосистем для зростання цінності послуг. Досліджено особливості ринку управлінського консалтингу в Україні: усвідомлення менеджерами важливості використання консалтингових послуг; зростання попиту під час війни на швидке відновлення, реновації та зростання; зміна фокусу попиту на послуги адаптації до нових умов ведення бізнесу. Систематизовано пріоритети при сталому розвитку бізнесу: економічні: довгострокова стійкість; ефективність використання ресурсів; інвестування екологічних і соціальних інновацій; етичні: повага до прав усіх людей; прагнення організації до створення більш справедливого суспільства; соціальна згуртованість та підтримка здорових громад; соціальна відповідальність компанії за вплив на суспільство; соціальні інвестиції. Класифіковано пріоритети клієнтів управлінського консалтингу при реалізації концепції сталого розвитку: за часом отримання результату: поточні комерційні; довгострокові іміджеві; за клієнтами консалтингової компанії: комерційні (не комерційні) організації; державні установи. Сформовано концептуальну модель трансформації системи управління сталим розвитком клієнтів консалтингових компаній на основі базових компонентів: ідея, цінності, команда. Цінності бізнесу з управлінського консалтингу в Україні: запровадження довгострокового підходу у повсякдення бізнесу, через розробку локальних рішень, проєктів, створення сприятливих умов для інвесторів через посилення підтримки інвестування в сталий розвиток; виявлення неефективності, оптимізація бізнес-процесів; розробка стратегій розвитку, ефективне управління ризиками; розвиток корпоративної культури, управління змінами; зменшення негативного впливу на навколишнє середовище, мобілізація капіталу в інвестиції, спрямовані на вимірюваний позитивний соціальний, економічний, екологічний вплив поряд з фінансовим прибутком, ідентифікація нових трендів. В роботі автором структуровано переваги використання управлінського консалтингу при трансформації системи управління організацією: доступ до глобальних ресурсів, світового досвіду та знань через входження до міжнародних мереж, досвід роботи з міжнародними клієнтами, використання нових технологій, висококваліфіковані кадри, доступ до талановитих людей, зростаюча конкуренція та підвищення якості, кваліфікована допомога консультантів менеджерам. Запровадження підприємствами трансформаційного управління забезпечує: довготривалу життєздатність за рахунок створення економічних цінностей і зниження ризиків; глобальне узгодження через інтеграцію принципів сталого розвитку в корпоративні зусилля; соціальну стабільність і лояльність клієнтів через довіру зацікавлених сторін інвесторам з соціально відповідальних фондів. Зазначено питання для проведення подальших досліджень: моделювання екосистем на основі компаній з управлінського консалтингу.
  • Ескіз
    Документ
    Методичні вказівки до виконання індивідуального завдання з дисципліни "Управління стратегічними змінами"
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2024) Прохоренко, Олена Вікторівна
    The course “Strategic change management” is aimed at students mastering the principles and methods of managing strategic changes in the organization, namely the factors that determine the need for changes, strategies and tactics for implementing changes, overcoming resistance to changes. The goal of the course is to reveal the theoretical and methodological foundations and practical tools of strategic change management as the basis of effective strategic management. The main emphasis in the formation of the content of the course is made on highlighting the aspects of change management closest to practice in view of the general systemic understanding of the process of strategic management of the enterprise. The course tasks are following: - research of modern theories of change management and possibilities of their practical application; - mastering the methods of evaluating external drivers of change and the strategic potential of change; - familiarization with the mechanisms of assessment, mitigation and elimination of resistance to strategic changes at enterprises; - outlining the role of corporate culture and mastering the tools of its development in conditions of strategic changes; - mastering modern methods of strategic change management.
  • Ескіз
    Публікація
    Energy companies’ transparency: toward competitiveness and SDG 7 progress
    (LLC "Consulting Publishing Company "Business Perspectives", 2023) Makarenko, Inna; Brin, P. V.; Belgibayeva, Anargul; Orlov, Igor; Oleksich, Zhanna
    The disclosure of information on sustainability by energy companies is a guarantee of increasing their competitiveness in achieving Sustainable Development Goal 7 and the post-war recovery of the Ukrainian energy sector. This paper aims to evaluate the sustainability transparency reporting of energy companies in Ukraine and connect the level of such transparency and their competitiveness. The study used the Transparency Index to analyze information disclosure on sustainability by 50 energy companies in Ukraine, the largest taxpayers. It is based on SDG, CSR, and ESG criteria and shows the companies’ ratings. It was found that companies with a low disclosure of SDG, CSR, and ESG criteria have the largest specific weight (76%) among the respondents. The undisputed leader in sustainability transparency is Energoatom, while only 11 companies out of 50 surveyed have an A and B rating (the highest and higher level of transparency). The index was used as a factor variable in the non-parametric modeling of the relationship between the sustainability transparency of energy companies in Ukraine and their competitiveness (company return, profitability, and profit margin of taxes paid). A close, statistically significant, and inverse relationship was revealed between the Sustainability Transparency Index of energy companies and indicators illustrating their competitiveness besides profitability. The results of rating and clustering companies according to SDG, CSR, and ESG criteria can be used to improve their positive and negative investment screening procedures and increase their competitiveness on the way to SDG 7.
  • Ескіз
    Публікація
    Integrated reporting framework: advantages and challenges
    (ТОВ "Планета-Прінт", 2021) Nashchekina, O. N.; Tymoshenkov, I. V.
  • Ескіз
    Публікація
    Modelling the security of business processes when creating and transferring values for stakeholders
    (Banking University, 2021) Krasnokutska, N. S.; Koptieva (Fadieieva), H. M.
    The purposeof the recent study is to substantiate the directions and develop a methodological approach to modelling the security of business processes by their main types, considering the interests of stakeholders who receive value from interaction with the business.Business as an economic system is based on the significant number of transactions that can lead to different financial, material, informational losses, as well as reputational risks due to the lack of stakeholders’ trust. To prevent these losses when creating and transferring values for stakeholders we suggested the approach to modelling the security of business processes which takes into account their main types (main, auxiliary, managerial business processes and business development processes), the results (value created) that key stakeholders get at the output of these processes, and the indicators that reflect the criteria for modelling the security of business processes — efficiency, effectiveness, and quality (customer satisfaction with the result of the process — the recipient of value). Using the fuzzy set method, a map of identification of the security status of basic, auxiliary, managerial business processes and business development processes was developed, which allows to use a wide range of characteristics of business processes and linguistic variables to describe them (from "catastrophic" state to "very good") and allows you to model options for changing the strategy of the enterprise in order to avoid the risk of imbalance of economic, social and environmental interests of its stakeholders. The proposed approach was applied to retail chains in Ukraine and provided decisionmakers with useful information for a better contribution of internal control systems to creating stakeholders' value.
  • Ескіз
    Документ
    Пріоритизація ключових стейкхолдерів підприємств кондитерської промисловості
    (Чернігівський національний технологічний університет, 2019) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Госн, Салім
    Численність відносин і комунікацій сучасного кондитерського підприємства зумовлює і численність його стейкхолдерів, тому особливо важливим стає завдання їх ідентифікації та пріоритизації, що визначило цільову спрямованість проведеного дослідження. У статті сформульовано особливості розвитку підприємств кондитерської промисловості, які зумовлюють виникнення специфічних (економічних, соціальних і екологічних) інтересів стейкхолдерів. Систематизовано основні підходи до ідентифікації ключових стейкхолдерів і виділено ті з них, які можуть бути застосовані для кондитерських підприємств. На основі визначених критеріїв (влада, інтереси, значущість) розроблено карту ключових стейкхолдерів підприємств кондитерської промисловості за їхньою пріоритетністю. Отримані результати становлять важливе підґрунтя для подальшого розвитку методології оцінки рівня задоволення інтересів ключових стейкхолдерів кондитерських підприємств з урахуванням їхньої пріоритетності.
  • Ескіз
    Документ
    Еволюція концепції соціальної відповідальності бізнесу у перебігу розвитку стратегічного управління
    (Хмельницький національний університет, 2018) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Сокол, Н. А.
    Теоретичні засади концепції соціальної відповідальності бізнесу досліджено з урахуванням основних етапів розвитку стратегічного управління. За результатами критичного аналізу та узагальнення існуючих підходів до сутності соціальної відповідальності визначено її змістові характеристики, складові елементи та рівні реалізації на підприємстві. Відзначено дуальність категорії соціальної відповідальності, що відносно господарюючого суб’єкта передбачає організацію його діяльності з дотриманням економічних, правових, дискреційних умов і характеристик. Зазначено, що соціальна відповідальність характеризує стан і дії підприємства як реакцію на очікування різних представників суспільства. Відзначено різні рівні реалізації концепції соціальної відповідальності на підприємстві, що можуть бути представлені ланцюгом "захід соціального спрямування у певній сфері діяльності – стратегія соціальної відповідальності компанії – управління компанією на основі концепції соціальної відповідальності бізнесу".
  • Ескіз
    Документ
    Компаративний аналіз сучасних каналів комунікації для організації
    (Національний технічний університет "Харківський політехнічний інститут", 2019) Казак, Ксенія Ігорівна; Краснокутська, Наталія Станіславівна
    Актуальність статті зумовлена стрімким проникненням соціальних медіа у більшість сфер життя суспільства та організацій. У статті проаналізовано сучасні тенденції розвитку соціальних медіа як каналів комунікації та їх вплив на діяльність організації. Доведено, що розвиток інтернет-технологій сприяє створенню нових каналів комунікації, а сучасний висококонкурентний ринок диктує свої умови, тож організації важливо обрати ефективний спосіб передачі інформації для конкретного повідомлення. Поява нових каналів комунікації переводить спілкування зі стейкхолдерами на новий рівень та надає низку переваг. Визначено, що комунікації через соціальні медіа сприяють побудові якісного діалогу між організацією та її аудиторією, а також дозволяють суттєво знизити витрати. Ведення профілю у соціальній мережі чи створення власної спільноти д опомагає формувати якісні довгострокові відносини. Установлено, що соціальні мережі можуть впливати на підвищення продажів організації, розвиток її партнерських відн осин та сприяти розробці унікального продукту для конкретної групи клієнтів. Визначено порядок дій під час вибору ефективного каналу комунікації, а також запропоновано систему критеріїв щодо визначення оптимального каналу комунікації для організації. На основі запропонованих критеріїв проведено компаративний аналіз основних с учасних каналів комунікації та визначено їх переваги та обмеження.
  • Ескіз
    Документ
    Соціальна відповідальність як критерій ціннісно-орієнтованого управління (емпіричний аспект)
    (Львівська комерційна академія, 2014) Краснокутська, Наталія Станіславівна; Круглова, Олена Анатоліївна
    У статті проведено емпіричне дослідження залежності між ініціативами щодо розвитку соціальної відповідальності для задоволення інтересів покупців, персоналу, постачальників і суспільства в цілому та економічною доданою цінністю, зростання якої відповідає інтересам власників бізнесу. Визначено, що створення додаткової цінності для власників в українських реаліях не входить в протиріччя із зростанням задоволеності інших стейкхолдерів за рахунок розвитку корпоративної соціальної відповідальності.